Berta Sándor

Kijátszaná a hirdetés­blokkolókat a Facebook

Úgy látszik, a terjedésük átlépte a közösségi platform tűrésküszöbét, harcot hirdettek az ilyen megoldások ellen.

A Facebook elszánt abban a tekintetben, hogy mindenképpen kikerülné az internetes hirdetésblokkolókat, a társaság szeretne az ilyen szoftvereket használó tagjainak is hirdetési ajánlatokat megjeleníteni. Cserébe az internetezők a jövőben könnyebben eldönthetnék, hogy mely reklámokat akarják látni és melyeket nem.

Andrew Bosworth, a társaság menedzsere blogbejegyzésében azt írta, hogy jelenleg nagyon sok rossz online reklám van, és hite szerint sok embert valójában nem a hirdetések ténye, hanem az ezek által okozott kellemetlenség zavar. Számos olyan ajánlat van, amely elfedi azokat a tartalmakat, amiket a felhasználók látni szeretnének, de vannak olyanok is, amelyek megnövelik az oldalak betöltési idejét, illetve olyanok, amelyek az embereket nem érdeklő dolgokat akarnak eladni.

Az óriáscég azt nem árulta el, hogy miként akarja kijátszani a hirdetésblokkolókat. Bizonyos reklámblokkoló-szolgáltatók felajánlották a Facebooknak, hogy a szolgáltatásukat pénz ellenében feloldják, azonban ebbe a vállalat nem ment bele, hanem az új beállítási lehetőségekkel a tagjaira bízza majd a döntést. A blokkolás elkerülésével együtt kibővítik a beállítási lehetőségeket: amennyiben például valaki nem szereti a macskákat, akkor nem fog kapni macskaeledellel kapcsolatos ajánlatokat. Felméréseik szerint az emberek nem akarnak a jövőben olyan szervezetektől és cégektől reklámokat kapni, amelyek önkényesen felvették őket az ügyféllistáikra. Egyelőre még nem ismert, hogy a jobb testreszabhatóság mellett lesz-e olyan beállítás is, hogy egyáltalán nem akarok reklámokat látni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • duke #11
    En az egesz fosbukot blokkolom, es ehhez nem kell semmi, siman csak nem nyitok meg ilyen buzi oldalakat.
  • bunny #9
    Ennek van esélye, bár jelenleg azért a blokkolók erősen előnyben vannak, hiszen a hirdetésnek nem sok eszköz áll rendelkezésére megvédeni magát. A vírus és írtó harcban azért sokkal kiegyenlítettebbek a lehetőségek. Bár pl. a fb esetén ahol jelenleg is dinamikus loading van simán megoldható, hogy a reklámok kódja is "része" a megjelenítésnek (elég csak egy triggert állítania), így ha az nem kerül lefuttatásra az oldal működése is leáll. De szerintem előbb-utóbb a böngészők is beszállnak, a google ugye a chrome-on keresztül, a fb meg max felvásárolja a firefox-ot valami űrösszegért, ami aztán pár hónap alatt bejön a reklámokból. Azt gondolom MS, Apple oldalán se lesz túl nagy ellenállás, a kisböngészők meg annyira elenyészőek, hogy belefér. Persze ezt nem fogják nagydobra verni valószínűleg.



    Utoljára szerkesztette: bunny, 2016.08.11. 10:58:45
  • CRMessen #8
    Ez kb. olyan játék lesz, mint amit a vírusírók és vírusírtók játszanak már évek óta. Egy iparág születését nézhettük végig az utóbbi öt évben ;)
  • leveskocka #7
    Eléggé fordítva ülsz a lovon...:D
  • gforce9 #6
    Lopnának a boltba? Ennyire a facebook meg egyáltalán a marketing ipar dumáját beszopni hogy lehet? Ők nem is létezhetnének azon nélkül a tömegek nélkül, akik ezeken az oldalakon ott vannak. Ja megmég el is ájulok tőlük..... sírva könyörgünk, hogy az üzleti modelljük sikeres legyen és megtehessenek bármit ennek érdekében. Fura emberek vagytok ti, hogy nem elég, hogy szivatnak és manipulálnak ezek a multicégek társadalmi szinten mindenkit a saját nyereségük miatt és semmi másért, de még véditek is őket. Bravó.
  • bunny #5
    Az adblocker használókat nem zavarja, hogy ezzel kb azt képviselik, mintha lopnának a boltba. Amígy csak 1-2 kifli tűnik el, még belefér, ha eldurvul a helyzet akkor viszont jön a bekamerázás, biztonsági ork miegymás. A net is csak addig lesz "torz free" amíg a blokkoló emberkék száma az ingerküszöbb alatt marad. Amikor már érezhető lesz, lépések fognak történni. Pl. ha a fb úgy érzi, hogy blokkolod a reklámokat ő majd blokkolja a tartalmat neked. Hogyan? Esetleg megállapodnak a böngésző készítőkkel fű alatt, hogy nem publikált script hívással meg lehet kérdezni, de haver ezt most kirajzoltad? Neeem? Hát akkor sajna ... meg teheti? Persze.
  • NEOreg3 #4
    csak nyugodtan, kedves facebook, anti-adblock killer-em is van
  • Cat #3
    "remélem, előbb utóbb vége lesz ennek a torz free (=te vagy a termék) berendezkedésű internetnek!"

