Gyurkity Péter
Fura kettősség a mobilpiacon
A legnépszerűbb készülékek listáját az Apple két megoldása vezeti, viszont az operációs rendszereket tekintve az Android előnye megkérdőjelezhetetlen. Vajon miért ez a helyzet régóta, ha a felsőkategóriás androidos készülékek is már rég elérték az iPhone-ok árszintjét? Olcsóbb Apple modell kellene, vagy az Androidos telefonok bénák?
Az elmúlt napokban már láthattunk részletes adatokat az első negyedéves eredményekről, ezekből pedig kiderült, hogy a Samsung globális szinten megtartotta első helyét, őket pedig az Apple követte, vagyis a rangsor nem változott. Amennyiben azonban a legnépszerűbb okostelefonok listáját vesszük szemügyre, itt érdekes helycserét figyelhetünk meg. A Strategy Analytics összefoglalójában a globális eredmények mellett ugyanis kitér a legnépszerűbb modellekre is, itt pedig az első ötöt emelik ki, amelyek együttesen a teljes okostelefonos forgalom nagyjából egyhatodát tették ki.
A január és március közötti időszakban az iPhone 7 volt a legkelendőbb megoldás, ebből a típusból ugyanis összesen 21,5 millió példány talált gazdára, míg a második helyen az iPhone 7 Plus végzett, amely 17,4 milliós eredményével szintén nagyon jól szerepelt. A harmadik helyre némi meglepetésre az Oppo R9s futott be (nyilván a kínai és indiai piacon elért sikerével), ami egy 8,9 milliós adatra volt elég, míg a negyedik helyezett a Samsung Galaxy J3, az ötödik pedig a Galaxy J5 – ezek sorrendben 6,1 és 5 milliós darabszámot mutattak fel.
Némiképp jellemző, hogy a Samsung esetében kifejezetten olcsóbb megoldások szerepelnek az első ötben, míg az Apple drágább példányokkal vezeti a rangsort (igaz, náluk hiába is keresnénk kedvező árú változatokat). A helyzet nyilván módosulni fog a nyár folyamán, addigra a Galaxy S8 és S8+ kellemesebb számokat produkál majd, ősszel pedig várhatóan befutnak az új iPhone készülékek, amelyek szintén nagy érdeklődésre számíthatnak. Hogy ez mennyiben lesz meghatározó, az csak október-november táján derül majd ki. A piackutató cég szerint egyébként az első három hónap alatt összesen 353,3 millió okostelefon talált gazdára, ez 6,1 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbi adathoz képest.
Az operációs rendszert nézve pont az ellenkezője a helyzet: ugyan javított az iOS, mert az Apple néhány piacon jól szerepel, de szinte mindent visz az Android. A Kantar mobil operációs rendszerekről készült felmérésében a Windows platformot már említésre sem méltatják. A két nagy csatája folytatódik, itt pedig az eddig megfigyelt trend erősödését látjuk.
2017 első három hónapjában a részletes adatok szerint az iOS kifejezetten jól szerepelt, legalábbis ami a számukra hagyományosan erős piacokat illeti. Az Egyesült Királyságban például a teljes szegmens 40,4 százalékát kaparintották meg az Apple készülékei, miközben az Egyesült Államokban 38,9 százalékon álltak – mindkét országban nagyjából 5 százalékpontos az eltérés, pozitív irányban. Kína viszont komoly problémát jelent, itt már 12,4 százalékra süllyedt a részesedés, miközben az Android 87,2 százalékon állt – csak az jelenthet némi vigaszt, hogy a Samsung hasonló gondokkal küszködik, itt ugyanis szinte mindent visznek a hazai gyártók.
Az öt legnagyobb európai piacon az Android 76,3 százalékon állt az első három hónapban, ami pici növekedést jelent az egy évvel korábbi állapothoz képest. Az iOS szintén kisebb növekedést tudott itt felmutatni, ők 20,7 százalékon végeztek, de jelzésértékű, hogy a különböző kínai gyártók együttesen már az okostelefonos eladások mintegy 22 százalékáért voltak itt felelősek. Különösen a Huawei eredménye figyelemreméltó, amely már az Egyesült Királyságban is 6,3 százalékkal volt jelen. Az USA-ban eközben az Android befolyása 59,2 százalékra csökkent, ez nyilván az iOS előretörésének eredménye, ott a Samsung és a Moto alacsonyabb volumene volt kedvezőtlen fejlemény az androidos táboron belül.
