Gyurkity Péter
Szenved a Sony, stagnál a Samsung
Még a legnagyobb gyártót sem kerülte el a piac visszaesése, viszont a Huawei és a Nokia gyártója, a HMD örülhet.
Az elmúlt napokban több jól ismert név is közzétette a második negyedévet összefoglaló jelentését. A Sony és a Samsung alapvetően eltérő pályát futnak be, ez pedig nagyon jól látszik a közölt eredményeken. Az IDC adatai szerint globálisan a Samsung végzett az első helyen, de a 71,5 millió telefonos adat 10 százalékkal alacsonyabb, mint az egy évvel korábbi eredmény. A Samsung negyedéves eredménye egybevág a korábban közzétett előrejelzés főbb számaival. Ők a három hónapos periódus alatt 21,44 milliárd dolláros bevételre tettek szert, míg a profit 2,38 milliárdra rúgott. Még ez is visszaesést jelent azonban, hiszen egy évvel korábban 3,62 milliárd dollár volt a nettó eredmény, ez pedig a magasabb marketinges költségeknek, a lassabb Galaxy S9 és S9+ eladásoknak, valamint az egyre erősödő versenynek volt köszönhető.
A második félévben javulást várnak, ehhez azonban nyilván a konkurenciának is lesz néhány szava. A Galaxy Note 9 meglódíthatja majd az eladásoka és készülőben van egy hajlítható telefon is, a középkategóriás modellek pedig szintén megkapnak majd bizonyos csúcstechnológiákat, hogy versenyben maradjanak.
A Huawei, amely fő céljának a második hely elérését tartotta most össze is hozta ezt, ők ugyanis 54,2 milliót telefont szállítottak le, nagyot javítva a tavaly számokon. A harmadik helyre lecsúszó Apple 41,3 millió darabot dobott piacra, ez az apró növekedés azonban mindössze 12,1 százalékos részesedésre volt elég. Érdekes módon a negyedik Xiaomi mutatta fel a legnagyobb, csaknem 50 százalékos növekedést, ők azonban összesen 31,9 millió telefont mutathattak fel, amivel csak az ötödik Oppót tudták megelőzni – ez utóbbi cég 29,4 millió darabot szállított le.
A CounterPoint Research anyagában nagyjából hasonló számokat és azonos sorrendet láthatunk, ők azonban az első 10 helyezettet sorolják fel itt, kiemelve, hogy a HMD Global a 4,5 millió Nokia okostelefonnal szintén bekerült ebbe, némileg megközelítve a Lenovót, amely 9,9 millió példánnyal lett nyolcadik. A legcsúnyábban az LG szerepelt, ők nagyot rontottak a tavalyi eredményhez képest, bár az első 10-ben nem megemlített Sony még ennél is nagyobbat esett. A Lenovo szintén visszaszorulóban volt, míg a Xiaomi és a Tecno nagyon szép növekedést mutathatott fel, a Huaweivel együtt.
A Sony Mobile által közzétett jelentés szerint folytatódott a mobilos részleg negatív trendje. A cég mindössze 2 millió okostelefont szállított le, az ezekből származó bevétel pedig 1,18 milliárd dollár volt, ami élesen szembenáll az egy évvel korábban elért 3,4 millió darabbal és az akkor még 27 százalékkal kedvezőbb bevételi adattal. A magyarázat szerint Európában és Japánban is kevesebb készüléket adtak el, míg a többi régióban inkább a stagnálás volt a jellemző, a mostani alacsonyabb eredmény pedig egyben azt is jelenti, hogy idén 10 helyett nagyjából 9 millió telefont szállítanak majd le. A költségcsökkentő törekvések folytatódnak, az 5G megérkezése pedig segíthet majd a gyártó helyzetén.
A harmadik negyedben az új iPhone és Galaxy okostelefonok révén némileg változhat a globális rangsor, ehhez azonban az is kell, hogy ezek a készülékek minél előbb bemutatkozzanak a piacon.
Az elmúlt napokban több jól ismert név is közzétette a második negyedévet összefoglaló jelentését. A Sony és a Samsung alapvetően eltérő pályát futnak be, ez pedig nagyon jól látszik a közölt eredményeken. Az IDC adatai szerint globálisan a Samsung végzett az első helyen, de a 71,5 millió telefonos adat 10 százalékkal alacsonyabb, mint az egy évvel korábbi eredmény. A Samsung negyedéves eredménye egybevág a korábban közzétett előrejelzés főbb számaival. Ők a három hónapos periódus alatt 21,44 milliárd dolláros bevételre tettek szert, míg a profit 2,38 milliárdra rúgott. Még ez is visszaesést jelent azonban, hiszen egy évvel korábban 3,62 milliárd dollár volt a nettó eredmény, ez pedig a magasabb marketinges költségeknek, a lassabb Galaxy S9 és S9+ eladásoknak, valamint az egyre erősödő versenynek volt köszönhető.
A második félévben javulást várnak, ehhez azonban nyilván a konkurenciának is lesz néhány szava. A Galaxy Note 9 meglódíthatja majd az eladásoka és készülőben van egy hajlítható telefon is, a középkategóriás modellek pedig szintén megkapnak majd bizonyos csúcstechnológiákat, hogy versenyben maradjanak.
A Huawei, amely fő céljának a második hely elérését tartotta most össze is hozta ezt, ők ugyanis 54,2 milliót telefont szállítottak le, nagyot javítva a tavaly számokon. A harmadik helyre lecsúszó Apple 41,3 millió darabot dobott piacra, ez az apró növekedés azonban mindössze 12,1 százalékos részesedésre volt elég. Érdekes módon a negyedik Xiaomi mutatta fel a legnagyobb, csaknem 50 százalékos növekedést, ők azonban összesen 31,9 millió telefont mutathattak fel, amivel csak az ötödik Oppót tudták megelőzni – ez utóbbi cég 29,4 millió darabot szállított le.
A CounterPoint Research anyagában nagyjából hasonló számokat és azonos sorrendet láthatunk, ők azonban az első 10 helyezettet sorolják fel itt, kiemelve, hogy a HMD Global a 4,5 millió Nokia okostelefonnal szintén bekerült ebbe, némileg megközelítve a Lenovót, amely 9,9 millió példánnyal lett nyolcadik. A legcsúnyábban az LG szerepelt, ők nagyot rontottak a tavalyi eredményhez képest, bár az első 10-ben nem megemlített Sony még ennél is nagyobbat esett. A Lenovo szintén visszaszorulóban volt, míg a Xiaomi és a Tecno nagyon szép növekedést mutathatott fel, a Huaweivel együtt.
A Sony Mobile által közzétett jelentés szerint folytatódott a mobilos részleg negatív trendje. A cég mindössze 2 millió okostelefont szállított le, az ezekből származó bevétel pedig 1,18 milliárd dollár volt, ami élesen szembenáll az egy évvel korábban elért 3,4 millió darabbal és az akkor még 27 százalékkal kedvezőbb bevételi adattal. A magyarázat szerint Európában és Japánban is kevesebb készüléket adtak el, míg a többi régióban inkább a stagnálás volt a jellemző, a mostani alacsonyabb eredmény pedig egyben azt is jelenti, hogy idén 10 helyett nagyjából 9 millió telefont szállítanak majd le. A költségcsökkentő törekvések folytatódnak, az 5G megérkezése pedig segíthet majd a gyártó helyzetén.
A harmadik negyedben az új iPhone és Galaxy okostelefonok révén némileg változhat a globális rangsor, ehhez azonban az is kell, hogy ezek a készülékek minél előbb bemutatkozzanak a piacon.