SG.hu
Meghajlott az EU nyomása előtt a Facebook
A cég egyértelműbben tájékoztatja felhasználóit adataik felhasználásáról.
Frissítette felhasználási feltételeit és szolgáltatásait a Facebook. Az új feltételek egyértelműen kifejtik, hogy a vállalat hogyan használja fel a felhasználók adatait profilalkotási tevékenységek és a vállalat finanszírozását szolgáló célzott hirdetések kidolgozásához. Az új feltételek részletezik, hogy a fogyasztói adatok felhasználása alapján a Facebook milyen szolgáltatásokat értékesít harmadik felek számára, hogy a fogyasztók hogyan szüntethetik meg a felhasználói fiókjukat, és hogy a fiókok milyen okokból tilthatók le. A fejlesztések azoknak az egyeztetéseknek az eredményei, amelyek célja az volt, hogy a Facebook teljeskörűen, átfogó módon és közérthetően tájékoztassa felhasználóit az üzleti modelljéről.
A Cambridge Analytica botrányt, valamint a közösségi médiaplatformokon 2018-ban végzett vizsgálatot követően az Európai Bizottság és a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok arra kérték a Facebookot, hogy egyértelműen tájékoztassa a fogyasztókat a közösségi oldal finanszírozásáról és a fogyasztói adatok felhasználásából származó bevételekről. Arra is felkérték a platformot, hogy a többi felhasználási feltételét is hozza összhangba az uniós fogyasztóvédelmi joggal.
Ennek eredményeként a Facebook új szövegrésszel egészíti ki a felhasználási feltételeit, amelyben leírja, hogy a szolgáltatást igénybe vevőknek nem számít fel díjat, cserébe a felhasználók beleegyeznek adataik megosztásába és a kereskedelmi hirdetésekbe. A közösségi honlap feltételeiből mostantól egyértelműen kiderül, hogy üzleti modellje arra épül, hogy célzott reklámszolgáltatásokat értékesít a kereskedőknek a felhasználók profiljából származó adatok felhasználásával.
A Facebook módosította továbbá a felelősség korlátozására vonatkozó politikáját, és mostantól elismeri a gondatlanság esetén fennálló felelősségét, például abban az esetben, ha az adatokat harmadik felek nem megfelelően kezelik. Szűkült a felhasználási feltételek egyoldalú módosítására vonatkozó hatáskörük, mostantól ez csak azokra az esetekre lesz érvényes, amelyeknél a változások észszerűek, figyelembe véve a fogyasztó érdekeit is. Szintén fontos változás, hogy a fogyasztók által törölt tartalom már csak meghatározott esetekben őrizhető meg (például valamely hatóság végrehajtási kérelmének való megfelelés érdekében), illetve technikai okok miatt legfeljebb 90 napig.
"A felhasználók számára mostantól kezdve világosan kiderül, hogy a közösségi oldal az adataikat célzott hirdetések értékesítésére használja. A cég nem rejtőzhet bonyolult jogi bikkfanyelv mögé azzal kapcsolatban, hogy hogyan keres milliárdokat mások adataival." - örvendezett Vìra Jourová, a jogérvényesülésért, a fogyasztópolitikáért és a nemek közötti esélyegyenlőségért felelős uniós biztos. A Facebook ezeket a kötelezettségvállalását legkésőbb 2019. június végéig végrehajtja. A végrehajtási folyamatot a Bizottság és a fogyasztóvédelmi együttműködési hálózat szorosan nyomon fogja követni. Ha a Facebook nem teljesíti kötelezettségvállalásait, a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok dönthetnek úgy, hogy végrehajtási intézkedésekhez folyamodnak, beleértve a szankciókat is.
Frissítette felhasználási feltételeit és szolgáltatásait a Facebook. Az új feltételek egyértelműen kifejtik, hogy a vállalat hogyan használja fel a felhasználók adatait profilalkotási tevékenységek és a vállalat finanszírozását szolgáló célzott hirdetések kidolgozásához. Az új feltételek részletezik, hogy a fogyasztói adatok felhasználása alapján a Facebook milyen szolgáltatásokat értékesít harmadik felek számára, hogy a fogyasztók hogyan szüntethetik meg a felhasználói fiókjukat, és hogy a fiókok milyen okokból tilthatók le. A fejlesztések azoknak az egyeztetéseknek az eredményei, amelyek célja az volt, hogy a Facebook teljeskörűen, átfogó módon és közérthetően tájékoztassa felhasználóit az üzleti modelljéről.
A Cambridge Analytica botrányt, valamint a közösségi médiaplatformokon 2018-ban végzett vizsgálatot követően az Európai Bizottság és a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok arra kérték a Facebookot, hogy egyértelműen tájékoztassa a fogyasztókat a közösségi oldal finanszírozásáról és a fogyasztói adatok felhasználásából származó bevételekről. Arra is felkérték a platformot, hogy a többi felhasználási feltételét is hozza összhangba az uniós fogyasztóvédelmi joggal.
Ennek eredményeként a Facebook új szövegrésszel egészíti ki a felhasználási feltételeit, amelyben leírja, hogy a szolgáltatást igénybe vevőknek nem számít fel díjat, cserébe a felhasználók beleegyeznek adataik megosztásába és a kereskedelmi hirdetésekbe. A közösségi honlap feltételeiből mostantól egyértelműen kiderül, hogy üzleti modellje arra épül, hogy célzott reklámszolgáltatásokat értékesít a kereskedőknek a felhasználók profiljából származó adatok felhasználásával.
A Facebook módosította továbbá a felelősség korlátozására vonatkozó politikáját, és mostantól elismeri a gondatlanság esetén fennálló felelősségét, például abban az esetben, ha az adatokat harmadik felek nem megfelelően kezelik. Szűkült a felhasználási feltételek egyoldalú módosítására vonatkozó hatáskörük, mostantól ez csak azokra az esetekre lesz érvényes, amelyeknél a változások észszerűek, figyelembe véve a fogyasztó érdekeit is. Szintén fontos változás, hogy a fogyasztók által törölt tartalom már csak meghatározott esetekben őrizhető meg (például valamely hatóság végrehajtási kérelmének való megfelelés érdekében), illetve technikai okok miatt legfeljebb 90 napig.
"A felhasználók számára mostantól kezdve világosan kiderül, hogy a közösségi oldal az adataikat célzott hirdetések értékesítésére használja. A cég nem rejtőzhet bonyolult jogi bikkfanyelv mögé azzal kapcsolatban, hogy hogyan keres milliárdokat mások adataival." - örvendezett Vìra Jourová, a jogérvényesülésért, a fogyasztópolitikáért és a nemek közötti esélyegyenlőségért felelős uniós biztos. A Facebook ezeket a kötelezettségvállalását legkésőbb 2019. június végéig végrehajtja. A végrehajtási folyamatot a Bizottság és a fogyasztóvédelmi együttműködési hálózat szorosan nyomon fogja követni. Ha a Facebook nem teljesíti kötelezettségvállalásait, a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok dönthetnek úgy, hogy végrehajtási intézkedésekhez folyamodnak, beleértve a szankciókat is.