Gyurkity Péter
Gyenge telefonpiac vár az új zászlóshajókra
A vásárlók az iPhone-bemutatóig halaszthatják az újabb beruházást, ősszel jöhet a robbanás.
A területet ismerőknek nem jelent nagy meglepetést, hogy az év első három hónapjában méretes visszaesés volt tapasztalható az okostelefonok piacán, ez a piac szinte minden szegmensében megszokott jelenség. Úgy tűnik azonban, hogy ez egészen az őszig így maradhat, mivel a felhasználók az Apple új generációjára várnak.
Ezúttal a TrendForce tette közzé saját felmérését, amelyet rövid kitekintés kísér az év hátralévő részére. A visszaesés jól látható, hiszen az első három hónap során 307 millió okostelefont szállítottak le a különböző gyártók, szemben a tavalyi utolsó negyedév csaknem 400 milliós eredményével. Megjegyzik, hogy bár több cég, így a Samsung és az LG is lerántotta a leplet új zászlóshajójáról, ezek minden bizonnyal a második negyedben sem fognak nagy robbanást előidézni, mivel a vásárlók jó része az Apple bemutatójára vár, amely nem mellesleg egyben az eredeti iPhone készülék debütálásának 10. évfordulóját is jelenti majd. Ekkor jöhet majd a nagy ugrás, ahogy a felhasználók elszánják magukat az újabb beruházásra, meghozva döntésüket.
Érdemes ehhez rögtön hozzátenni, hogy az első negyedben viszont éppen a Samsung volt az, aki tartani tudta a darabszámot, ebben pedig a nem kifejezetten csúcskategóriát képviselő Galaxy J-sorozat játszotta a legnagyobb szerepet, amelynek tagjai meglehetősen jól szerepeltek a piacon. Az iPhone megoldásokból eközben harmadával kevesebb fogyott, a kínai gyártók szintén visszafogták a termelést (ezzel egy időben pedig alacsonyabb szintre hozták le a második negyedévre előirányzott számokat), a Huawei például 22 százalékkal kevesebb készüléket szállított le, bár a dél-koreai LG várhatóan javítani tud majd a most elrajtolt G6 révén.
A pletykák szerint az Apple egyszerre három telefont mutat majd be, bár az OLED-változat októberre vagy novemberre tolódhat el. Az idei év fordulópontját ez hozhatja el, így minden figyelem az őszi bemutatóra irányul.
A területet ismerőknek nem jelent nagy meglepetést, hogy az év első három hónapjában méretes visszaesés volt tapasztalható az okostelefonok piacán, ez a piac szinte minden szegmensében megszokott jelenség. Úgy tűnik azonban, hogy ez egészen az őszig így maradhat, mivel a felhasználók az Apple új generációjára várnak.
Ezúttal a TrendForce tette közzé saját felmérését, amelyet rövid kitekintés kísér az év hátralévő részére. A visszaesés jól látható, hiszen az első három hónap során 307 millió okostelefont szállítottak le a különböző gyártók, szemben a tavalyi utolsó negyedév csaknem 400 milliós eredményével. Megjegyzik, hogy bár több cég, így a Samsung és az LG is lerántotta a leplet új zászlóshajójáról, ezek minden bizonnyal a második negyedben sem fognak nagy robbanást előidézni, mivel a vásárlók jó része az Apple bemutatójára vár, amely nem mellesleg egyben az eredeti iPhone készülék debütálásának 10. évfordulóját is jelenti majd. Ekkor jöhet majd a nagy ugrás, ahogy a felhasználók elszánják magukat az újabb beruházásra, meghozva döntésüket.
Érdemes ehhez rögtön hozzátenni, hogy az első negyedben viszont éppen a Samsung volt az, aki tartani tudta a darabszámot, ebben pedig a nem kifejezetten csúcskategóriát képviselő Galaxy J-sorozat játszotta a legnagyobb szerepet, amelynek tagjai meglehetősen jól szerepeltek a piacon. Az iPhone megoldásokból eközben harmadával kevesebb fogyott, a kínai gyártók szintén visszafogták a termelést (ezzel egy időben pedig alacsonyabb szintre hozták le a második negyedévre előirányzott számokat), a Huawei például 22 százalékkal kevesebb készüléket szállított le, bár a dél-koreai LG várhatóan javítani tud majd a most elrajtolt G6 révén.
A pletykák szerint az Apple egyszerre három telefont mutat majd be, bár az OLED-változat októberre vagy novemberre tolódhat el. Az idei év fordulópontját ez hozhatja el, így minden figyelem az őszi bemutatóra irányul.