SG.hu
Amazon Haul - megjött a válasz a Temu és a Shein nyomulására
Az Amazon válaszol a Temu és a Shein akciós, olcsó üzleti modelljére. Az Amazon Haul áruház kizárólag mobilalkalmazáson vagy a mobil webböngészőn keresztül érhető el, és hasonló tömeggyártású, olcsó termékeket kínál, amelyek többsége Kínából érkezik. Ez eltérést jelent az Amazon régóta fennálló üzleti modelljétől, amely eddig a gyors szállítási határidővel kampányolt, mert még az Amazon sem tudja csökkenteni a tengerentúli áruk beszerzésének idejét.
Az Amazon Haul kezdőlapja már a dizájnjában is a Shein és a Temu boltjaira emlékeztet: a tételek az Amazonra jellemző lista helyett rácsokba rendezve jelennek meg, a szállítási idők és a csillagok értékelése pedig csak akkor látható, ha rákattintunk egy tételre. Egyes termékek rakéta emojikkal vannak ellátva, amelyek arra figyelmeztetnek, hogy ez a 4,99 dolláros iPhone 16 Pro tok „gyorsan fogy”! Vagy a tűz emoji azt mutatja, hogy három csomag 2,89 dolláros hálós szennyestartó zsák ára „őrülten alacsony”! Az Amazon Haul versenytársaihoz hasonlóan ruhákat is árul (16 dollár a férfi golfnadrág, vagy 4,99 dollár egy 80-as évekbeli női lábmelegítő).
"Miközben az Amazon továbbra is több mint 300 millió terméket kínál gyors, ingyenes kiszállítással a Prime-tagok számára, azt is halljuk a vásárlóktól, hogy néha szívesen vásárolnának ultra-alacsony árú termékeket, még akkor is, ha némelyik egy-két hétig tart, mire megérkezik” - írja az Amazon a bejelentésben. Az Amazon azt reméli, hogy a Haul felhasználói bázisa egyértelműen elkülönül az eredeti e-kereskedelmi szolgáltatástól, és egyúttal több potenciális vásárlót ér el a mobileszközökön keresztül.
Minden terméket az Amazon importál és a platformján keresztül értékesít, nem pedig közvetlenül a kínai és más régiókban működő kereskedők szállítják ki. A szolgáltatáson keresztül megrendelt árukat legkorábban 2 héten belül szállítják ki a vásárlóknak, és függetlenül attól, hogy a vevő előfizet-e az Amazon Prime szolgáltatásra, minden egyes rendelésnek 25 dollárnál nagyobbnak kell lennie ahhoz, hogy ingyenes legyen a szállítás, ellenkező esetben 3,99 dolláros szállítási díjat kell fizetni.
A Temu és a Shein széleskörű kritikát kapott a világméretű szállításuk melléktermékeként jelentkező környezeti hatásuk és a fast fashion által okozott hulladék miatt. Mindkét cég ellen fogyasztóvédelmi vizsgálatot indítottak az Európai Unióban, ahol a szabályozó hatóságok vizsgálják, hogy esetleg függőséget okozó algoritmusokat használnak és nem engedélyezett termékeket árulnak.
A körülöttük zajló viták ellenére ezek az olcsó kiskereskedők továbbra is hihetetlenül népszerűek a Z generáció körében. Az Appfigures alkalmazásinformációs cég kutatása szerint a 18 és 24 év közötti amerikai felhasználók körében a legnépszerűbb alkalmazás a Temu volt, amely 2024 január és október között közel 42 millió letöltést ért el ebben a demográfiai csoportban. A Shein esetében ez a becslés körülbelül 14,7 millió letöltést jelent, bár lehetséges, hogy a letöltési számok közötti különbség azért ilyen nagy, mert a fiatalok már letöltötték a Sheint, amely már régebb óta létezik, mint a Temu.
A Shein és Temu számára nagy kockázat, hogy a fogyasztók nem biztos, hogy vásárolnak ismeretlen eladóknál, amelyek potenciálisan félrevezetőek lehetnek; a fogyasztók bíznak az Amazonban, de a vállalat hasonló, nagyrészt kínai székhelyű, tömegtermékeket értékesítő eladókkal dolgozik. Az Amazon azonban azt állítja, hogy az eladókat előre szűri, és ha a vásárlók vissza akarják küldeni a vásárlásukat, 15 napon belül ingyenesen megtehetik, amennyiben a termék értéke meghaladja a 3 dollárt.
Az Amazon számára kétes időzítés ezen üzleti modell elindítása, tekintettel arra, hogy a megválasztott elnök, Donald Trump az importált kínai árukra 60%-os adót vetne ki. Ez a vámjavaslat azonban nincs kőbe vésve - gyakori, hogy a politikusok a győzelem megszerzése után módosítják kampányprogramjukat. A kínai e-kereskedelmi szállítmányok népszerűsége azonban kétpárti figyelmet keltett. A Biden-kormányzat már javaslatot tett a kongresszusnak arra, hogy lépéseket tegyen a kínai e-kereskedelmi vállalatok által a „de minimis” kivétellel való „jelentősen megnövekedett visszaélések” visszaszorítására. A de minimis mentesség lehetővé teszi, hogy a 800 dollár alatti értékű szállítmányok vámmentesen lépjenek be az Egyesült Államokba, ami segít az olyan kiskereskedőknek, mint a Temu és a Shein fenntartani az alacsony árrést.
