Berta Sándor
Tiltja a Facebook a kriptovaluták reklámjait
A közösségi oldal meg akarja védeni a felhasználókat a nem megfelelő ajánlatoktól.
A Facebook a közösségi platformján és a tulajdonában lévő Instagramon egyaránt harcot hirdetett a virtuális fizetőeszközök ellen és úgy döntött, hogy betiltja azok hirdetéseit. A társaság így akarja korlátozni a bitcoin és a többi digitális pénz kereskedelmét. A döntést Rob Leathern termékmenedzser jelentette be blogbejegyzésében.
A lépés azért érdekes, mert az irányelv azokat a vállalatokat is érinti, amelyek a kriptovalutákat legálisan kínálják az ügyfeleiknek és egyébként semmilyen törvénytelen módszert nem alkalmaznak. A Facebook azt reméli, hogy így sikerül hitelesebbé tenni a megjelenő hirdetéseket. Leathern kiemelte: azt akarják, hogy az emberek úgy szerezzenek tudomást az új termékekről és szolgáltatásokról, hogy eközben nem kell attól félniük, hogy becsapják vagy félrevezetik őket. Az ágazati szakértők szerint jelenleg az jelenti a legnagyobb problémát, hogy nagyon nehezen lehet egymástól megkülönböztetni a jó és a hamis reklámokat.
A menedzser hangsúlyozta, hogy később felülvizsgálják a gyakorlatot. Tisztában vannak azzal, hogy aligha fogják tudni kiszűrni a digitális fizetőeszközökkel kapcsolatos összes félrevezető reklámot. Fontos, hogy ha a regisztrált tagok azt érzékelik, hogy bizonyos szolgáltatók megpróbálják majd kijátszani az új irányelvet, akkor jelentsék az érintett ajánlatokat és cégeket vagy hirdetőket.
A Facebook a közösségi platformján és a tulajdonában lévő Instagramon egyaránt harcot hirdetett a virtuális fizetőeszközök ellen és úgy döntött, hogy betiltja azok hirdetéseit. A társaság így akarja korlátozni a bitcoin és a többi digitális pénz kereskedelmét. A döntést Rob Leathern termékmenedzser jelentette be blogbejegyzésében.
A lépés azért érdekes, mert az irányelv azokat a vállalatokat is érinti, amelyek a kriptovalutákat legálisan kínálják az ügyfeleiknek és egyébként semmilyen törvénytelen módszert nem alkalmaznak. A Facebook azt reméli, hogy így sikerül hitelesebbé tenni a megjelenő hirdetéseket. Leathern kiemelte: azt akarják, hogy az emberek úgy szerezzenek tudomást az új termékekről és szolgáltatásokról, hogy eközben nem kell attól félniük, hogy becsapják vagy félrevezetik őket. Az ágazati szakértők szerint jelenleg az jelenti a legnagyobb problémát, hogy nagyon nehezen lehet egymástól megkülönböztetni a jó és a hamis reklámokat.
A menedzser hangsúlyozta, hogy később felülvizsgálják a gyakorlatot. Tisztában vannak azzal, hogy aligha fogják tudni kiszűrni a digitális fizetőeszközökkel kapcsolatos összes félrevezető reklámot. Fontos, hogy ha a regisztrált tagok azt érzékelik, hogy bizonyos szolgáltatók megpróbálják majd kijátszani az új irányelvet, akkor jelentsék az érintett ajánlatokat és cégeket vagy hirdetőket.