Berta Sándor
Automatizált gyorsvasutakat tesztel majd Hamburg
A kikötővárosban 2021-ben kezdik el tesztelni az automatizált szerelvényeket.
A Deutsche Bahn és a Siemens projektjének keretében a hamburgi S-Bahn vonalhálózatán fogják kipróbálni az első átalakított vonatokat. Az erről szóló megállapodást dr. Peter Tschentscher hamburgi polgármester, dr. Roland Busch, a Siemens elnöke és Ronald Pofalla, a Német Vasút infrastruktúrákért felelős vezetője írták alá. A szerződés értelmében a 21-es hamburgi S-Bahn vonalon, Berliner Tor és Bergedorf/Aumühle állomások között alakítanak ki egy olyan 23 kilométeres szakaszt, amelyen az automatizált szerelvények közlekedhetnek majd. A program keretében összesen négy vonatot alakítanak át, amelyek 2021 októberétől fognak közlekedni. A három partner abban is megállapodott, hogy elosztják egymás között a projekt 60 millió eurós költségét.
Az automatizált vasúti üzemet az Automatic Train Operation (ATO) nevű európai szabvány és a kettes szintű European Train Control System (ETCS) nevű európai vonatbefolyásoló rendszer fogja biztosítani. A négy szerelvényt rádiójelekkel vezérlik majd, az egyes vonatok és a vonalközpont között továbbítani fogják az adatokat. Mindegyik szerelvényen lesz egy vezető is, de kizárólag azért, hogy szükség esetén beavatkozzon. A négy módosított vonatot a bergedorfi központban helyezik el. Amennyiben a tesztek sikeresen zárulnak, úgy a teljes hamburgi S-Bahn hálózatot digitalizálják.
Ronald Pofalla elmondta, hogy Hamburgban kezdődik el a németországi gyorsvasutak digitalizálása. Ez mérföldkövet jelent a Digitális Sínek Németország nevű programban, hiszen az elmúlt évek legnagyobb technológiai átalakítását vezetik be. A projekt fontos referenciaként szolgál majd az intelligens és környezetbarát közlekedési hálózatok kialakításához. Dr. Peter Tschentscher azt hangsúlyozta, hogy Hamburg a modern mobilitás modellvárosává válhat. A közúti és a kötöttpályás közlekedést is szeretnék megbízhatóbbá, környezetbarátabbá és biztonságosabbá tenni.
Dr. Roland Busch, a Siemens igazgatósági tagja és műszaki vezetője pedig kijelentette, hogy a hamburgi S-Bahn kiváló példa arra, ahogy a digitális átalakulás számos területen pozitívan megváltoztatja az életünket. Az intelligens technika segítségével elérhető, hogy egyre többen használják a tömegközlekedést. Az automatizált vasúti üzemnek számos előnye van: ugyanazon a vonalon a korábbinál több utas szállítható, s csökkennek az energiafogyasztás és az üzemeltetési költségek, mert optimalizálni lehet a közlekedési profilokat.
A Deutsche Bahn és a Siemens projektjének keretében a hamburgi S-Bahn vonalhálózatán fogják kipróbálni az első átalakított vonatokat. Az erről szóló megállapodást dr. Peter Tschentscher hamburgi polgármester, dr. Roland Busch, a Siemens elnöke és Ronald Pofalla, a Német Vasút infrastruktúrákért felelős vezetője írták alá. A szerződés értelmében a 21-es hamburgi S-Bahn vonalon, Berliner Tor és Bergedorf/Aumühle állomások között alakítanak ki egy olyan 23 kilométeres szakaszt, amelyen az automatizált szerelvények közlekedhetnek majd. A program keretében összesen négy vonatot alakítanak át, amelyek 2021 októberétől fognak közlekedni. A három partner abban is megállapodott, hogy elosztják egymás között a projekt 60 millió eurós költségét.
Az automatizált vasúti üzemet az Automatic Train Operation (ATO) nevű európai szabvány és a kettes szintű European Train Control System (ETCS) nevű európai vonatbefolyásoló rendszer fogja biztosítani. A négy szerelvényt rádiójelekkel vezérlik majd, az egyes vonatok és a vonalközpont között továbbítani fogják az adatokat. Mindegyik szerelvényen lesz egy vezető is, de kizárólag azért, hogy szükség esetén beavatkozzon. A négy módosított vonatot a bergedorfi központban helyezik el. Amennyiben a tesztek sikeresen zárulnak, úgy a teljes hamburgi S-Bahn hálózatot digitalizálják.
Ronald Pofalla elmondta, hogy Hamburgban kezdődik el a németországi gyorsvasutak digitalizálása. Ez mérföldkövet jelent a Digitális Sínek Németország nevű programban, hiszen az elmúlt évek legnagyobb technológiai átalakítását vezetik be. A projekt fontos referenciaként szolgál majd az intelligens és környezetbarát közlekedési hálózatok kialakításához. Dr. Peter Tschentscher azt hangsúlyozta, hogy Hamburg a modern mobilitás modellvárosává válhat. A közúti és a kötöttpályás közlekedést is szeretnék megbízhatóbbá, környezetbarátabbá és biztonságosabbá tenni.
Dr. Roland Busch, a Siemens igazgatósági tagja és műszaki vezetője pedig kijelentette, hogy a hamburgi S-Bahn kiváló példa arra, ahogy a digitális átalakulás számos területen pozitívan megváltoztatja az életünket. Az intelligens technika segítségével elérhető, hogy egyre többen használják a tömegközlekedést. Az automatizált vasúti üzemnek számos előnye van: ugyanazon a vonalon a korábbinál több utas szállítható, s csökkennek az energiafogyasztás és az üzemeltetési költségek, mert optimalizálni lehet a közlekedési profilokat.