Berta Sándor
Lecsengett a virtuális valóság trend
Egyre kevesebb ilyen szemüveget értékesítenek, elmaradt a forradalom. Továbbra is drágák és tartalomban sem bővelkednek.
Az International Data Corporation (IDC) piackutató cég kimutatta, hogy az elmúlt negyedévben 409 000 virtuális valóság szemüveget értékesítettek. Egy évvel korábban még ez a szám egymillió volt, mert többek között az Alcatel, a Samsung és a Google is az okostelefonokkal együtt adták el a készülékeket.
A virtuális valóság - a nagy elvárások ellenére is - mindig egy mellékes üzlet maradt. Ennek elsősorban az az oka, hogy a jó VR-készülékek drágák és nehézkes a használatuk, ráadásul szükség van hozzájuk egy nagy teljesítményű számítógépre is. Ezért épít sok cég arra, hogy az okostelefonokkal ötvözhető virtuális valóság megoldások olcsó belépési lehetőségeket jelentenek ebbe a világba. A technikai továbbfejlesztéseknek köszönhetően már több viszonylag olcsó és könnyű virtuális valóság szemüveg is kapható, és egyes modellek a saját képernyőiknek köszönhetően megfelelő élményt is nyújtanak a felhasználóknak. Jó példa erre a bemutatott Oculus Go, amelyből csak Kínában 212 000 darabot értékesítettek.
A drágább virtuális valóság szemüvegek esetében egy év alatt 37 százalékkal csökkentek az eladások. Az Oculus az elmúlt negyedévben 102 000 Oculus Riftet értékesített, míg a Sony 93 000 PlayStation VR-t. A konkurens HTC az újonnan bevezetett Vive Pro modellből 111 000 darabot tudott eladni. Jitesh Ubrani, az IDC elemzője közölte, hogy az embereket továbbra is nehéz meggyőzni a virtuális valóság szemüvegek kipróbálásáról. A gyártók éppen ezért bizakodnak abban, hogy sikerül vásárlóknak megnyerniük a különböző vállalatokat és az oktatási intézményeket.
Az International Data Corporation (IDC) piackutató cég kimutatta, hogy az elmúlt negyedévben 409 000 virtuális valóság szemüveget értékesítettek. Egy évvel korábban még ez a szám egymillió volt, mert többek között az Alcatel, a Samsung és a Google is az okostelefonokkal együtt adták el a készülékeket.
A virtuális valóság - a nagy elvárások ellenére is - mindig egy mellékes üzlet maradt. Ennek elsősorban az az oka, hogy a jó VR-készülékek drágák és nehézkes a használatuk, ráadásul szükség van hozzájuk egy nagy teljesítményű számítógépre is. Ezért épít sok cég arra, hogy az okostelefonokkal ötvözhető virtuális valóság megoldások olcsó belépési lehetőségeket jelentenek ebbe a világba. A technikai továbbfejlesztéseknek köszönhetően már több viszonylag olcsó és könnyű virtuális valóság szemüveg is kapható, és egyes modellek a saját képernyőiknek köszönhetően megfelelő élményt is nyújtanak a felhasználóknak. Jó példa erre a bemutatott Oculus Go, amelyből csak Kínában 212 000 darabot értékesítettek.
A drágább virtuális valóság szemüvegek esetében egy év alatt 37 százalékkal csökkentek az eladások. Az Oculus az elmúlt negyedévben 102 000 Oculus Riftet értékesített, míg a Sony 93 000 PlayStation VR-t. A konkurens HTC az újonnan bevezetett Vive Pro modellből 111 000 darabot tudott eladni. Jitesh Ubrani, az IDC elemzője közölte, hogy az embereket továbbra is nehéz meggyőzni a virtuális valóság szemüvegek kipróbálásáról. A gyártók éppen ezért bizakodnak abban, hogy sikerül vásárlóknak megnyerniük a különböző vállalatokat és az oktatási intézményeket.