Berta Sándor
Gyógyszertárakban tesztelik az arcfelismerést
Két osztrák gyógyszertárban is arcfelismerő rendszereket szereltek fel.
A linzi Schutzengel Gyógyszertárban a Bayer cég arcszkennerét telepítették és egy külön készülék a betérő embereknek személyre szabott reklámokat mutat - minderre Patrick Gruska, az ORF újságírója hívta fel a figyelmet. A gyógyszertár egyik munkatársa elmondta, hogy a felszerelt kamera felismeri az ügyfelek nemét és korát, majd egy nagy kijelzőn személyre szabott reklámokat mutat nekik. Így egy idősebb személynek az 50 év felettieknek szánt készítményt ajánl. Mind a két gyógyszertárban két arcszkenneres kamerát és három kijelzőt szereltek fel.
Daniela Winnicki, a Bayer képviselője kiemelte, hogy a rendszert jelenleg két osztrák gyógyszertárban tesztelik. Az arc- és korfelismerő algoritmusok helyi szinten futnak és valós időben dolgoznak. A képeket nem tárolják és nem adják tovább másoknak, hanem a feldolgozás után azonnal törlik. A felvételeket nem kapcsolják össze más adatokkal, még akkor sem, ha valaki megvásárol egy reklám megtekintése után egy terméket. A lényeg, hogy nincs lehetőség az egyes személyek azonosítására.
Arról egyelőre nem született döntés, hogy más országban kipróbálják-e a rendszert vagy sem, az osztrák tapasztalatokat azonban figyelembe fogják venni a döntés meghozatalakor. A Schutzengel Gyógyszertár munkatársainál egyébként még egyetlen vásárló sem panaszkodott a teszt miatt. A Bayer azt közölte, hogy a technológiát adatvédelmi szempontból vizsgálják és ePrivacy-jelöléssel látják el.
Időközben a Bayer leállította a tesztet. Jörg Mayrhofer, a Schutzengel Gyógyszertár képviselője kiemelte, hogy elsősorban az interneten voltak negatív reakciók az arcszkennerrel kapcsolatban, ezért döntöttek úgy, hogy leállítják a projektet. A férfi hangsúlyozta, hogy korábban azért egyezett bele a tesztbe, mert garantálták neki, hogy a konszern semmilyen ügyféladatot nem fog eltárolni.
A linzi Schutzengel Gyógyszertárban a Bayer cég arcszkennerét telepítették és egy külön készülék a betérő embereknek személyre szabott reklámokat mutat - minderre Patrick Gruska, az ORF újságírója hívta fel a figyelmet. A gyógyszertár egyik munkatársa elmondta, hogy a felszerelt kamera felismeri az ügyfelek nemét és korát, majd egy nagy kijelzőn személyre szabott reklámokat mutat nekik. Így egy idősebb személynek az 50 év felettieknek szánt készítményt ajánl. Mind a két gyógyszertárban két arcszkenneres kamerát és három kijelzőt szereltek fel.
Daniela Winnicki, a Bayer képviselője kiemelte, hogy a rendszert jelenleg két osztrák gyógyszertárban tesztelik. Az arc- és korfelismerő algoritmusok helyi szinten futnak és valós időben dolgoznak. A képeket nem tárolják és nem adják tovább másoknak, hanem a feldolgozás után azonnal törlik. A felvételeket nem kapcsolják össze más adatokkal, még akkor sem, ha valaki megvásárol egy reklám megtekintése után egy terméket. A lényeg, hogy nincs lehetőség az egyes személyek azonosítására.
Arról egyelőre nem született döntés, hogy más országban kipróbálják-e a rendszert vagy sem, az osztrák tapasztalatokat azonban figyelembe fogják venni a döntés meghozatalakor. A Schutzengel Gyógyszertár munkatársainál egyébként még egyetlen vásárló sem panaszkodott a teszt miatt. A Bayer azt közölte, hogy a technológiát adatvédelmi szempontból vizsgálják és ePrivacy-jelöléssel látják el.
Időközben a Bayer leállította a tesztet. Jörg Mayrhofer, a Schutzengel Gyógyszertár képviselője kiemelte, hogy elsősorban az interneten voltak negatív reakciók az arcszkennerrel kapcsolatban, ezért döntöttek úgy, hogy leállítják a projektet. A férfi hangsúlyozta, hogy korábban azért egyezett bele a tesztbe, mert garantálták neki, hogy a konszern semmilyen ügyféladatot nem fog eltárolni.