Berta Sándor
Ujjlenyomat és szelfi segíthet az átutalásoknál
A jövőben még egyszerűbbé válhat az online vásárlások során a fizetés: biometriai azonosítóeljárással bővítette portfólióját a MasterCard, így lehetőség van arra, hogy a felhasználók lemondjanak a jelszó megadásáról. A kompatibilis alkalmazás már elérhető az európai pénzintézetek számára.
A MasterCard Identity Check Mobile a kártyatulajdonosok azonosítására egyedi biometriai jellemzőket használ fel, például az ujjlenyomatokat vagy az arcot. A Hollandiában, az Amerikai Egyesült Államokban és Kanadában végzett sikeres tesztek után a szolgáltató a technológiát hivatalosan is elérhetővé tette Magyarországon, Ausztriában, Belgiumban, Hollandiában, Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Dániában, Norvégiában, Svédországban, Finnországban, Csehországban és Németországban. A globális bevezetésre több szakaszban jövőre kerülhet sor.
Fontos ugyanakkor, hogy ugyan a kompatibilis alkalmazás elvileg már zöld utat kapott Európában, de a valódi elérhetőség a bank- és hitelkártyákat kiadók pénzintézetek döntésétől függ. Nekik kell ugyanis a funkciót integrálniuk az ajánlataikba és a megfelelő programokat elérhetővé tenniük. Az új megoldás kiválthatja a jelszavak alkalmazását, ezáltal sokkal biztonságosabb és rugalmasabb eljárást tesz lehetővé, hiszen eddig a jelszavak elfelejtése gyakran a tranzakciók megszakításához vezetett. Az ujjlenyomatokhoz elég csak a felhasználónak az ujjait az okostelefon szkennerére helyeznie, míg az arcfelismerési funkció használatához szelfiket készítenie.
Ajay Bhalla, a MasterCard menedzsere hangsúlyozta, hogy a céljuk az, hogy a kártyatulajdonosok és a kereskedők számára lehetőleg gördülékeny online fizetési élményeket kínálhassanak anélkül, hogy közben bármilyen kompromisszumot kellene kötni a biztonság tekintetében. Úgy vélte, az új fizetési eljárás meghatározó mérföldkövet jelent. Az üzletekben való vásárlási élmény már az olyan innovációiknak köszönhetően is alapvetően megváltozott, mint az érintés nélküli kártyák kifejlesztése és bevezetése vagy a mobil eszközökkel és a viselhető termékekkel való fizetés. Az internetes vásárlásban a következő mérföldkő pedig az Identity Check Mobile megjelenése lehet, előbb Európában, majd az egész világon.
A vállalat már tavaly kísérletezni kezdett a biometriai azonosítási módszerekkel. Az első teszten 500 felhasználó vett részt, akik az okostelefonjaikkal fizethettek.
A MasterCard Identity Check Mobile a kártyatulajdonosok azonosítására egyedi biometriai jellemzőket használ fel, például az ujjlenyomatokat vagy az arcot. A Hollandiában, az Amerikai Egyesült Államokban és Kanadában végzett sikeres tesztek után a szolgáltató a technológiát hivatalosan is elérhetővé tette Magyarországon, Ausztriában, Belgiumban, Hollandiában, Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Dániában, Norvégiában, Svédországban, Finnországban, Csehországban és Németországban. A globális bevezetésre több szakaszban jövőre kerülhet sor.
Fontos ugyanakkor, hogy ugyan a kompatibilis alkalmazás elvileg már zöld utat kapott Európában, de a valódi elérhetőség a bank- és hitelkártyákat kiadók pénzintézetek döntésétől függ. Nekik kell ugyanis a funkciót integrálniuk az ajánlataikba és a megfelelő programokat elérhetővé tenniük. Az új megoldás kiválthatja a jelszavak alkalmazását, ezáltal sokkal biztonságosabb és rugalmasabb eljárást tesz lehetővé, hiszen eddig a jelszavak elfelejtése gyakran a tranzakciók megszakításához vezetett. Az ujjlenyomatokhoz elég csak a felhasználónak az ujjait az okostelefon szkennerére helyeznie, míg az arcfelismerési funkció használatához szelfiket készítenie.
Ajay Bhalla, a MasterCard menedzsere hangsúlyozta, hogy a céljuk az, hogy a kártyatulajdonosok és a kereskedők számára lehetőleg gördülékeny online fizetési élményeket kínálhassanak anélkül, hogy közben bármilyen kompromisszumot kellene kötni a biztonság tekintetében. Úgy vélte, az új fizetési eljárás meghatározó mérföldkövet jelent. Az üzletekben való vásárlási élmény már az olyan innovációiknak köszönhetően is alapvetően megváltozott, mint az érintés nélküli kártyák kifejlesztése és bevezetése vagy a mobil eszközökkel és a viselhető termékekkel való fizetés. Az internetes vásárlásban a következő mérföldkő pedig az Identity Check Mobile megjelenése lehet, előbb Európában, majd az egész világon.
A vállalat már tavaly kísérletezni kezdett a biometriai azonosítási módszerekkel. Az első teszten 500 felhasználó vett részt, akik az okostelefonjaikkal fizethettek.