5
  • defiant9
    #5
    A te itteni megállapításod aztán tényleg hiteles. Sokkal valószínűbb hogy ismét a valóságot próbálod torzítani az elképzelésedhez.
    A konkrét esetben azzal valószínűleg nem volt gond hogy akadály+megállás, így az 1.6 másodperc reális ennél a sebességnél, szemtanúk is látták. Viszont az szerintem is kevésbé valószínű hogy egy évi 5 millió EUR R&D budget-ű cég közutakra alkalmas színvonalú önvezetést tudna összerakni pár év alatt, hiába a busz kötött útvonalából fakadó könnyebbség, attól még közút. Összehasonlításként a Waymo jóval 1 milliárd dollár R&D felett jár, a franciák meg saját bevallásuk szerint többet költenek marketingre mint R&D-re ami azért elég sokatmondó.
  • ostoros
    #4
    "Bécsben megállapították"... amit megmondtak nekik, hogy meg kell állapítani. :D
  • defiant9
    #3
    Bécsben megállapították hogy a busz vezérlése megfelelő volt, egy fülesben telefon nyomkodó ember lépett elé és 1.6 másodperc alatt megállt, karcolásokat szenvedett a nő. Ami az esetben elgondolkodtató nem is önvezetés, az óvodában tanított alap hogy az úttestre lépés előtt szétnézünk, hanem az hogy a halk(elektromos, lassú) járművekhez is hozzá kell szokniuk a gyalogosoknak. A gyaloglás közbeni telefon nyomkodás majdhogynem népjelenség lett, és a szép szó itt nem fog segíteni mivel túl vonzó a képernyő, esetleg a szabályozó előírhatná a telefon OS gyártóknak hogy az úttestekre merőleges mozgás esetén vegye el a képernyőt, legalább annyit bírjanak ki hogy miközben átmennek az úttesten nem chatelenek. Mivel kevesek miatt kellene nagyobb áldozatot hozni, úgyhogy ezt nem fogják meglépni, marad a szelekciós, elrettentésen alapuló jól bevált tanulási módszer.
  • enyac
    #2
    Nagyon jó eredmények busszal? Mire gondolsz? A kvázi zárt területen 10 km/órával haladó bohóckodásra, ami pl. Bécsben még balesetet is okozott?
  • kvp
    #1
    Sokkal egyszerubb feladat mint egy busz es mar ott is nagyon jo eredmenyek vannak. Egy villamos alapvetoen egydimenzios terben mozog, utasokkal egyutt mindig csak egy iranyba. A varosi automatizacio az alapvetoen ugyanaz mint egy busznal, csak nem kell kormanyozni (tehat ha van hely halad elore), mig a remiz automatizacio megoldott, lasd a 4-es metro remizet.