Berta Sándor
Évente 150 millió dollárt fektet be európai startupokba a Samsung
A dél-koreai konszern a jövőben kiemelten akar figyelni a kontinensre és annak fejlesztőire.
A Samsung Next az óriáscég befektetési részlege, amely eddig Európában nem volt jelen. A Next európai központja Berlinben van, a vezetője pedig Felix Petersen, akinek a munkáját most még mindössze ketten segítik, de hamarosan 50, később pedig már 100 munkatársa lesz. A Samsung Next első befektetése egy athéni startup volt, amely egy szöveget beszéddé átalakító alkalmazást készített. A technika később a Bixby nevű virtuális asszisztens része lehet.
"150 millió dolláros befektetési alapunk van, ebből invesztálunk összegeket a a különböző vállalkozásokba. Az Amerikai Egyesült Államokban például a LoopPay-t vettük meg, abból lett később a Samsung Pay. Egy másik példa a Smarthings, amely a dolgok internete ajánlatunkká vált. A Next világszerte összesen több mint 20 felvásárlást és 60 befektetést hajtott végre eddig, s úgy működik, mint egy üzleti egység. Ez azt jelenti, hogy megvásárolhatunk vállalatokat, de azokat nem feltétlenül kell a Samsungba integrálni. Az idő előtti integrációval ugyanis gyakran tönkre lehet tenni a társaságokat."
"A Next azért van, hogy olyan szoftverekbe és szolgáltatásokba fektessünk be, amelyekben megvan az a potenciál, hogy kettő vagy tíz éven belül a különbséget jelentsék a vetélytársakhoz képest. Ez a különbség lehet egy telefonfunkció, de akár egy befektetés is, mint például az USA-ban a Vicarious, amely megpróbálja a robotika jövőjéhez szükséges mesterséges intelligenciát kifejleszteni. Mindig tanulunk valamit az általunk megvásárolt startupokból, s ez is jó" - jelentette ki a Samsung Next európai vezetője. Felix Petersen hozzátette, hogy azért nem vásárolják fel minden esetben a startupokat, mert nem saját akaratukat akarják rájuk kényszeríteni.
Felix Petersen
A menedzser kiemelte, hogy Berlin mellett lesznek irodáik Londonban, Stockholmban és Párizsban is, de a német főváros marad a központ. Eddig csak San Franciscóban, Tel-Aviv és New Yorkban voltak kirendeltségeik. Hiszik, hogy a weben paradigmaváltás fog zajlani a jövőben. A nyilvánvaló és egyszerű dolgokat már sikerült megvalósítani, elég csak a Facebookra vagy az Amazonra gondolni, most jöhet azon nehezebb, bonyolultabb dolgok digitalizálása, amelyeknek több közük van a valódi élethez. Ilyesmi például a gépgyártás, az autóipar és a dolgok internete.Ezekben az ágazatokban Európa a nagyvállalatainak köszönhetően jó helyzetben van.
"Nem gondolom, hogy későn jelentünk volna meg Európában. A Ciscónak van itt két embere, a Facebook most hoz létre Párizsban egy inkubátorcéget és a Google Ventures is aktív. De a nagyon nagy felvásárlásokra eddig csak az Amerikai Egyesült Államokban vagy Izraelben került sor. Természetesen a nagy tőkebefektetők megnézik az európai startupokat, de nem ismerik ki igazán jól magukat ezen a területen. Pedig vannak valódi tehetségek Párizsban, Berlinben és Svájcban is. A jövő az adatfeldolgozásról szól, és úgy véljük, hogy a világháló a Google és a Facebook jellemezte monopolizálási korszak után ismét egy decentralizált irányba fog haladni. A paradigmaváltás be fog következni és a Samsung egy nagyon jó pozícióban van" - hangsúlyozta a Samsung Next vezetője.
A Samsung Next az óriáscég befektetési részlege, amely eddig Európában nem volt jelen. A Next európai központja Berlinben van, a vezetője pedig Felix Petersen, akinek a munkáját most még mindössze ketten segítik, de hamarosan 50, később pedig már 100 munkatársa lesz. A Samsung Next első befektetése egy athéni startup volt, amely egy szöveget beszéddé átalakító alkalmazást készített. A technika később a Bixby nevű virtuális asszisztens része lehet.
"150 millió dolláros befektetési alapunk van, ebből invesztálunk összegeket a a különböző vállalkozásokba. Az Amerikai Egyesült Államokban például a LoopPay-t vettük meg, abból lett később a Samsung Pay. Egy másik példa a Smarthings, amely a dolgok internete ajánlatunkká vált. A Next világszerte összesen több mint 20 felvásárlást és 60 befektetést hajtott végre eddig, s úgy működik, mint egy üzleti egység. Ez azt jelenti, hogy megvásárolhatunk vállalatokat, de azokat nem feltétlenül kell a Samsungba integrálni. Az idő előtti integrációval ugyanis gyakran tönkre lehet tenni a társaságokat."
"A Next azért van, hogy olyan szoftverekbe és szolgáltatásokba fektessünk be, amelyekben megvan az a potenciál, hogy kettő vagy tíz éven belül a különbséget jelentsék a vetélytársakhoz képest. Ez a különbség lehet egy telefonfunkció, de akár egy befektetés is, mint például az USA-ban a Vicarious, amely megpróbálja a robotika jövőjéhez szükséges mesterséges intelligenciát kifejleszteni. Mindig tanulunk valamit az általunk megvásárolt startupokból, s ez is jó" - jelentette ki a Samsung Next európai vezetője. Felix Petersen hozzátette, hogy azért nem vásárolják fel minden esetben a startupokat, mert nem saját akaratukat akarják rájuk kényszeríteni.
Felix Petersen
A menedzser kiemelte, hogy Berlin mellett lesznek irodáik Londonban, Stockholmban és Párizsban is, de a német főváros marad a központ. Eddig csak San Franciscóban, Tel-Aviv és New Yorkban voltak kirendeltségeik. Hiszik, hogy a weben paradigmaváltás fog zajlani a jövőben. A nyilvánvaló és egyszerű dolgokat már sikerült megvalósítani, elég csak a Facebookra vagy az Amazonra gondolni, most jöhet azon nehezebb, bonyolultabb dolgok digitalizálása, amelyeknek több közük van a valódi élethez. Ilyesmi például a gépgyártás, az autóipar és a dolgok internete.Ezekben az ágazatokban Európa a nagyvállalatainak köszönhetően jó helyzetben van.
"Nem gondolom, hogy későn jelentünk volna meg Európában. A Ciscónak van itt két embere, a Facebook most hoz létre Párizsban egy inkubátorcéget és a Google Ventures is aktív. De a nagyon nagy felvásárlásokra eddig csak az Amerikai Egyesült Államokban vagy Izraelben került sor. Természetesen a nagy tőkebefektetők megnézik az európai startupokat, de nem ismerik ki igazán jól magukat ezen a területen. Pedig vannak valódi tehetségek Párizsban, Berlinben és Svájcban is. A jövő az adatfeldolgozásról szól, és úgy véljük, hogy a világháló a Google és a Facebook jellemezte monopolizálási korszak után ismét egy decentralizált irányba fog haladni. A paradigmaváltás be fog következni és a Samsung egy nagyon jó pozícióban van" - hangsúlyozta a Samsung Next vezetője.