Gyurkity Péter
A Kantar már lemondott a mobilos Windowsról
Az Android és az iOS is tudott némi növekedést felmutatni, a többiek azonban kiestek a versenyből.
A Kantar Worldpanel hónapról-hónapra közzéteszi a mobil operációs rendszerek piaci befolyásának fontosabb adatait, itt pedig hozzászokhattunk ahhoz, hogy a két nagy rivális vetélkedik a komolyabb pozíciókért. Friss beszámolójukban mintha végleg lemondanának a többiekről, amely ugyan nem meglepő, ám ez mégis jelzi egy korszak végét.
A részletes adatokat egy rövidebb elemzés egészíti ki, amelyben igyekeznek némi kommentárt fűzni a felméréshez. Itt kiemelik, hogy az iOS több régióban (így például Japánban, Spanyolországban, Kína urbanizált részein) is növekedni tudott, miközben az Android az USA-n kívül szinte mindenhol folytatta előrenyomulását. A helyzet immár teljesen egyértelmű, a két óriás kiszorította a többi versenyzőt, a BlackBerry, a Symbian, valamint a Windows Mobile már nem tudnak itt labdába rúgni. Amennyiben az egyes telefongyártók sikert akarnak elérni, mindenképpen a két nagy valamelyikét kell támogatniuk, itt felesleges mással próbálkozni.
Ezt támasztja alá, hogy a februári MWC során még a Nokia és BlackBerry márkanevet hordozó (immár külső partnerek, a HMD és a TCL révén elkészülő) új okostelefonok az Android mellett tették le voksukat, ez látszik ugyanis az egyetlen logikus választásnak. Az öt legnagyobb európai piacon az Android 74 százalékon áll, az iOS csaknem 23 százalékot mondhat itt magáénak (hagyományosan az Egyesült Királyságban szerepelve jobban), Ázsiában pedig (kivéve Japánt) az Android jellemzően 80 százalék felett teljesít. Az USA-ban a januárban lezárult három hónap során az androidos készülékek az eladások 56 százalékát tették ki, az iOS itt 42 százalékot mondhatott magáénak, a gyártók között pedig az Apple és a Samsung együttesen 70 százalékot birtokol, az itt harmadik helyezett LG csak 11 százalékot mutathat fel.
Az okostelefonok piacra tehát egyértelműen felnőtt szakaszba lépett, a Microsoft ugyan tovább próbálkozik saját platformjával, de semmi nem utal arra, hogy ennek lenne értelme – különösen új hardver hiányában.
A Kantar Worldpanel hónapról-hónapra közzéteszi a mobil operációs rendszerek piaci befolyásának fontosabb adatait, itt pedig hozzászokhattunk ahhoz, hogy a két nagy rivális vetélkedik a komolyabb pozíciókért. Friss beszámolójukban mintha végleg lemondanának a többiekről, amely ugyan nem meglepő, ám ez mégis jelzi egy korszak végét.
A részletes adatokat egy rövidebb elemzés egészíti ki, amelyben igyekeznek némi kommentárt fűzni a felméréshez. Itt kiemelik, hogy az iOS több régióban (így például Japánban, Spanyolországban, Kína urbanizált részein) is növekedni tudott, miközben az Android az USA-n kívül szinte mindenhol folytatta előrenyomulását. A helyzet immár teljesen egyértelmű, a két óriás kiszorította a többi versenyzőt, a BlackBerry, a Symbian, valamint a Windows Mobile már nem tudnak itt labdába rúgni. Amennyiben az egyes telefongyártók sikert akarnak elérni, mindenképpen a két nagy valamelyikét kell támogatniuk, itt felesleges mással próbálkozni.
Ezt támasztja alá, hogy a februári MWC során még a Nokia és BlackBerry márkanevet hordozó (immár külső partnerek, a HMD és a TCL révén elkészülő) új okostelefonok az Android mellett tették le voksukat, ez látszik ugyanis az egyetlen logikus választásnak. Az öt legnagyobb európai piacon az Android 74 százalékon áll, az iOS csaknem 23 százalékot mondhat itt magáénak (hagyományosan az Egyesült Királyságban szerepelve jobban), Ázsiában pedig (kivéve Japánt) az Android jellemzően 80 százalék felett teljesít. Az USA-ban a januárban lezárult három hónap során az androidos készülékek az eladások 56 százalékát tették ki, az iOS itt 42 százalékot mondhatott magáénak, a gyártók között pedig az Apple és a Samsung együttesen 70 százalékot birtokol, az itt harmadik helyezett LG csak 11 százalékot mutathat fel.
Az okostelefonok piacra tehát egyértelműen felnőtt szakaszba lépett, a Microsoft ugyan tovább próbálkozik saját platformjával, de semmi nem utal arra, hogy ennek lenne értelme – különösen új hardver hiányában.