Berta Sándor
Jövőre reklámok lesznek a WhatsApp rendszerében
A szolgáltatás komoly változtatásra készül.
A The Wall Street Journal és a TechCrunch egyaránt arról számolt be, hogy a WhatsApp 2019-től elérhetővé teszi a hirdetéseket, igaz, eleinte nem a magán jellegű chatbeszélgetésekben vagy azok között, hanem csak az úgynevezett "státuszokban". Ezek olyan szövegek és képek, amelyeket a felhasználók 24 órás időtartamra jelentethetnek meg. A státuszok ugyanúgy működnek, mint az Instagramon és a Facebookon lévő történetek.
A státusz funkciót jelenleg 450 millióan használják. A felhasználóknak lehetőségük lesz választani, hogy látni akarják-e a cégek üzeneteit vagy sem. Európában ugyanakkor egy komoly tényező akadályozza a reklámtervek megvalósítását. A hirdetések elérhetővé tételéhez ugyanis a WhatsApp szakembereinek hozzá kellene férniük a Facebook reklámrendszeréhez. A két vállalat közötti adatcsere tilos, erről Németországban 2016 szeptemberében közigazgatási végzés, majd tavaly májusban bírósági ítélet is született.
Az, hogy a WhatsApp eddig ingyenes és reklámmentes volt, elsősorban Jam Koum alapító érdeme, aki az első helyre tette az adatvédelmet. A menedzser pont amiatt távozott a cégtől, mert ellenezte, hogy bármikor és bármilyen formában is reklámok jelenjenek meg a kommunikációs szolgáltatásban.
A The Wall Street Journal és a TechCrunch egyaránt arról számolt be, hogy a WhatsApp 2019-től elérhetővé teszi a hirdetéseket, igaz, eleinte nem a magán jellegű chatbeszélgetésekben vagy azok között, hanem csak az úgynevezett "státuszokban". Ezek olyan szövegek és képek, amelyeket a felhasználók 24 órás időtartamra jelentethetnek meg. A státuszok ugyanúgy működnek, mint az Instagramon és a Facebookon lévő történetek.
A státusz funkciót jelenleg 450 millióan használják. A felhasználóknak lehetőségük lesz választani, hogy látni akarják-e a cégek üzeneteit vagy sem. Európában ugyanakkor egy komoly tényező akadályozza a reklámtervek megvalósítását. A hirdetések elérhetővé tételéhez ugyanis a WhatsApp szakembereinek hozzá kellene férniük a Facebook reklámrendszeréhez. A két vállalat közötti adatcsere tilos, erről Németországban 2016 szeptemberében közigazgatási végzés, majd tavaly májusban bírósági ítélet is született.
Az, hogy a WhatsApp eddig ingyenes és reklámmentes volt, elsősorban Jam Koum alapító érdeme, aki az első helyre tette az adatvédelmet. A menedzser pont amiatt távozott a cégtől, mert ellenezte, hogy bármikor és bármilyen formában is reklámok jelenjenek meg a kommunikációs szolgáltatásban.