Berta Sándor
YouTube - még több reklám jöhet
Eddig minden reklámot át lehetett ugrani öt másodperc után, de ezután a videó feltöltője kikapcsolhatja ezt a lehetőséget.
A jövőben előfordulhat, hogy egyes csatornáknál a felhasználók nem találkoznak a hirdetések átugrását lehetővé tévő gombbal. A videomegosztó platform kezdetben csak a vele szerződött, később mindegyik csatornán lehetőséget fog kínálni arra, hogy a feltöltők nem átugorható reklámokat mutathassanak meg a felvételeik előtt, tehát a hirdetés kihagyása nevű gomb eltűnik majd. A megoldás általában öt másodperc után engedélyezte a kívánt videóra való átlépést.
A YouTube jelenlegi előírásai alapján a nem átugorható reklámok legfeljebb 20 másodperc hosszúak lehetnek, ami viszonylag sok idő, de a cég reményei szerint az emberek többsége kivárja majd ezt az időtartamot - főleg akkor, ha a megtekinteni akart tartalom érdekes a számára. A feltöltők tesztelhetik, hogy a közönségük mennyire fogadja el az új rendszert, illetve az új módon mennyivel juthatnak nagyobb bevételekhez. A YouTube azt közölte, hogy a nem átugorható hirdetéseket kezdetben automatikusan aktiválják majd, igaz, ezek utána manuálisan kikapcsolhatók lesznek. Az új megoldást már bizonyos kiválasztott YouTube-csatornák üzemeltetői tesztelték.
Az amerikai médiacég már 2016 óta kísérletezik a nem átugorható reklámok hosszával. Ez az időtartam eleinte 8 másodperc volt, majd 30 másodpercre növelték, de az túl népszerűtlennek bizonyult, ezután csökkentették le 15-20 másodpercre.
A jövőben előfordulhat, hogy egyes csatornáknál a felhasználók nem találkoznak a hirdetések átugrását lehetővé tévő gombbal. A videomegosztó platform kezdetben csak a vele szerződött, később mindegyik csatornán lehetőséget fog kínálni arra, hogy a feltöltők nem átugorható reklámokat mutathassanak meg a felvételeik előtt, tehát a hirdetés kihagyása nevű gomb eltűnik majd. A megoldás általában öt másodperc után engedélyezte a kívánt videóra való átlépést.
A YouTube jelenlegi előírásai alapján a nem átugorható reklámok legfeljebb 20 másodperc hosszúak lehetnek, ami viszonylag sok idő, de a cég reményei szerint az emberek többsége kivárja majd ezt az időtartamot - főleg akkor, ha a megtekinteni akart tartalom érdekes a számára. A feltöltők tesztelhetik, hogy a közönségük mennyire fogadja el az új rendszert, illetve az új módon mennyivel juthatnak nagyobb bevételekhez. A YouTube azt közölte, hogy a nem átugorható hirdetéseket kezdetben automatikusan aktiválják majd, igaz, ezek utána manuálisan kikapcsolhatók lesznek. Az új megoldást már bizonyos kiválasztott YouTube-csatornák üzemeltetői tesztelték.
Az amerikai médiacég már 2016 óta kísérletezik a nem átugorható reklámok hosszával. Ez az időtartam eleinte 8 másodperc volt, majd 30 másodpercre növelték, de az túl népszerűtlennek bizonyult, ezután csökkentették le 15-20 másodpercre.