Gyurkity Péter
Ritkábban váltjuk le okostelefonunkat
Többen fizetik ki a készülékek teljes árát, miközben a mobilinternet tovább terjeszkedik.
Két felmérés eredményét is közzétették az USA-ban, amelyből kirajzolódik az elkövetkező időszakban várható trend. A felhasználók egyrészt ritkábban cserélik le meglévő okostelefonjukat, az internetelérések terén azonban a mobil alternatíva egyre inkább teret hódít.
A Citibank által elkészített anyagból kiderül, hogy az amerikai felhasználók a 2-3 évvel ezelőtt mért 24-26 hónap helyett manapság már átlagban 29 hónapig tartanak ki a meglévő okostelefonok mellett, vagyis ritkábban szánják el magukat a váltásra. Ennek több oka van, a tengerentúlon például a kétéves hűségszerződések népszerűségének visszaesése, valamint a teljes ár kifizetésének elterjedőben lévő gyakorlata speciális tényező, az okostelefonoknál megfigyelhető lassú, fokozatos változások viszont a globális piacra vonatkoznak, amelynek alapján a többi régióban is hasonló trend bontakozhat ki. A 2011-es 35 százalékhoz képest idén valószínűleg kevesebb, mint 30 százalék dönt majd a frissítés mellett, ami természetesen a szegmens további lassulását eredményezné.
Időközben egy másik felmérés is elkészült, amely viszont a mobilinternet terjedésének lendületét mutatja meg nekünk. A Census Bureau tanulmánya szerint (amely csaknem 53 ezer háztartás bevonásával készült el) a 2013-as 82 százalék helyett ma már "csak" 75 százalék támaszkodik a megszokott DSL-, kábel-, illetve optikai elérésre, miközben a mobilelérések aránya 10 százalékról 20 százalékra ugrott. Mi több, a valamilyen eléréssel rendelkező, online háztartások egyötöde már kizárólag mobilkapcsolatra épít, ők száműzték a hagyományos vezetékes elérést, ami egy szintén fontos trend kezdetét jelzi.
Itthon a kormány terve szerint minden háztartásnak rendelkeznie kell majd szélessávú eléréssel, ebben a mobilinternet terjedése szintén szerepet játszhat.
Két felmérés eredményét is közzétették az USA-ban, amelyből kirajzolódik az elkövetkező időszakban várható trend. A felhasználók egyrészt ritkábban cserélik le meglévő okostelefonjukat, az internetelérések terén azonban a mobil alternatíva egyre inkább teret hódít.
A Citibank által elkészített anyagból kiderül, hogy az amerikai felhasználók a 2-3 évvel ezelőtt mért 24-26 hónap helyett manapság már átlagban 29 hónapig tartanak ki a meglévő okostelefonok mellett, vagyis ritkábban szánják el magukat a váltásra. Ennek több oka van, a tengerentúlon például a kétéves hűségszerződések népszerűségének visszaesése, valamint a teljes ár kifizetésének elterjedőben lévő gyakorlata speciális tényező, az okostelefonoknál megfigyelhető lassú, fokozatos változások viszont a globális piacra vonatkoznak, amelynek alapján a többi régióban is hasonló trend bontakozhat ki. A 2011-es 35 százalékhoz képest idén valószínűleg kevesebb, mint 30 százalék dönt majd a frissítés mellett, ami természetesen a szegmens további lassulását eredményezné.
Időközben egy másik felmérés is elkészült, amely viszont a mobilinternet terjedésének lendületét mutatja meg nekünk. A Census Bureau tanulmánya szerint (amely csaknem 53 ezer háztartás bevonásával készült el) a 2013-as 82 százalék helyett ma már "csak" 75 százalék támaszkodik a megszokott DSL-, kábel-, illetve optikai elérésre, miközben a mobilelérések aránya 10 százalékról 20 százalékra ugrott. Mi több, a valamilyen eléréssel rendelkező, online háztartások egyötöde már kizárólag mobilkapcsolatra épít, ők száműzték a hagyományos vezetékes elérést, ami egy szintén fontos trend kezdetét jelzi.
Itthon a kormány terve szerint minden háztartásnak rendelkeznie kell majd szélessávú eléréssel, ebben a mobilinternet terjedése szintén szerepet játszhat.