A Windows jelenlétére csak az interaktív térképen térnek ki, ez a német, olasz és latin-amerikai piac kivételével már mindenhol 2 százalék alatt van.
Az elmúlt napokban már láthattunk részletes adatokat az első negyedéves eredményekről, ezekből pedig kiderült, hogy a Samsung globális szinten megtartotta első helyét, őket pedig az Apple követte, vagyis a rangsor nem változott. Amennyiben azonban a legnépszerűbb okostelefonok listáját vesszük szemügyre, itt érdekes helycserét figyelhetünk meg. A Strategy Analytics összefoglalójában a globális eredmények mellett ugyanis kitér a legnépszerűbb modellekre is, itt pedig az első ötöt emelik ki, amelyek együttesen a teljes okostelefonos forgalom nagyjából egyhatodát tették ki.
A január és március közötti időszakban az iPhone 7 volt a legkelendőbb megoldás, ebből a típusból ugyanis összesen 21,5 millió példány talált gazdára, míg a második helyen az iPhone 7 Plus végzett, amely 17,4 milliós eredményével szintén nagyon jól szerepelt. A harmadik helyre némi meglepetésre az Oppo R9s futott be (nyilván a kínai és indiai piacon elért sikerével), ami egy 8,9 milliós adatra volt elég, míg a negyedik helyezett a Samsung Galaxy J3, az ötödik pedig a Galaxy J5 – ezek sorrendben 6,1 és 5 milliós darabszámot mutattak fel.
Némiképp jellemző, hogy a Samsung esetében kifejezetten olcsóbb megoldások szerepelnek az első ötben, míg az Apple drágább példányokkal vezeti a rangsort (igaz, náluk hiába is keresnénk kedvező árú változatokat). A helyzet nyilván módosulni fog a nyár folyamán, addigra a Galaxy S8 és S8+ kellemesebb számokat produkál majd, ősszel pedig várhatóan befutnak az új iPhone készülékek, amelyek szintén nagy érdeklődésre számíthatnak. Hogy ez mennyiben lesz meghatározó, az csak október-november táján derül majd ki. A piackutató cég szerint egyébként az első három hónap alatt összesen 353,3 millió okostelefon talált gazdára, ez 6,1 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbi adathoz képest.
Az operációs rendszert nézve pont az ellenkezője a helyzet: ugyan javított az iOS, mert az Apple néhány piacon jól szerepel, de szinte mindent visz az Android. A Kantar mobil operációs rendszerekről készült felmérésében a Windows platformot már említésre sem méltatják. A két nagy csatája folytatódik, itt pedig az eddig megfigyelt trend erősödését látjuk.
2017 első három hónapjában a részletes adatok szerint az iOS kifejezetten jól szerepelt, legalábbis ami a számukra hagyományosan erős piacokat illeti. Az Egyesült Királyságban például a teljes szegmens 40,4 százalékát kaparintották meg az Apple készülékei, miközben az Egyesült Államokban 38,9 százalékon álltak – mindkét országban nagyjából 5 százalékpontos az eltérés, pozitív irányban. Kína viszont komoly problémát jelent, itt már 12,4 százalékra süllyedt a részesedés, miközben az Android 87,2 százalékon állt – csak az jelenthet némi vigaszt, hogy a Samsung hasonló gondokkal küszködik, itt ugyanis szinte mindent visznek a hazai gyártók.
Az öt legnagyobb európai piacon az Android 76,3 százalékon állt az első három hónapban, ami pici növekedést jelent az egy évvel korábbi állapothoz képest. Az iOS szintén kisebb növekedést tudott itt felmutatni, ők 20,7 százalékon végeztek, de jelzésértékű, hogy a különböző kínai gyártók együttesen már az okostelefonos eladások mintegy 22 százalékáért voltak itt felelősek. Különösen a Huawei eredménye figyelemreméltó, amely már az Egyesült Királyságban is 6,3 százalékkal volt jelen. Az USA-ban eközben az Android befolyása 59,2 százalékra csökkent, ez nyilván az iOS előretörésének eredménye, ott a Samsung és a Moto alacsonyabb volumene volt kedvezőtlen fejlemény az androidos táboron belül.
A Windows jelenlétére csak az interaktív térképen térnek ki, ez a német, olasz és latin-amerikai piac kivételével már mindenhol 2 százalék alatt van.