Berta Sándor

YouTube - még több reklám jöhet

Eddig minden reklámot át lehetett ugrani öt másodperc után, de ezután a videó feltöltője kikapcsolhatja ezt a lehetőséget.

A jövőben előfordulhat, hogy egyes csatornáknál a felhasználók nem találkoznak a hirdetések átugrását lehetővé tévő gombbal. A videomegosztó platform kezdetben csak a vele szerződött, később mindegyik csatornán lehetőséget fog kínálni arra, hogy a feltöltők nem átugorható reklámokat mutathassanak meg a felvételeik előtt, tehát a hirdetés kihagyása nevű gomb eltűnik majd. A megoldás általában öt másodperc után engedélyezte a kívánt videóra való átlépést.

A YouTube jelenlegi előírásai alapján a nem átugorható reklámok legfeljebb 20 másodperc hosszúak lehetnek, ami viszonylag sok idő, de a cég reményei szerint az emberek többsége kivárja majd ezt az időtartamot - főleg akkor, ha a megtekinteni akart tartalom érdekes a számára. A feltöltők tesztelhetik, hogy a közönségük mennyire fogadja el az új rendszert, illetve az új módon mennyivel juthatnak nagyobb bevételekhez. A YouTube azt közölte, hogy a nem átugorható hirdetéseket kezdetben automatikusan aktiválják majd, igaz, ezek utána manuálisan kikapcsolhatók lesznek. Az új megoldást már bizonyos kiválasztott YouTube-csatornák üzemeltetői tesztelték.

Az amerikai médiacég már 2016 óta kísérletezik a nem átugorható reklámok hosszával. Ez az időtartam eleinte 8 másodperc volt, majd 30 másodpercre növelték, de az túl népszerűtlennek bizonyult, ezután csökkentették le 15-20 másodpercre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • esztyopa #24
    Ne hőbőrögjtek!
    /Még/ nem kötelező napi 2-3 órát nézni az idegesítő reklámokat.
    /Majd akkor kezdjetek aggódni,ha nincs meg a napi 2-3-4 órás kvóta,akkor lekapcsol a net/
    Utoljára szerkesztette: esztyopa, 2018.08.31. 20:06:16
  • ostoros #23
    Ami kimaradt: hogy bármit veszel, annak árába beépül a reklám költsége. Vagyis magánemberként bizony kifizeted a reklám árát, ami megy a guglinak. A gugli milliárdjait, ahogy a többi reklám cégét is, mi dobjuk össze, mindannyian.
  • zola2000 #22
    Azt csinálják (youtube red)
  • barret #21
    Nálam nincs reklám a Youtube-on sem. Én csinálok valamit rosszul? :D
  • Macropus Rufus #20
    Az AT&T esetet ismered. Ott szabdaltak rendesen, a monopol elkenes törvény ėrtekmében.
  • molnibalage83 #19
    Nagyságrendekkel hozzáférhetetlenebb és drágább források, mindkettő nehezen kershező.
  • Sequoyah #18
    Ezt most nem igazan ertem, nalam mindig is ilyen reklamok voltak. 90%-ban vagy 30 masodperces de 4-5 masodperc utan atugorhato, vagy 15 masodperces atugorhatatlan reklamok. A maradek 10% vagy eleve nagyon rovid, vagy neha 30 mp-s atugorhatatlan.
    Olyan hogy mindig atugorhato sosem volt.

    Egyebkent pedig van Youtube Red, nem is draga, es akkor nincs reklam egyaltalan.
  • lammaer #17
    Ja, hát ha már youtube addict lettél.... :)

    Amúgy nézhetsz indavideót... vhogy nem perelte még be a youtube
    Nem tudom a youtube mit talált ki amitől annyira népszerű lett és mit védetett le amit más ne csinálhatna meg...

    De valljuk be, ha vki kitalál vmi jót, csúnya világ lenne ha bárki hip hopp lemásolhatná... szóval népszerű szlogen ez a daraboljuk fel a sikeres cégeket, de azért érdemes belegondolni a másik oldalba is..
    Utoljára szerkesztette: lammaer, 2018.08.28. 16:57:00
  • M2 #16
    "Mintha lenne alternatíva."

    Az egész internetre van alternatíva. Személy szerint a YouTube-ot alighanem könyvekre cserélem. Nagyságrendekkel minőségibb szórakozás.
  • fonak #15
    Mintha lenne alternatíva. Az amerikai jog súlyosan korlátozza az alternatívákat a szerzői jogi (szellemi tulajdon) törvények miatt. Pl még az "egy kattintással való vásárlás" ("one click buy") is lehetett szabadalmaztatva az USA-ban. Ezért más webhelyek nem tudják egyszerűen másolni pl. a YouTube megoldásait. Amerikában (és ebből következően a világ nagy részén is, kivéve Kínát) a nagy techcégek, mint az Alphabet (Google), Facebook, Apple, Microsoft kvázi monopóliumok, ezekkel szemben csak olyan hatalmak léphetnek fel, mint az EU hatóságai (vagy az olyan államok, mint az orosz, kínai, persze), és ezek bár lehetnek ellensúlyok, a hatalmuk ugyancsak problémát jelent. Még egyszer: a Google, a Facebook és hasonlók az internet az Egyesült Államokban a törvény szerint. Nem a felhasználók választanak. A törvényi kiskapuk és a szabályozók a lobbik által befolyásoltak. Emlékszik még valaki arra, amikor a Microsoft kvázi az oprendszer részeként tarthatta meg az IE-t minden jogi hercehurca ellenére? A Google-t, a Facebookot, a Microsoftot, az Apple-t monopolellenes, antitröszt törvényekkel kellett volna rég feldarabolni, de persze erre sok esély nincsen.
    Utoljára szerkesztette: fonak, 2018.08.28. 15:03:34