Gyurkity Péter
Többször hibásodnak meg az androidos telefonok
Világszerte gyakrabban fordulnak elő problémák az Androidot futtató okostelefonokkal.
A Blancco Technology Group időről-időre közzéteszi saját részletes jelentését, amely a felhasználók által észlelt és továbbított problémákat foglalja össze, régiókra lebontva. A legfrissebb adatokból kiderül, hogy az Android operációs rendszert futtató készülékek a második naptári negyedév folyamán kétszer gyakrabban hibásodtak meg, mint az Apple által piacra dobott riválisaik.
A második negyedben gyakorlatilag minden negyedik androidos telefon esetében előfordult valamilyen hiba, míg az iPhone családon belüli készülékeknél ez globális szinten 12 százalék volt. Érdekesség, hogy Észak-Amerikában ez 24 és 8 százalék volt, eközben azonban Ázsiában az Apple okostelefonjai hibásodtak meg sokkal gyakrabban, hiszen ott már 60 százalékban mérték a gondok arányát a táboron belül, míg az Android esetében ez csak 28 százalék volt. Április és június között az androidos platformon belül a Samsung megoldásai hibásodtak meg a leggyakrabban, ami részben azzal is magyarázható, hogy a dél-koreai gyártó készülékeiből dobják piacra a legtöbbet. A Galaxy S7 edge, a Galaxy S5, valamint a Galaxy S7 vezették itt a listát, míg az iOS esetében az iPhone 6, az iPhone 6s, illetve az iPhone 5s tették ki az első hármast.
Az Androidot használók körében a teljesítményre panaszkodtak a legtöbben (25 százalék), ezt követte az USB (11 százalék), a töltés (11 százalék), a Wi-Fi (9 százalék), valamint a kijelző (3 százalék). A rivális táboron belül ehelyett a készülékek melegedése (11 százalék), a Wi-Fi (9 százalék), valamint a mikrofon (6 százalék), a füllhallgatók (5 százalék) és a headset (4 százalék) okozta a legnagyobb fejfájásokat, ez azonban régiótól függően eltérő számokat mutat. Az alkalmazások Androidon 10 százalékos arányban fagytak ki, míg az iOS esetében ez érdekes módon 54 százalék volt, ami többek között az Instagram és a Messenger, valamint a Pinterest, a Facebook és a Google üzenetküldőinek problémái miatt fordulhatott elő.
Az Androidnál a Facebook vezette a fagyási listát, ezt a Google Play és a Messenger követte a sorban.
A Blancco Technology Group időről-időre közzéteszi saját részletes jelentését, amely a felhasználók által észlelt és továbbított problémákat foglalja össze, régiókra lebontva. A legfrissebb adatokból kiderül, hogy az Android operációs rendszert futtató készülékek a második naptári negyedév folyamán kétszer gyakrabban hibásodtak meg, mint az Apple által piacra dobott riválisaik.
A második negyedben gyakorlatilag minden negyedik androidos telefon esetében előfordult valamilyen hiba, míg az iPhone családon belüli készülékeknél ez globális szinten 12 százalék volt. Érdekesség, hogy Észak-Amerikában ez 24 és 8 százalék volt, eközben azonban Ázsiában az Apple okostelefonjai hibásodtak meg sokkal gyakrabban, hiszen ott már 60 százalékban mérték a gondok arányát a táboron belül, míg az Android esetében ez csak 28 százalék volt. Április és június között az androidos platformon belül a Samsung megoldásai hibásodtak meg a leggyakrabban, ami részben azzal is magyarázható, hogy a dél-koreai gyártó készülékeiből dobják piacra a legtöbbet. A Galaxy S7 edge, a Galaxy S5, valamint a Galaxy S7 vezették itt a listát, míg az iOS esetében az iPhone 6, az iPhone 6s, illetve az iPhone 5s tették ki az első hármast.
Az Androidot használók körében a teljesítményre panaszkodtak a legtöbben (25 százalék), ezt követte az USB (11 százalék), a töltés (11 százalék), a Wi-Fi (9 százalék), valamint a kijelző (3 százalék). A rivális táboron belül ehelyett a készülékek melegedése (11 százalék), a Wi-Fi (9 százalék), valamint a mikrofon (6 százalék), a füllhallgatók (5 százalék) és a headset (4 százalék) okozta a legnagyobb fejfájásokat, ez azonban régiótól függően eltérő számokat mutat. Az alkalmazások Androidon 10 százalékos arányban fagytak ki, míg az iOS esetében ez érdekes módon 54 százalék volt, ami többek között az Instagram és a Messenger, valamint a Pinterest, a Facebook és a Google üzenetküldőinek problémái miatt fordulhatott elő.
Az Androidnál a Facebook vezette a fagyási listát, ezt a Google Play és a Messenger követte a sorban.