• kvp
    #23
    Tartalom van, csak nem tul sok, rossz minosegu es nem er annyit amennyibe az egesz kerul. Jellemzoen munkan kivul a 3D-s fotok/filmek megjelenitesehez jok az ilyen szemuvegek, meg elvileg jatszani, amire mar az osi (1990-es evekbeli) rendszerek is jok voltak. En meg anno probaltam eredeti quake-el egy ket videokamera kereso csobol osszerakott bukosisakba szerelt valtozatot is. Mukodni mukodott az is, a jatek is ment rajta, 3D-s is volt valemennyire, csak eppen annyit nem adott hozza amennyire dognehez volt az egesz. Mondjuk legalabb a kepminoseg nem volt tul rossz, mert azokat a kepcsoveket eleve ugy terveztek, hogy a szemhez tartva hasznaljuk oket. (ps: a kepcso technologia egyebkent pont jo lenne ma is, olcson es konnyen lehet nagyon pici nagyfelbontasu csoveket kesziteni)

    Viszont van egy muszaki problema amit nem tudtak megoldnai, ez az egyensulyszervek hatasa ha a kepben mozgast latunk es a valosagban nem mozdulunk. A head tracking medoldotta a fej forgatasa miatti mozgast, de a tenyleges mozgas ha bizonyos merteknel nagyobb a gyorsulas/lasulas, akkor tengeribetegseget okoz. Ez taviranyitasos jarmuvek pilotainal is gond, csak ok jellemzoen eleg gyakorlassal kepesek ezt kiiktatni. Az atlag embernek viszont csak nyug es problema.

    Az igazi attorest az hozhatja el, ha kepesek lennenk kozvetlenul felulirni a mozgato es erzo idegek jeleit. Kb. mint amikor valaki almodik. Viszont ez azon kivul hogy nehezen megoldhato, meg veszelyes is lenne, mert onnantol csak a szoftveren vagy egy segiton mulna, hogy kienged-e a szimulaciobol vagy nem. Minden mas szimulacios megoldasnal a gyorsulas erzes es a fizikai pozicio erzesunk a szimulalt pozicio erzeshez kepest el fog terni. A ketreces, jarogepes, ruhas, stb. megoldasokhoz pedig tul sok hely kell. Amig nem lehet egy karosszekbe leulve vagy agyon fekve mozdulatlanul (akar fejmozgatas nelkul is) hasznalni, addig nem tud tomegtermekke valni.