Berta Sándor
Engedély nélkül küldött felhasználói azonosítókat a Brave
A szoftverről kialakult kép komoly csorbát szenvedett.
A böngésző azzal népszerűsíti magát, hogy különösen nagy hangsúlyt fektet a magánélet védelmére és a hirdetési szabadságra, de most a Decrypt nevű portál kiderítette, hogy a szoftver engedély nélkül elküldte a felhasználói azonosítószámát a különböző partnereinek. Az érintett vállalkozások elsősorban kriptovaluta-kereskedelmi platformok voltak, például a Coinbase és a Binance, valamint az olyan rendszerek, mint a Ledger és a Trezor.
A böngészőt fejlesztő cég a Brave Rewards finanszírozási modellen keresztül lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy részesedjenek a lehetséges reklámbevételekből. Ezt a funkció ugyanakkor kizárólag az adott személy kívánságára aktiválódik. Most azonban a Decrypt kimutatta, hogy ez közel sem így volt. Miután a Brave elküldte az internetező azonosítószámát a partnerének, pénzt keresett azáltal, ha az illető regisztrálta magát az egyik partnerszolgáltatásba. S ez még akkor is így volt, ha éppen a böngésző anonim üzemmódját használta.
Brendan Eich, a Brave társalapítója és vezetője először teljesen rendben lévőnek nevezte az eljárást, majd a felhasználók növekvő kritikájára válaszul már azt nyilatkozta, hogy hiba történt és ígéretet tett annak kijavítására. A menedzser hozzátette, hogy felhasználói adatokat nem továbbítottak a hirdetési partnereiknek és az elküldött információk kizárólag azt a célt szolgálták, hogy a programjukat a különböző platfromok böngészőként azonosítsák.
A vezérigazgató rámutatott továbbá, hogy ez a gyakorlatuk soha nem volt titok, mert az alkalmazott kódba bárki bármikor betekinthetett a GitHubon. Ennek ellenére ezek az érvek nem győzték meg az embereket, egyre többen bírálták az eljárást a Twitteren. A többség azt vetette a vállalat szemére, hogy elhallgatta a gyakorlatot és nem törte össze magát azért, hogy megszerezze a felhasználóktól a szükséges beleegyezéseket.
A böngésző azzal népszerűsíti magát, hogy különösen nagy hangsúlyt fektet a magánélet védelmére és a hirdetési szabadságra, de most a Decrypt nevű portál kiderítette, hogy a szoftver engedély nélkül elküldte a felhasználói azonosítószámát a különböző partnereinek. Az érintett vállalkozások elsősorban kriptovaluta-kereskedelmi platformok voltak, például a Coinbase és a Binance, valamint az olyan rendszerek, mint a Ledger és a Trezor.
A böngészőt fejlesztő cég a Brave Rewards finanszírozási modellen keresztül lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy részesedjenek a lehetséges reklámbevételekből. Ezt a funkció ugyanakkor kizárólag az adott személy kívánságára aktiválódik. Most azonban a Decrypt kimutatta, hogy ez közel sem így volt. Miután a Brave elküldte az internetező azonosítószámát a partnerének, pénzt keresett azáltal, ha az illető regisztrálta magát az egyik partnerszolgáltatásba. S ez még akkor is így volt, ha éppen a böngésző anonim üzemmódját használta.
Brendan Eich, a Brave társalapítója és vezetője először teljesen rendben lévőnek nevezte az eljárást, majd a felhasználók növekvő kritikájára válaszul már azt nyilatkozta, hogy hiba történt és ígéretet tett annak kijavítására. A menedzser hozzátette, hogy felhasználói adatokat nem továbbítottak a hirdetési partnereiknek és az elküldött információk kizárólag azt a célt szolgálták, hogy a programjukat a különböző platfromok böngészőként azonosítsák.
A vezérigazgató rámutatott továbbá, hogy ez a gyakorlatuk soha nem volt titok, mert az alkalmazott kódba bárki bármikor betekinthetett a GitHubon. Ennek ellenére ezek az érvek nem győzték meg az embereket, egyre többen bírálták az eljárást a Twitteren. A többség azt vetette a vállalat szemére, hogy elhallgatta a gyakorlatot és nem törte össze magát azért, hogy megszerezze a felhasználóktól a szükséges beleegyezéseket.