Az Amazon Haul kezdőlapja már a dizájnjában is a Shein és a Temu boltjaira emlékeztet: a tételek az Amazonra jellemző lista helyett rácsokba rendezve jelennek meg, a szállítási idők és a csillagok értékelése pedig csak akkor látható, ha rákattintunk egy tételre. Egyes termékek rakéta emojikkal vannak ellátva, amelyek arra figyelmeztetnek, hogy ez a 4,99 dolláros iPhone 16 Pro tok „gyorsan fogy”! Vagy a tűz emoji azt mutatja, hogy három csomag 2,89 dolláros hálós szennyestartó zsák ára „őrülten alacsony”! Az Amazon Haul versenytársaihoz hasonlóan ruhákat is árul (16 dollár a férfi golfnadrág, vagy 4,99 dollár egy 80-as évekbeli női lábmelegítő).
"Miközben az Amazon továbbra is több mint 300 millió terméket kínál gyors, ingyenes kiszállítással a Prime-tagok számára, azt is halljuk a vásárlóktól, hogy néha szívesen vásárolnának ultra-alacsony árú termékeket, még akkor is, ha némelyik egy-két hétig tart, mire megérkezik” - írja az Amazon a bejelentésben. Az Amazon azt reméli, hogy a Haul felhasználói bázisa egyértelműen elkülönül az eredeti e-kereskedelmi szolgáltatástól, és egyúttal több potenciális vásárlót ér el a mobileszközökön keresztül.
Minden terméket az Amazon importál és a platformján keresztül értékesít, nem pedig közvetlenül a kínai és más régiókban működő kereskedők szállítják ki. A szolgáltatáson keresztül megrendelt árukat legkorábban 2 héten belül szállítják ki a vásárlóknak, és függetlenül attól, hogy a vevő előfizet-e az Amazon Prime szolgáltatásra, minden egyes rendelésnek 25 dollárnál nagyobbnak kell lennie ahhoz, hogy ingyenes legyen a szállítás, ellenkező esetben 3,99 dolláros szállítási díjat kell fizetni.
A Temu és a Shein széleskörű kritikát kapott a világméretű szállításuk melléktermékeként jelentkező környezeti hatásuk és a fast fashion által okozott hulladék miatt. Mindkét cég ellen fogyasztóvédelmi vizsgálatot indítottak az Európai Unióban, ahol a szabályozó hatóságok vizsgálják, hogy esetleg függőséget okozó algoritmusokat használnak és nem engedélyezett termékeket árulnak.
A körülöttük zajló viták ellenére ezek az olcsó kiskereskedők továbbra is hihetetlenül népszerűek a Z generáció körében. Az Appfigures alkalmazásinformációs cég kutatása szerint a 18 és 24 év közötti amerikai felhasználók körében a legnépszerűbb alkalmazás a Temu volt, amely 2024 január és október között közel 42 millió letöltést ért el ebben a demográfiai csoportban. A Shein esetében ez a becslés körülbelül 14,7 millió letöltést jelent, bár lehetséges, hogy a letöltési számok közötti különbség azért ilyen nagy, mert a fiatalok már letöltötték a Sheint, amely már régebb óta létezik, mint a Temu.
A Shein és Temu számára nagy kockázat, hogy a fogyasztók nem biztos, hogy vásárolnak ismeretlen eladóknál, amelyek potenciálisan félrevezetőek lehetnek; a fogyasztók bíznak az Amazonban, de a vállalat hasonló, nagyrészt kínai székhelyű, tömegtermékeket értékesítő eladókkal dolgozik. Az Amazon azonban azt állítja, hogy az eladókat előre szűri, és ha a vásárlók vissza akarják küldeni a vásárlásukat, 15 napon belül ingyenesen megtehetik, amennyiben a termék értéke meghaladja a 3 dollárt.
Az Amazon számára kétes időzítés ezen üzleti modell elindítása, tekintettel arra, hogy a megválasztott elnök, Donald Trump az importált kínai árukra 60%-os adót vetne ki. Ez a vámjavaslat azonban nincs kőbe vésve - gyakori, hogy a politikusok a győzelem megszerzése után módosítják kampányprogramjukat. A kínai e-kereskedelmi szállítmányok népszerűsége azonban kétpárti figyelmet keltett. A Biden-kormányzat már javaslatot tett a kongresszusnak arra, hogy lépéseket tegyen a kínai e-kereskedelmi vállalatok által a „de minimis” kivétellel való „jelentősen megnövekedett visszaélések” visszaszorítására. A de minimis mentesség lehetővé teszi, hogy a 800 dollár alatti értékű szállítmányok vámmentesen lépjenek be az Egyesült Államokba, ami segít az olyan kiskereskedőknek, mint a Temu és a Shein fenntartani az alacsony árrést.