SG.hu
A digitalizáció és a digitális átalakulás hajtja az SAP-t
Mindenki a felhőbe igyekszik és informatikai megoldásokkal akarja növelni hatékonyságát, ami jól jön Európa legnagyobb szoftvercégének.
"Azokat a folyamatokat, amelyek minden üzleti szereplőt körülvesznek, és a szereplőket magukat is egy egységes rendszeren keresztül kell kiszolgálni. A beszállítók minél egyszerűbb, minél rugalmasabb, jól használható felületen kell tudjanak dolgozni és eközben a munkavállalókat is szükséges megtartani és képezni, olyan munkahelyi környezetet teremtve, ahol a legfiatalabb generáció is jól érzi magát. Ezeket és a többi - mint például a vállalati folyamatok, a logisztika/áruk köre - pillért támogató megoldásokat egy olyan központi digitális mag köré kell építeni, amely mindezt valós időben összefogva egységes irányítással látja el. Ezt hívjuk mi a digitális vállalat modelljének" - nyilatkozta Ablonczy Balázs, az SAP Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a cég jubileumi, 20. konferenciáján Siófokon.
Európa legnagyobb szoftvervállalatáról van szó, mely 22 milliárd eurós árbevételével világszinten is az élvonalban van. Magyarországon évek óta jóval a piac felett növekednek, mert míg 2010-ben 12 milliárd forintos bevételt regisztrálhattak, addig tavaly már 28,5 milliárdnak örülhettek, ráadásul Ablonczy Balázs még évekig kétszámjegyű további növekedésre számít. Mindez fura módon részben a kormány multiellenes politikájának köszönhető: a kormány számtalan közműszolgáltatót és egyéb külföldi céget visszavásárolt, illetve kiszorított a magyar piacról, és ezek korábbi tulajdonosai döntéseiket még az európai központban hozták meg, illetve beszerzéseikről is ott döntöttek. Azáltal, hogy a döntéshozás Magyarországra került, az IT-fejlesztéseket is itthon végzik el, de ettől még továbbra is egy 193 országban jelenlévő európai multi örül a végén.
"A nagyvállalati szektorban ma már szinte nincs olyan szereplő, aki ne használna valamilyen felhőmegoldást. Ez természetesen a mi eredményeinkre is nagyon pozitív hatással van. Az üzleti döntéshozók elvárják, hogy az igények felhasználás alapon, és nem pedig beruházás igényes megoldással legyenek kielégítve”- mondta. Ablonczy Balázs kijelentette, felhőmegoldásaik a legmagasabb követelményeknek felelnek meg, azaz jóval biztonságosabbak, mintha valaki a pincében egy szerverszobában kezelné az informatikai rendszert, ezért mostanában mindig zöld lámpát kapnak nem csak a munkavállalói rendszerek, hanem a beszerzési megoldások terén is.
Elmondta, hogy a nagy ügyfélbázissal dolgozó cégek - például a nemzeti közművállalatok - folyamatosan keresik annak a lehetőségét, hogyan lehetne úgy modernizálni, hogy akár a gázszámlák intézése is ügyfélélményt generáljon. Fontos szerepet vállalnak a HR folyamatok digitalizálásában, olyan vállalatok humán folyamatait kapcsolják felhőbe, mint a Bonafarm csoport, az MVM vagy a Főgáz.
"A HR-vezetők jellemzően azzal szembesülnek, hogy egyre kevesebb forrásuk van, kisebb csapattal és költségvetéssel dolgoznak, miközben egyre több embert kell kiszolgálniuk. Ha akár a saját cégünket nézzük, nálunk most közel ugyanannyi HR-es van ezer főre, mint amikor 500-an voltunk. A HR-eseknek egyre több feladatuk van és eközben az üzleti elvárások (legyen az vezérigazgatói vagy piaci) is bővülnek. Mindez csak olyan típusú rendszerekkel oldható meg, ahol a munkavállaló is részese lesz a saját HR-menedzsmentjének. Például elég a szabadságot egy mobiltelefonos alkalmazásban jelezni, és a vezetőnek csupán le kell okéznia azt."
"A magyar fejlesztőközpontban már dolgozik egy mesterséges intelligenciát, gépi tanulást támogató csapat. Az SAP globális célja, hogy az összes megoldását intelligenssé tegye, azaz e logikákat beépítsék a termékeikbe. Lehetőség van arra, hogy például digitális asszisztens segítségével az egyes üzleti rendszereket szóbeli vezérléssel egészítsék ki. Sőt arra is, hogy a szokásokat megismerve, kulcsszavak alapján összeszedje a rendszer az igényelt, korábban kézzel összerakosgatott riportot. Ennek a következő fázisa, amikor valamilyen kirívó változás esetén automatikusan jelez, például ha hirtelen nagyon leesett a raktárkészlet megkérdezi nem kell-e az adott termékből rendelni. A vezetőnek már csak a döntés meghozásával kell foglalkoznia, nem pedig listák készítésével és a fogyás figyelésével. Azt látjuk, hogy efelé megy a világ, egyre nagyobb igény van a hatékonyság növelésére." - mondta Ablonczy Balázs ügyvezető igazgató.
