Gyurkity Péter
Okostelefonból és táblából is kevesebb kell
A friss jelentések azt mutatják, hogy a táblák mellett az okostelefonok is csökkenőben vannak.
A Strategy Analytics közzétette a harmadik negyedévre vonatkozó friss jelentését, amelyből a telefonos piacon további lassulásról számoltak be. Attól ugyan még nem kell tartani, hogy ez a szegmens szűkülni fog, ám a lassulás egyértelmű.
A szeptemberben lezárult három hónapos időszakban a globális okostelefon-piac alig 10 százalékkal bővült, ami messze elmarad az utóbbi években megszokott lendülettől. Mi sem jelzi ezt jobban annál, hogy 2009, vagyis a válságból való kilábalás megkezdése óta nem volt ilyen lassú a növekedés üteme, ami a cég szerint elsősorban annak köszönhető, hogy a legtöbb piac mára gyakorlatilag telítődött. Aki szeretett volna valamilyen okostelefont beszerezni, az már megtette, sokan pedig nem engedhetik meg maguknak, hogy minden évben lecseréljék meglévő készüléküket. Érdekesség, hogy a Samsung végre ismét jól szerepelt, az általuk leszállított 83,8 millió példány növekedést jelent az egy évvel korábbi időszak eredményéhez képest. Az Apple és a Huawei szintén javítani tudott, míg az első öt listáját záró Lenovo és Xiaomi rontott.
Ami a táblákat illeti, itt az IDC szintén csökkenést mutatott ki a harmadik negyedévben. Ahogy arról mi is írtunk, ez a globális piac már egy teljes éve lassulóban van, a különböző gyártók egyre kevesebb megoldást tudnak értékesíteni, ami egyrészt az okostelefonok javuló hardverének, másrészt pedig itt is a telítődésnek köszönhető - nem beszélve az új viselhető termékekről, amelyek szintén terjedőben vannak. Három hónap alatt csak 48,7 millió táblát sikerült eladni, és bár az Apple továbbra is első, előnye már igencsak vékony a második Samsunggal szemben, miközben a kínai riválisok itt is egyre erősödnek.
A felhasználók átlagosan négy évig tartják meg készülékeiket, vagyis a csere üteme itt még lassabb, vontatottabb.
A Strategy Analytics közzétette a harmadik negyedévre vonatkozó friss jelentését, amelyből a telefonos piacon további lassulásról számoltak be. Attól ugyan még nem kell tartani, hogy ez a szegmens szűkülni fog, ám a lassulás egyértelmű.
A szeptemberben lezárult három hónapos időszakban a globális okostelefon-piac alig 10 százalékkal bővült, ami messze elmarad az utóbbi években megszokott lendülettől. Mi sem jelzi ezt jobban annál, hogy 2009, vagyis a válságból való kilábalás megkezdése óta nem volt ilyen lassú a növekedés üteme, ami a cég szerint elsősorban annak köszönhető, hogy a legtöbb piac mára gyakorlatilag telítődött. Aki szeretett volna valamilyen okostelefont beszerezni, az már megtette, sokan pedig nem engedhetik meg maguknak, hogy minden évben lecseréljék meglévő készüléküket. Érdekesség, hogy a Samsung végre ismét jól szerepelt, az általuk leszállított 83,8 millió példány növekedést jelent az egy évvel korábbi időszak eredményéhez képest. Az Apple és a Huawei szintén javítani tudott, míg az első öt listáját záró Lenovo és Xiaomi rontott.
Ami a táblákat illeti, itt az IDC szintén csökkenést mutatott ki a harmadik negyedévben. Ahogy arról mi is írtunk, ez a globális piac már egy teljes éve lassulóban van, a különböző gyártók egyre kevesebb megoldást tudnak értékesíteni, ami egyrészt az okostelefonok javuló hardverének, másrészt pedig itt is a telítődésnek köszönhető - nem beszélve az új viselhető termékekről, amelyek szintén terjedőben vannak. Három hónap alatt csak 48,7 millió táblát sikerült eladni, és bár az Apple továbbra is első, előnye már igencsak vékony a második Samsunggal szemben, miközben a kínai riválisok itt is egyre erősödnek.
A felhasználók átlagosan négy évig tartják meg készülékeiket, vagyis a csere üteme itt még lassabb, vontatottabb.