Berta Sándor
2020-ra a Samsung összes háztartási eszköze online lesz
A dél-koreai konszern két éven belül össze akarja kötni az összes háztartási berendezését.
A berlini Nemzetközi Híradástechnikai Kiállításon (IFA) Alexander Zeeh, a gyártó menedzsere megerősítette azt a korábbi információt, hogy 2020-ig már kizárólag okos konyhai és háztartási készülékeket akarnak értékesíteni. Zeeh hozzátette, hogy a mosógépek esetében már 40 százalék a hálózatba köthető modellek aránya. Azokat a termékeket akár beszédvezérléssel is irányíthatják a vásárlók és tippeket kaphatnak az energiamegtakarításhoz. A távlati cél ugyanakkor egy olyan platform biztosítása, amely lehetővé teszi, hogy az intelligens lámpáktól kezdve a biztonsági rendszereken át a hűtőszekrényekig és a mosógépekig az összes termék kommunikálhasson egymással.
A Samsung ezen a területen olyan gyártókkal és márkákkal versenyez, mint a Bosch, a Siemens, a Whirlpool, az Electrolux, a Miele és a Haier. Fontos azonban, hogy a dél-koreai óriáscég bevételeit elsősorban a chip- és az okostelefon-eladások határozzák meg, a háztartási eszközök értékesítése csupán a nyereség kevesebb, mint öt százalékát teszi ki.
Zeeh rámutatott, hogy az esztendő első felében két százalékkal csökkentek a németországi bevételeik, amelyek így is megközelítették a 4,27 milliárd eurót, de bevételcsökkenésre az elmúlt 12 évben nem volt példa. Éppen ezért fontos, hogy új impulzusokat kapjanak az IFA-n való megjelenéstől. A kiutat részben azt jelentheti, hogy a német vásárlók egyre több pénzt adnak ki konyhai berendezésekre és azok már lassan kiszorítják az autót a státuszszimbólum pozíciójából, másrészt előtérbe kerülhetnek a beépíthető készülékek. Az utóbbiak esetében már együttműködnek a Nolte nevű helyi konyhabútor-gyártóval és más partnerekkel is egyeztetnek. A hálózatba kötöttség ugyanakkor a beépíthető modelleknél is elsődleges szempont marad.
A berlini Nemzetközi Híradástechnikai Kiállításon (IFA) Alexander Zeeh, a gyártó menedzsere megerősítette azt a korábbi információt, hogy 2020-ig már kizárólag okos konyhai és háztartási készülékeket akarnak értékesíteni. Zeeh hozzátette, hogy a mosógépek esetében már 40 százalék a hálózatba köthető modellek aránya. Azokat a termékeket akár beszédvezérléssel is irányíthatják a vásárlók és tippeket kaphatnak az energiamegtakarításhoz. A távlati cél ugyanakkor egy olyan platform biztosítása, amely lehetővé teszi, hogy az intelligens lámpáktól kezdve a biztonsági rendszereken át a hűtőszekrényekig és a mosógépekig az összes termék kommunikálhasson egymással.
A Samsung ezen a területen olyan gyártókkal és márkákkal versenyez, mint a Bosch, a Siemens, a Whirlpool, az Electrolux, a Miele és a Haier. Fontos azonban, hogy a dél-koreai óriáscég bevételeit elsősorban a chip- és az okostelefon-eladások határozzák meg, a háztartási eszközök értékesítése csupán a nyereség kevesebb, mint öt százalékát teszi ki.
Zeeh rámutatott, hogy az esztendő első felében két százalékkal csökkentek a németországi bevételeik, amelyek így is megközelítették a 4,27 milliárd eurót, de bevételcsökkenésre az elmúlt 12 évben nem volt példa. Éppen ezért fontos, hogy új impulzusokat kapjanak az IFA-n való megjelenéstől. A kiutat részben azt jelentheti, hogy a német vásárlók egyre több pénzt adnak ki konyhai berendezésekre és azok már lassan kiszorítják az autót a státuszszimbólum pozíciójából, másrészt előtérbe kerülhetnek a beépíthető készülékek. Az utóbbiak esetében már együttműködnek a Nolte nevű helyi konyhabútor-gyártóval és más partnerekkel is egyeztetnek. A hálózatba kötöttség ugyanakkor a beépíthető modelleknél is elsődleges szempont marad.