Berta Sándor

Tilos lesz kripto­valutákat hirdetni a Google rendszerében

A keresőcég úgy döntött, hogy a jövőben nem engedélyezi a bitcoin és más virtuális fizetőeszközök reklámjait.

A Google bejelentette, hogy 2018 júniusában frissíteni fogja a pénzügyi szolgáltatásokra vonatkozó irányelvet az árfolyam-különbözeti szerződések, a gördülő azonnali devizaügyletek és más pénzügyi hirdetések korlátozására. A továbbiakban tilos lesz a következőkkel kapcsolatos reklámok megjelenítése: bináris opciók és velük egyenértékű, máshogyan elnevezett termékek; kriptovaluták és kapcsolódó tartalom (többek között elsődleges kibocsátás, kriptovaluta-tőzsdék, kriptovaluta-pénztárcák, kriptovaluta-kereskedelmi tanácsadás). A Google még a törvényesen működő kriptodeviza vállalatoknak sem engedi meg, hogy hirdetéseiket közzétegyék.

"Nincs kristálygömbünk, hogy meg tudjuk jósolni a kriptodevizák jövőjét, de éppen elég fogyasztót láttunk, akik károkat szenvedtek el vagy károsultak lehetnek. Ez egy olyan terület, amelyet rendkívül óvatosan akarunk megközelíteni" - mondta Scott Spencer, a Google fenntartható reklámokért felelős igazgatója. Tilos lesz a következőkkel foglalkozó gyűjtő- és partnerwebhelyek hirdetéseinek megjelenítése is: árfolyam-különbözeti szerződések (CFD-k), gördülő azonnali devizaügyletek, pénzügyi spreadfogadás, bináris opciók és velük egyenértékű, máshogyan elnevezett termékek, illetve kriptovaluták és kapcsolódó tartalom.

Az árfolyam-különbözeti szerződéseket, gördülő azonnali devizaügyleteket és pénzügyi spreadfogadást kínáló hirdetőknek minősítést kell szerezniük a társaságtól ahhoz, hogy az AdWords rendszerén keresztül reklámozhassanak. A minősítés megszerzésére csak bizonyos országokban van lehetőség. A hirdetők 2018 márciusától, a megfelelő igénylési űrlap közzétételét követően folyamodhatnak minősítésért a vállalathoz.

Scott Spencer blogbejegyzésében közölte, hogy továbbra is kiszűrik a szabályokat megszegő reklámokat. Csak tavaly 3,2 milliárd ilyen ajánlatot távolítottak el, vagyis másodpercenként több mint százat. A törölt hirdetések között volt 79 millió olyan reklám is, amely kártevővel fertőzött oldalakra akarta csalni a felhasználókat. 400 000 fertőzött honlapot is eltávolítottak, valamint 48 millió olyan ajánlatot, amely kéretlen szoftverek telepítésére akarták rávenni az embereket. A menedzser hozzátette, hogy a vonatkozó szabályok megsértése miatt 2017-ben 320 000 hirdetőt töröltek a rendszerükből, továbbá feketelistára tettek közel 90 000 portált és 700 000 mobilalkalmazást. A hirdetési partnereiknek tavaly 12,6 milliárd dollárt fizettek ki.

A Google bejelentésének hatására jelentősen csökkent a bitcoin árfolyama. A nagy kriptodeviza kereskedési platformok közül a Bitfinexen 8494,3 dolláron, 5,76 százalékos mínuszban, a Bitstampon 8483,50 dolláron, 6,77 százalékos veszteségben, a Geminin pedig 8484 7olláron, 6,62 százalékos mínuszban állt a jegyzés szerdán késő délután. A bitcoin árfolyama tavaly rohamosan - egy év alatt több mint ezer százalékkal - emelkedett, de rendkívül nagy kilengések mellett. A látványos emelkedés leginkább a kisbefektetőket hozta lázba szerte a világon, a nagy intézményi befektetők túlnyomó része távol maradt a rendkívül kockázatos kriptodeviza-piacoktól.

A Facebook már januárban bejelentette, hogy letiltja minden olyan pénzügyi termék vagy szolgáltatás hirdetését a világ legnagyobb közösségi hálózatán, amely gyakran szerepel félrevezető vagy megtévesztő reklámokban, az olyanokat, mint a bináris opciók, a kriptodeviza kibocsátásával történő tőkegyűjtés és a digitális deviza.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tikal #5
    heeeeey hey hey wássszzáááp its bitconnect :D
  • Sequoyah #4
    Pontosan. Ha valaki pl egy kriptovaluta v blockchain kurzust reklamoz hogy tanuljunk, akkor azt mindenkepp jo otlet.
    De tipikusan azokat a kriptovalutakat reklamozzak, amiket vagy eleve csalok terjesztenek, vagy a tulhajpoltakat akarjak meg feljebb strofolni, hogy aztan a jelenlegi tulajok jo aron eladhassak.
    A valoban jo kriptovalutakrol, amiknek jovoje lehet azokrol pedig alig esik szo...

    Ajanlom amugy John Oliver legutobbi adasat youtubeon a kriptovalutakrol, ahol nagyon jol ravilagit a problemakra, es a csalokra.
  • jézusom #3
    Tartok kryptoban is pénzt, nagyon jó dolognak tartom, de akinek reklámozni kell, az úgyis csak bukik vele, mivel nem bitcoint reklámoznak, hanem különféle lehúzós platformokat. Amúgy a kryptovalutákat jó lenne terjeszteni.
  • Sequoyah #2
    Jogos. Amennyiben ezeket nem szolgaltataskent, hanem befekteteskent hirdetik, akkor csak arra jo a reklam, hogy felstrofoljak az arat, ami csak az eladonak jo, de a vevonek aki latja a reklamot egyaltalan nem.
  • Cefet #1
    Alakul...