Gyurkity Péter
Nem vigyázunk okostelefonjainkra
Emiatt pedig évente milliárdokat költünk azok javítására.
Az elmúlt néhány évben az okostelefonok területén még nagyobb teljesítményt, még szebb külsőt, ezzel együtt pedig olykor hosszabb üzemidőt is sikerült a gyártóknak felmutatniuk, bár ez utóbbi nem jellemző. A felhasználók viszont még gyakrabban törik össze készülékeiket, ami csak az USA-ban több milliárd dolláros kiadást jelent számukra.
Arról nemrég mi is beszámoltunk, hogy az Oppo idei csúcstelefonja meglehetősen gyorsan törik, ez azonban inkább extrém példaként fogható fel, hiszen a csúcskategóriás megoldások ennél azért valamivel tartósabb kivitelben jelennek meg a piacon. A SquareTrade most közzétett felmérése azonban komoly figyelmeztetésként értékelhető, hiszen az általuk összegyűjtött adatok arra világítanak rá, hogy csak az amerikai felhasználók 3,4 milliárd dollárt költöttek tavaly a javításra és az alkatrészek cseréjére, ami annak volt köszönhető, hogy az ilyen készülékkel rendelkezők kétharmada okozott valamilyen károsodást az elmúlt egy év során, a balesetek 29 százalékában pedig a kijelző töréséről volt szó.
A második helyen ebből a szempontból a panelek karcolódása szerepel, a harmadik leggyakoribb probléma pedig az akkumulátorok elromlása. Negyedikként az érintőképernyő egyéb meghibásodásait, ötödikként pedig a letört sarkokat említik, kiemelik viszont, hogy az Egyesült Államokban egyetlen év alatt 50 millió kijelzőt kellett kicserélni, ami másodpercenként 2 kijelzőt jelent. Mindezt ráadásul úgy, hogy a felhasználók 38 százaléka ki sem cseréli a sérült paneleket, ők inkább kitartanak a készülék mellett, amíg azt egyáltalán be lehet üzemelni, és csak a teljes elromlás után szánják el magukat a cserére, ami általában típuscserét jelent.
Fontos szempont, hogy a felhasználók többnyire nincsenek tisztában a garanciális feltételekkel, a véletlen baleseteket ezek ugyanis általában nem fedik le, míg a külön beszerzett tokok nem jelentenek teljes védelmet. Mások számára a magas javítási költségek jelentik a visszatartó tényezőt, ami egyhamar nem fog megváltozni.
Az elmúlt néhány évben az okostelefonok területén még nagyobb teljesítményt, még szebb külsőt, ezzel együtt pedig olykor hosszabb üzemidőt is sikerült a gyártóknak felmutatniuk, bár ez utóbbi nem jellemző. A felhasználók viszont még gyakrabban törik össze készülékeiket, ami csak az USA-ban több milliárd dolláros kiadást jelent számukra.
Arról nemrég mi is beszámoltunk, hogy az Oppo idei csúcstelefonja meglehetősen gyorsan törik, ez azonban inkább extrém példaként fogható fel, hiszen a csúcskategóriás megoldások ennél azért valamivel tartósabb kivitelben jelennek meg a piacon. A SquareTrade most közzétett felmérése azonban komoly figyelmeztetésként értékelhető, hiszen az általuk összegyűjtött adatok arra világítanak rá, hogy csak az amerikai felhasználók 3,4 milliárd dollárt költöttek tavaly a javításra és az alkatrészek cseréjére, ami annak volt köszönhető, hogy az ilyen készülékkel rendelkezők kétharmada okozott valamilyen károsodást az elmúlt egy év során, a balesetek 29 százalékában pedig a kijelző töréséről volt szó.
A második helyen ebből a szempontból a panelek karcolódása szerepel, a harmadik leggyakoribb probléma pedig az akkumulátorok elromlása. Negyedikként az érintőképernyő egyéb meghibásodásait, ötödikként pedig a letört sarkokat említik, kiemelik viszont, hogy az Egyesült Államokban egyetlen év alatt 50 millió kijelzőt kellett kicserélni, ami másodpercenként 2 kijelzőt jelent. Mindezt ráadásul úgy, hogy a felhasználók 38 százaléka ki sem cseréli a sérült paneleket, ők inkább kitartanak a készülék mellett, amíg azt egyáltalán be lehet üzemelni, és csak a teljes elromlás után szánják el magukat a cserére, ami általában típuscserét jelent.
Fontos szempont, hogy a felhasználók többnyire nincsenek tisztában a garanciális feltételekkel, a véletlen baleseteket ezek ugyanis általában nem fedik le, míg a külön beszerzett tokok nem jelentenek teljes védelmet. Mások számára a magas javítási költségek jelentik a visszatartó tényezőt, ami egyhamar nem fog megváltozni.