Berta Sándor

Átlag­sebességet kell megadniuk a brit internet­szolgáltatóknak

A szigetországban változtattak az internetcsomagok reklámszabályain.

Az internetszolgáltatók napjainkban előszeretettel úgy adják meg a csomagjaik értékeit, hogy az elérhető elméleti legnagyobb le- és feltöltési sebességet tüntetik fel. Nagy-Britanniában ennek a gyakorlatnak vetettek véget, mondván ezek az értékek félrevezetők és csak az előfizetők kis százaléka éri el ténylegesen a megadott sebességeket.

A változtatási folyamatot a reklámszabványokért felelős brit hivatal (Advertising Standards Authority - ASA) indította el, amely azt közölte, hogy a maximális le- és feltöltési sebességek megadása félrevezető a fogyasztók számára és sokan el is hiszik, hogy valóban az internetszolgáltatók által reklámozott megadott sebességgel szörfölhetnek a világhálón. Az ASA az ügyet a reklámgyakorlattal kapcsolatos brit bizottságnak (Committees of Advertising Practice - CAP) továbbította, amely jóváhagyta a dolgot. A CAP egyeztetett a távközlési cégekkel, az internetszolgáltatókkal, a fogyasztói csoportokkal és az Ofcommal, a helyi hírközlési hatósággal, majd elkezdődött az internetezési sebességek reklámozásával kapcsolatos új irányelvek kidolgozása.


Ezentúl nem használhatják a reklámokban az "akár x sebességgel" (up to) kifejezést

A módosítások lényege, hogy jövő májustól a szigetországi internetszolgáltatók csak az átlagos le- és feltöltési sebességeket hirdethetik, az elérhető elméleti maximális sebességeket már nem. Emellett az ügyfeleket tájékoztatni kell a sebességtesztelési lehetőségekről, hogy megtudhassák, mennyi a valódi érték. Matt Hancock brit digitális ügyekért felelős miniszter üdvözölte a változtatást és a "fogyasztók győzelmének" nevezte. A politikus szintén félrevezetőnek nevezte a jelenlegi gyakorlatot, ha a felhasználók jelentős része nem érheti el a megadott maximális le- és feltöltési sebességeket.

Shahriar Coupal, a CAP igazgatója rámutatott, hogy számos tényező befolyásolja az internetezés sebességét, legyen szó a technológiáról vagy a földrajzi viszonyokról. Az új szabványok segíthetnek az embereknek jobban megérteni az egyes internetszolgáltatók ajánlatait, ha váltani akarnak. Alex Neill, a Which? fogyasztóvédelmii csoport képviselője kiemelte, hogy jelenleg több millió háztartásban nem érik el az elméleti maximális internetsebességet. Andrew Ferguson, a ThinkBroadband nevű oldal szerkesztője elmondta, hogy a 38 Mbps-os csomagok esetében a valódi letöltési sebesség 24 és 30 Mbps között változik, míg a 76 Mbps-osnak hirdetett csomagoknál 45 és 55 Mbps között mozog.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #13
    Az a tapasztalatom, hogy az összes Magyarországon megtalálható szolgáltató cég így működik, az áramszolgáltatóktól kezdve, akik a rendszerváltáskori túlméretezett hálózatba ültek bele, és utána basztak fejleszteni, az internetszolgáltatókig, de még egy pár területet fel lehetne sorolni...:@
  • Tetsuo #12
    Angliában az ügyintézés sikerének aránya még rosszabb, főleg egy-egy indiai callcenteren keresztül. ;-)
  • CairoJack #11
    Bazi nagy like ennek a gyakorlatnak. +1
    Emlékeszem még, mikor Bp közepén a metroszexuális színű szolgáltató 15 Mbps helyett 6-al tudott megáldani. Mindez 1,5 éve. Azóta váltottam, dübörög a 240 Mbps.
    Életem legjobb döntése.
  • IMYke2.0.0.0 #10
    Így van. Sajnos, semmi sem hajtja meg maximumon. A STEAM is eddig max. 4x MByte/s volt.
    Gigabitről vagyok.
  • nlght #9
    a Telekom azért ilyen szar (ismerőstől tudom aki ott dolgozott) mert minimális pénzt ölnek a fejlesztésbe, szinte minden fillért megtakarítható pénzt hazautalnak a német anyacéghez... állítólag 3 különböző hálózatból van összebarkácsolva, k*rva sok pénzt kéne elkölteni, hogy gatyába rázzák a céget

    most már 2 hete a diginél vagyok gigabiten, hát furcsa érzés, hogy a vinyóm töredezettsége a szűk keresztmetszet torrentezésnél (amikor sok seeder van persze), 36-37 MB/sec
  • molnibalage83 #8
    A Telekom egy rakás szar. 5-ször voltam összesen az ügyfélszolgálaton 2 dolgot elintézni, abból 1-szer sikerült is.

    Egy átírást 2-odjára sikerült, de még az ügyfélszámokat sem sikerült eltalálni előtte. Telefon nélküli netelőfizetést nem is volt náluk akkor, méregrádra szar.

    A lemondást 3-adjára sem tudták megoldani. Mikor jött a levél, hogy díjhátralék stb., akkor közöltem velük, hogy

    1. nincs időm velük tovább levelezni, sem bemenni az ügyfélszolgálatukra, ahol amúgy bemutattam a ladott szaros modemjük bizonylatát...
    2. rúgják seggbe azt a, aki a szutyok informatikai rendszerüket tervezte..
    3. ha még egy levél jön tőlük, akkor a következő lépés részemről rendőrési feljelentés zaklatásért...

    Azóta valahogy nem kerestek...
  • Zombee #7
    Nekem költözés miatt október óta csak 100/50 van. Digi, úgyhogy kapásból 500-as lehetne, mert annyi biztosan van a házban, az 1000-nél kéne variálni, de ennyi is bőven elég, semmi különbséget nem érzek az 1000/200 megabites Telekom optika után. Leszámítva, hogy nem szívok az ügyfélszolgálatukkal, míg a Telekomnál az összes előfizetésünkkel csak a baj van/volt.
  • molnibalage83 #6
    Nekem 100% táján, de most őszintén. 5 ropiért van 240/6 Mbit vagy mennyi. Ha ennek a 60%-ét tudán anet az kinek nem elég. Még GB-os feltöltések is pikk pakk megvannak. Az átlagember meg néhány MB-nál többet nem tölte fel és mi az, amihez nem elég a 100 Mbit? A hatalmas STeam vagy más játékok is percek vagy legfeljebb 1 órán belül lent vannak...
  • kékherceg #5
    Hát én még soha nem mértem még a közelében sem a maxnak. Még a upc saját mérője szerint is kb. 50-60%-on megy.
  • Tetsuo #4
    Akkor mivel érdemes mérni?