Gyurkity Péter
Olvadóban van a Samsung telefonos előnye
A kínai gyártóknak kedvez a globális piac lassú szűkülése.
A Nokia egykori lehanyatlása óta a dél-koreai Samsung vezető helyéhez szokhattunk hozzá, legalábbis az okostelefonok piacán, itt pedig az elmúlt években sem változott a helyzet, bár a cég előnye folyamatosan olvad, miközben a kínai gyártók egyre erősebbé válnak. Egy friss összefoglalóban szépen kivehető a trend, ami hamarosan komoly változásokhoz vezethet.
A Counterpoint Research tette közzé saját elemzését, amelyben a harmadik negyedéves eredményeket összegzik számunkra, nemcsak az okostelefonok, de a hagyományos készülékek szegmensét illetően is. Ebből kiderül, hogy a Samsung továbbra is az első helyen áll, azonban már csak az okostelefonok 19 százalékát tudta megőrizni magának, miközben annak idején itt még globálisan is 30 százalék felett álltak. A kínai Huawei egyértelműen a második a maga 14 százalékos részesedésével, míg az Apple már csak a harmadik 12 százalékkal, bár az Egyesült Államokban ők szintén őrzik első helyüket (ott még 39 százalékon állnak). Európában erősebb a Samsung előnye, itt 31 százalékkal vezetik a rangsort, a Huawei azonban már itt is második, mégpedig 22 százalékkal.
A globális okospiac egyébként 5 százalékkal szűkült a 3 hónapos időszakban (az előző év hasonló időszakához képest), világszerte összesen 380 millió készüléket szállítottak le. Minden régió csökkenést mutatott, ám az indiai piac már megelőzte az amerikait, miközben az első helyen álló kínai régió szintén csökkenőben van. Ami a gyártók növekedését illeti, itt egyértelműen a HMD Global az első, amely a Nokia-telefonokkal igyekszik megkapaszkodni – az ő eltérő megoldásaikról mi is folyamatosan beszámoltunk. A hagyományos mobiltelefonoknál az iTel áll az első helyen, a HMD azonban holtversenyben van velük 14 százalékkal, míg a harmadik Jio után a Samsung csak a negyedik helyre volt jó, 8 százalékkal.
Érdekes módon itt a Közel-Kelet és Afrika (MEA) növekedett a leggyorsabb ütemben, utánuk Latin-Amerika következett alig 3 százalékos lendülettel. A teljes piac szintén 3 százalékkal bővült, viszont összesen csak 112 millió mobilt szállítottak le, ami jól jelzi az okostelefonok előnyét.
A Nokia egykori lehanyatlása óta a dél-koreai Samsung vezető helyéhez szokhattunk hozzá, legalábbis az okostelefonok piacán, itt pedig az elmúlt években sem változott a helyzet, bár a cég előnye folyamatosan olvad, miközben a kínai gyártók egyre erősebbé válnak. Egy friss összefoglalóban szépen kivehető a trend, ami hamarosan komoly változásokhoz vezethet.
A Counterpoint Research tette közzé saját elemzését, amelyben a harmadik negyedéves eredményeket összegzik számunkra, nemcsak az okostelefonok, de a hagyományos készülékek szegmensét illetően is. Ebből kiderül, hogy a Samsung továbbra is az első helyen áll, azonban már csak az okostelefonok 19 százalékát tudta megőrizni magának, miközben annak idején itt még globálisan is 30 százalék felett álltak. A kínai Huawei egyértelműen a második a maga 14 százalékos részesedésével, míg az Apple már csak a harmadik 12 százalékkal, bár az Egyesült Államokban ők szintén őrzik első helyüket (ott még 39 százalékon állnak). Európában erősebb a Samsung előnye, itt 31 százalékkal vezetik a rangsort, a Huawei azonban már itt is második, mégpedig 22 százalékkal.
A globális okospiac egyébként 5 százalékkal szűkült a 3 hónapos időszakban (az előző év hasonló időszakához képest), világszerte összesen 380 millió készüléket szállítottak le. Minden régió csökkenést mutatott, ám az indiai piac már megelőzte az amerikait, miközben az első helyen álló kínai régió szintén csökkenőben van. Ami a gyártók növekedését illeti, itt egyértelműen a HMD Global az első, amely a Nokia-telefonokkal igyekszik megkapaszkodni – az ő eltérő megoldásaikról mi is folyamatosan beszámoltunk. A hagyományos mobiltelefonoknál az iTel áll az első helyen, a HMD azonban holtversenyben van velük 14 százalékkal, míg a harmadik Jio után a Samsung csak a negyedik helyre volt jó, 8 százalékkal.
Érdekes módon itt a Közel-Kelet és Afrika (MEA) növekedett a leggyorsabb ütemben, utánuk Latin-Amerika következett alig 3 százalékos lendülettel. A teljes piac szintén 3 százalékkal bővült, viszont összesen csak 112 millió mobilt szállítottak le, ami jól jelzi az okostelefonok előnyét.