Gyurkity Péter
Teljesen eltűnnek a hagyományos mobilok
A 80 százalékos arányt már az év végére elérjük, míg 2017-re India jön fel a második helyre.
Csaknem egyszerre látott napvilágot két érdekes előrejelzés a globális okostelefon-piac várható alakulásáról, amelyekből további következtetéseket vonhatunk le. Nem kérdés, hogy a vásárlók már szinte minden régióban az okostelefonokat részesítik előnyben, mint ahogy az is várható, hogy az USA a harmadik helyre szorul vissza.
Az IC Insights anyagában arról olvashatunk, hogy az okostelefonok először 2013 első negyedévében haladták meg az 50 százalékos arányt a teljes piac tekintetében, ezt pedig akkor éves szinten is sikerült teljesíteni. A folyamat azonban mintha tovább erősödött volna, aminek köszönhetően az idei év utolsó három hónapjában már 80 százalék felett lesz ezen "okos" készülékek aránya, éves szinten pedig 2018-ra már elérhetjük a 93 százalékot, vagyis a hagyományos mobiltelefonok szinte teljesen eltűnnek majd.
A Strategy Analytics eközben arról számolt be saját előrejelzésében, hogy India alig néhány éven belül feljön a második helyre, vagyis az amerikai piac csak a harmadik legnagyobb lesz az okostelefonok szegmensében, a két, korábbi szerepét és helyzetét lassan visszanyerő ázsiai óriás mögött. Jól mutatja a folyamatot, hogy míg az amerikai eladások az idei 164 millióról csak 169 millióra nőnek 2017-ben, addig a lassan szintén telítődő Kínában 458 helyett 505 millió, az új erőt jelentő Indiában pedig 118 helyett már 174 millió okostelefont adnak majd el.
Az éves növekedési szint egyedül itt lesz majd jelentős, az indiai 17 százalékot 2017-re már csak 5 és 1 százalék közötti növekedés kíséri majd a többi országban.
Csaknem egyszerre látott napvilágot két érdekes előrejelzés a globális okostelefon-piac várható alakulásáról, amelyekből további következtetéseket vonhatunk le. Nem kérdés, hogy a vásárlók már szinte minden régióban az okostelefonokat részesítik előnyben, mint ahogy az is várható, hogy az USA a harmadik helyre szorul vissza.
Az IC Insights anyagában arról olvashatunk, hogy az okostelefonok először 2013 első negyedévében haladták meg az 50 százalékos arányt a teljes piac tekintetében, ezt pedig akkor éves szinten is sikerült teljesíteni. A folyamat azonban mintha tovább erősödött volna, aminek köszönhetően az idei év utolsó három hónapjában már 80 százalék felett lesz ezen "okos" készülékek aránya, éves szinten pedig 2018-ra már elérhetjük a 93 százalékot, vagyis a hagyományos mobiltelefonok szinte teljesen eltűnnek majd.
A Strategy Analytics eközben arról számolt be saját előrejelzésében, hogy India alig néhány éven belül feljön a második helyre, vagyis az amerikai piac csak a harmadik legnagyobb lesz az okostelefonok szegmensében, a két, korábbi szerepét és helyzetét lassan visszanyerő ázsiai óriás mögött. Jól mutatja a folyamatot, hogy míg az amerikai eladások az idei 164 millióról csak 169 millióra nőnek 2017-ben, addig a lassan szintén telítődő Kínában 458 helyett 505 millió, az új erőt jelentő Indiában pedig 118 helyett már 174 millió okostelefont adnak majd el.
Az éves növekedési szint egyedül itt lesz majd jelentős, az indiai 17 százalékot 2017-re már csak 5 és 1 százalék közötti növekedés kíséri majd a többi országban.