"Azokat a folyamatokat, amelyek minden üzleti szereplőt körülvesznek, és a szereplőket magukat is egy egységes rendszeren keresztül kell kiszolgálni. A beszállítók minél egyszerűbb, minél rugalmasabb, jól használható felületen kell tudjanak dolgozni és eközben a munkavállalókat is szükséges megtartani és képezni, olyan munkahelyi környezetet teremtve, ahol a legfiatalabb generáció is jól érzi magát. Ezeket és a többi - mint például a vállalati folyamatok, a logisztika/áruk köre - pillért támogató megoldásokat egy olyan központi digitális mag köré kell építeni, amely mindezt valós időben összefogva egységes irányítással látja el. Ezt hívjuk mi a digitális vállalat modelljének" - nyilatkozta Ablonczy Balázs, az SAP Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a cég jubileumi, 20. konferenciáján Siófokon.
Európa legnagyobb szoftvervállalatáról van szó, mely 22 milliárd eurós árbevételével világszinten is az élvonalban van. Magyarországon évek óta jóval a piac felett növekednek, mert míg 2010-ben 12 milliárd forintos bevételt regisztrálhattak, addig tavaly már 28,5 milliárdnak örülhettek, ráadásul Ablonczy Balázs még évekig kétszámjegyű további növekedésre számít. Mindez fura módon részben a kormány multiellenes politikájának köszönhető: a kormány számtalan közműszolgáltatót és egyéb külföldi céget visszavásárolt, illetve kiszorított a magyar piacról, és ezek korábbi tulajdonosai döntéseiket még az európai központban hozták meg, illetve beszerzéseikről is ott döntöttek. Azáltal, hogy a döntéshozás Magyarországra került, az IT-fejlesztéseket is itthon végzik el, de ettől még továbbra is egy 193 országban jelenlévő európai multi örül a végén.
"A nagyvállalati szektorban ma már szinte nincs olyan szereplő, aki ne használna valamilyen felhőmegoldást. Ez természetesen a mi eredményeinkre is nagyon pozitív hatással van. Az üzleti döntéshozók elvárják, hogy az igények felhasználás alapon, és nem pedig beruházás igényes megoldással legyenek kielégítve”- mondta. Ablonczy Balázs kijelentette, felhőmegoldásaik a legmagasabb követelményeknek felelnek meg, azaz jóval biztonságosabbak, mintha valaki a pincében egy szerverszobában kezelné az informatikai rendszert, ezért mostanában mindig zöld lámpát kapnak nem csak a munkavállalói rendszerek, hanem a beszerzési megoldások terén is.
Elmondta, hogy a nagy ügyfélbázissal dolgozó cégek - például a nemzeti közművállalatok - folyamatosan keresik annak a lehetőségét, hogyan lehetne úgy modernizálni, hogy akár a gázszámlák intézése is ügyfélélményt generáljon. Fontos szerepet vállalnak a HR folyamatok digitalizálásában, olyan vállalatok humán folyamatait kapcsolják felhőbe, mint a Bonafarm csoport, az MVM vagy a Főgáz.
"A HR-vezetők jellemzően azzal szembesülnek, hogy egyre kevesebb forrásuk van, kisebb csapattal és költségvetéssel dolgoznak, miközben egyre több embert kell kiszolgálniuk. Ha akár a saját cégünket nézzük, nálunk most közel ugyanannyi HR-es van ezer főre, mint amikor 500-an voltunk. A HR-eseknek egyre több feladatuk van és eközben az üzleti elvárások (legyen az vezérigazgatói vagy piaci) is bővülnek. Mindez csak olyan típusú rendszerekkel oldható meg, ahol a munkavállaló is részese lesz a saját HR-menedzsmentjének. Például elég a szabadságot egy mobiltelefonos alkalmazásban jelezni, és a vezetőnek csupán le kell okéznia azt."
"A magyar fejlesztőközpontban már dolgozik egy mesterséges intelligenciát, gépi tanulást támogató csapat. Az SAP globális célja, hogy az összes megoldását intelligenssé tegye, azaz e logikákat beépítsék a termékeikbe. Lehetőség van arra, hogy például digitális asszisztens segítségével az egyes üzleti rendszereket szóbeli vezérléssel egészítsék ki. Sőt arra is, hogy a szokásokat megismerve, kulcsszavak alapján összeszedje a rendszer az igényelt, korábban kézzel összerakosgatott riportot. Ennek a következő fázisa, amikor valamilyen kirívó változás esetén automatikusan jelez, például ha hirtelen nagyon leesett a raktárkészlet megkérdezi nem kell-e az adott termékből rendelni. A vezetőnek már csak a döntés meghozásával kell foglalkoznia, nem pedig listák készítésével és a fogyás figyelésével. Azt látjuk, hogy efelé megy a világ, egyre nagyobb igény van a hatékonyság növelésére." - mondta Ablonczy Balázs ügyvezető igazgató.