Berta Sándor
A podcastpiacra startolt rá a Spotify
A stream-szolgáltató komoly terveket dédelget.
A Spotify mindenekelőtt a podcastpiacot akarja meghódítani és ezért az elmúlt hónapokban két vállalkozást is felvásárolt. Az egyik cég a több népszerű podcastprogram mögött is megtalálható Gimlet, míg a másik az Anchor, amely alkalmazást adott ki a podcastok felvételéhez és terjesztéséhez. A stream-szolgáltató nem közölte, hogy mennyi pénzt adott ki a két vállalatért, de az kiszivárgott, hogy az idén felvásárlásokra akár 500 millió dollárt is áldozhat majd. A tranzakciók célpontjai szintén elsősorban a podcastpiacon jelen lévő társaságok lehetnek. Ugyan e lépések miatt eleinte csökkenhet a nyereség, de a jövő szempontjából fontos befektetések.
Daniel Ek, a Spotify alapítója és vezetője megerősítette, hogy az elsőszámú audioplatform akarnak lenni, miként a podcastok gyártásában és terjesztésében is elsők lennének. A menedzser nagy növekedési lehetőségeket látott a podcastpiacban, mert szerinte a rádiók esetében ugyanakkora vándorlás kezdődhet a világhálón, mint korábban a médiatékák és a stream-szolgáltatások esetében.
A Spotify az elmúlt negyedévben 96 millió fizető, úgynevezett prémium ügyféllel rendelkezett, 3 millióval többel, mint három hónappal azelőtt. Az ingyenes verziót 111 millióan használták. A növekedés elsősorban annak a reklámkampánynak köszönhető, amelyben egy Google Home Mini hálózatba kötött hangszórót ajándékoztak a felhasználóknak. Viszont a felhasználónkénti átlagos bevétel 4,89 euróra csökkent, ez 7 százalékkal kevesebb a tavalyinál. Ennek oka, hogy egyre többen váltanak át a 10 dolláros, illetve eurós teljes csomagról a kedvező családi vagy hallgatói csomagra. A negyedévi bevétel egyébként közel 30 százalékkal nőtt és megközelítette a 1,5 milliárd eurót, a nyereség pedig 442 millió eurót tett ki.
A társaság azzal számol, hogy az év végére 127 millió fizető ügyféllel fog rendelkezni, míg a teljes ügyféltábora akár 265 milliós is lehet majd.
A Spotify mindenekelőtt a podcastpiacot akarja meghódítani és ezért az elmúlt hónapokban két vállalkozást is felvásárolt. Az egyik cég a több népszerű podcastprogram mögött is megtalálható Gimlet, míg a másik az Anchor, amely alkalmazást adott ki a podcastok felvételéhez és terjesztéséhez. A stream-szolgáltató nem közölte, hogy mennyi pénzt adott ki a két vállalatért, de az kiszivárgott, hogy az idén felvásárlásokra akár 500 millió dollárt is áldozhat majd. A tranzakciók célpontjai szintén elsősorban a podcastpiacon jelen lévő társaságok lehetnek. Ugyan e lépések miatt eleinte csökkenhet a nyereség, de a jövő szempontjából fontos befektetések.
Daniel Ek, a Spotify alapítója és vezetője megerősítette, hogy az elsőszámú audioplatform akarnak lenni, miként a podcastok gyártásában és terjesztésében is elsők lennének. A menedzser nagy növekedési lehetőségeket látott a podcastpiacban, mert szerinte a rádiók esetében ugyanakkora vándorlás kezdődhet a világhálón, mint korábban a médiatékák és a stream-szolgáltatások esetében.
A Spotify az elmúlt negyedévben 96 millió fizető, úgynevezett prémium ügyféllel rendelkezett, 3 millióval többel, mint három hónappal azelőtt. Az ingyenes verziót 111 millióan használták. A növekedés elsősorban annak a reklámkampánynak köszönhető, amelyben egy Google Home Mini hálózatba kötött hangszórót ajándékoztak a felhasználóknak. Viszont a felhasználónkénti átlagos bevétel 4,89 euróra csökkent, ez 7 százalékkal kevesebb a tavalyinál. Ennek oka, hogy egyre többen váltanak át a 10 dolláros, illetve eurós teljes csomagról a kedvező családi vagy hallgatói csomagra. A negyedévi bevétel egyébként közel 30 százalékkal nőtt és megközelítette a 1,5 milliárd eurót, a nyereség pedig 442 millió eurót tett ki.
A társaság azzal számol, hogy az év végére 127 millió fizető ügyféllel fog rendelkezni, míg a teljes ügyféltábora akár 265 milliós is lehet majd.