Berta Sándor
A Facebook és a Google babérjaira tör az AT&T
Az amerikai távközlési cég az elmúlt másfél hétben két fontos tranzakciót is végrehajtott.
Tíz nappal ezelőtt zárult le az AT&T és a Time Warner 80 milliárd dolláros fúziója, amelynek keretében a távközlési óriáscég megszerezte a Warner Bros filmstúdiót, a CNN-t és a HBO-t. Bár az üzletet sikeresen megkötötték, a Trump-kabinet versenypiaci felügyelete még megtámadhatja azt. Egy igazságügyi minisztériumi szóvivő azt nyilatkozta, hogy ezt a lehetőséget továbbra is vizsgálja a hivatal.
Az AT&T ugyanakkor nem elégedett meg egy tranzakcióval, hanem nemrég megvásárolta az AppNexus nevű hirdetési ügyfeleknek szóló online platformot is. A vételi ár egyelőre nem ismert, de az a The Wall Street Journal értesülései alapján azonban kereken 1,6 milliárd dollárt tett ki. Az AppNexus segítségével a hirdetők online ajánlatokat vehetnek meg, majd azokat elhelyezhetik különböző oldalakon és alkalmazásokban.
Brian Lesser, az AT&T hirdetési és elemzési csoportjának vezetője azt nyilatkozta, hogy az AppNexus átvétele része annak a stratégiának, amely egy televíziós és digitális videoreklám-piactár felépítésére irányul, s amelynek a megvalósításával a Google és a Facebook kihívóivá válhatnak. Az AT&T adatokat is akar kínálni a piac szereplőinek. Ezen információk segítségével a hirdetők lemérhetik majd a reklámkampányaik sikerességét, például azt, hogy valaki, aki látott egy autóhirdetést a tévében, felkeresett-e egy autószalont.
A vállalat székhelye Dallasban van és az Amerikai Egyesült Államok második legnagyobb mobilszolgáltatójának, illetve a legnagyobb televízióhálózat-üzemeltetőjének számít. Érdekesség, hogy az AT&T már 2016 októberében jelezte, hogy megvásárolja a Time Warnert.
Tíz nappal ezelőtt zárult le az AT&T és a Time Warner 80 milliárd dolláros fúziója, amelynek keretében a távközlési óriáscég megszerezte a Warner Bros filmstúdiót, a CNN-t és a HBO-t. Bár az üzletet sikeresen megkötötték, a Trump-kabinet versenypiaci felügyelete még megtámadhatja azt. Egy igazságügyi minisztériumi szóvivő azt nyilatkozta, hogy ezt a lehetőséget továbbra is vizsgálja a hivatal.
Az AT&T ugyanakkor nem elégedett meg egy tranzakcióval, hanem nemrég megvásárolta az AppNexus nevű hirdetési ügyfeleknek szóló online platformot is. A vételi ár egyelőre nem ismert, de az a The Wall Street Journal értesülései alapján azonban kereken 1,6 milliárd dollárt tett ki. Az AppNexus segítségével a hirdetők online ajánlatokat vehetnek meg, majd azokat elhelyezhetik különböző oldalakon és alkalmazásokban.
Brian Lesser, az AT&T hirdetési és elemzési csoportjának vezetője azt nyilatkozta, hogy az AppNexus átvétele része annak a stratégiának, amely egy televíziós és digitális videoreklám-piactár felépítésére irányul, s amelynek a megvalósításával a Google és a Facebook kihívóivá válhatnak. Az AT&T adatokat is akar kínálni a piac szereplőinek. Ezen információk segítségével a hirdetők lemérhetik majd a reklámkampányaik sikerességét, például azt, hogy valaki, aki látott egy autóhirdetést a tévében, felkeresett-e egy autószalont.
A vállalat székhelye Dallasban van és az Amerikai Egyesült Államok második legnagyobb mobilszolgáltatójának, illetve a legnagyobb televízióhálózat-üzemeltetőjének számít. Érdekesség, hogy az AT&T már 2016 októberében jelezte, hogy megvásárolja a Time Warnert.