Gyurkity Péter
Az Android és az iOS erősödött novemberben
A Windows pedig tovább zuhan, a platform jövője így erősen kétséges.
Az utóbbi hónapokban hozzászokhattunk ahhoz, hogy a rendszeresen megjelenő újabb jelentésekben szinte kivétel nélkül a Windows (Mobile) folyamatos zuhanásáról számolnak be. A Microsoft ugyan készül saját megoldásával, ez azonban 2018-ra csúszhat, számottevő új hardver nélkül és komoly partnerek hiányában pedig nem sok esélyük lesz a túlélésre. Ezt mutatják a novemberi adatok is, amelyek a riválisok erősödését jelzik.
A Kantar Worldpanel tette közzé most friss számait, amelyek a novemberben lezárult három hónapos időszakot mutatják meg nekünk. Eszerint az Egyesült Államokban leginkább az iOS tudott erősödni az egy évvel korábbi helyzethez képest, ami nem túl meglepő, hiszen az Apple számára hagyományosan erős területről van szó. Itt már 43,5 százalékon állt a szoftver az új eladások tekintetében, míg az Android 60-ról 55 százalékra szorult vissza – a Windows pedig a tavalyi 2,3 százalék helyett már csak 0,8 százalékban volt jelen az értékesítéseknél. A telefonok között az első három helyen az iPhone 7, a 7 Plus, valamint a 6s sorakoztak fel, őket követte a Galaxy S7 és S7 edge.
Az Egyesült Királyságban az Android 50 százalék alatt volt, az iOS itt csaknem behozta riválisát, míg a Windows 9,1-ről zuhant vissza 2,1 százalékra. Franciaországban a Google platformja még 71,9 százalékon állt, míg az Apple itt 24,5 százalékra javított, a Windows pedig 3,6 százalékra, vagyis kevesebb, mint felére esett vissza. A német piacon már az Android helyzete javult, itt ők 76 százalék felett álltak, míg az iOS némileg veszített pozíciójából (20,6 százalék), a Windows pedig csaknem megfeleződött és már csak 2,7 százalékban volt jelen. Az iOS Spanyolországban szintén erősödött, bár itt az Android még 86,5 százalékot ural, a Windows pedig 1,9-ről ment le egészen 0,5 százalékra, miközben Olaszországban sorrendben 79,1, 16,4, illetve 4 százalékot mutattak ki, amivel lényegében a többieknél mutatkozó trendet követték.
A kínai piac ma már rendkívül fontos, puszta méretei miatt senki nem hagyhatja ezt figyelmen kívül. Itt az Android tudott erősödni, csaknem elérve a 80 százalékot, az iOS 25-ről gyengült 20 százalék alá, míg a Windows 1,6-ról esett vissza egészen 0,1 százalékra, vagyis alig volt már kimutatható.
Az utóbbi hónapokban hozzászokhattunk ahhoz, hogy a rendszeresen megjelenő újabb jelentésekben szinte kivétel nélkül a Windows (Mobile) folyamatos zuhanásáról számolnak be. A Microsoft ugyan készül saját megoldásával, ez azonban 2018-ra csúszhat, számottevő új hardver nélkül és komoly partnerek hiányában pedig nem sok esélyük lesz a túlélésre. Ezt mutatják a novemberi adatok is, amelyek a riválisok erősödését jelzik.
A Kantar Worldpanel tette közzé most friss számait, amelyek a novemberben lezárult három hónapos időszakot mutatják meg nekünk. Eszerint az Egyesült Államokban leginkább az iOS tudott erősödni az egy évvel korábbi helyzethez képest, ami nem túl meglepő, hiszen az Apple számára hagyományosan erős területről van szó. Itt már 43,5 százalékon állt a szoftver az új eladások tekintetében, míg az Android 60-ról 55 százalékra szorult vissza – a Windows pedig a tavalyi 2,3 százalék helyett már csak 0,8 százalékban volt jelen az értékesítéseknél. A telefonok között az első három helyen az iPhone 7, a 7 Plus, valamint a 6s sorakoztak fel, őket követte a Galaxy S7 és S7 edge.
Az Egyesült Királyságban az Android 50 százalék alatt volt, az iOS itt csaknem behozta riválisát, míg a Windows 9,1-ről zuhant vissza 2,1 százalékra. Franciaországban a Google platformja még 71,9 százalékon állt, míg az Apple itt 24,5 százalékra javított, a Windows pedig 3,6 százalékra, vagyis kevesebb, mint felére esett vissza. A német piacon már az Android helyzete javult, itt ők 76 százalék felett álltak, míg az iOS némileg veszített pozíciójából (20,6 százalék), a Windows pedig csaknem megfeleződött és már csak 2,7 százalékban volt jelen. Az iOS Spanyolországban szintén erősödött, bár itt az Android még 86,5 százalékot ural, a Windows pedig 1,9-ről ment le egészen 0,5 százalékra, miközben Olaszországban sorrendben 79,1, 16,4, illetve 4 százalékot mutattak ki, amivel lényegében a többieknél mutatkozó trendet követték.
A kínai piac ma már rendkívül fontos, puszta méretei miatt senki nem hagyhatja ezt figyelmen kívül. Itt az Android tudott erősödni, csaknem elérve a 80 százalékot, az iOS 25-ről gyengült 20 százalék alá, míg a Windows 1,6-ról esett vissza egészen 0,1 százalékra, vagyis alig volt már kimutatható.