    Jaja, milyen jó lesz amikor mindenki fizetni fog az eddig ingyen megkapott tartalmakért!
    (Izé, te hogy képzeled, miből tartják majd fenn a szerverfarmokat a cégek, és az újságírók miből kapnak fizetést, ha nem reklámokból? Mert tizenévesen tök jó ez a mindenki éljen meg ahogy tud, leszarom hozzáállás, de azért ennél már többet kéne nyújtani.)
  • Kryon #2
    Azért nem semmi... Ezzel megoldják, hogy a reklámok beállításával a delikvens gyakorlatilag saját magát profilozza.
  • Skylake #1
    Végül is várható volt, hogy berágnak! Amilyen ütemben terjednek az adblock technológiák!

    Nagyon izomszag van! Aszongya a fészbúkos (vagy cia-bookos?) PR paraszt, ez a Bosworth, vag ki a f*sz, hogy felhasználói élmény elválaszthatatlan része a reklám! Azt is mondja, hogy ezt nehéz lesz megkerülni.

    Én meg, félalkoholista rendszeradminként azt mondom, hogy aki felb*ssza a böngészőbe a FB Purity-t, meg bármilyen adblocker technológiát használ, az többségében abszolút tiltani akar minden reklámot! Ez a lényeg: abszolút! NEM kér reklámot! Se ilyet se olyat, se amolyat, még tracking által „érdeklődés szerint” leválogatottat sem! És várhatóan kattintani sem fog rájuk! Nincs kattintás – nincs bevétel! Miért is gondolom ezt?

    Az adblocker megoldásokat használó usernek szerintem alapvetően már nincs tűrőképessége semmilyen reklámtartalom átengedéséhez, képernyőjére engedéséhez, hiszen hozzászokott, hogy ez a szemét teljes mértékben elmaradt a böngészőjéből. Másrészt e kiegészítők telepítése során az userek döntően nem fogják konfigurálgatni, hogy mi jöjjön be és mi maradjon kint? Ugye te sem kezdesz sz*rakodni azzal, hogy például felment az Ublock Origin a böngésződbe, hogy kijelöld, mi jöhet be? Felrakod valamelyik adblock forkot, és ennyi! És miután így kitapasztaltad, hogy kitisztult a net, és netán gépet kell újrahúzni, első dolgok egyike telepítés után az adblocker, nemde? Erről beszélek.

    Egyébként szerintem a Facebook semmit újat sem csinált, és semmi döntően innovatívat nem készített. Fogta, és saját markába fogta össze azokat a technológiákat, amelyek a web2 előtt is megvoltak, és amelyek betehetők a „kommunikáció” és a „webes jelenlét” halmazainak egyikébe vagy mindkettőbe, így azokat egy felületbe integrálva az IT r=1 userek tömegei is használni tudják ezeket. Így az is nyilvánvaló, hogy van élet a Facebook-on kívül, hiszen ezek a technológiák nem kizárólagosan a Facebook Inc. találmányai. Nézzük csak például, hány fajta chat megoldás létezik a Messenger-en kívül! Ezért nem az usereknek van szüksége a Facebook-ra, hanem a Facebook-nak a felhasználóira! Ennek ellenére így, ebben a vezetői- főnöki stílusban próbálnak diktálni azoknak, akikből amúgy, profilírozás eladásával vastagon megélnek! Mocskos férgek, de amúgy szükségszerű amit csinálnak, és én remélem, előbb utóbb vége lesz ennek a torz free (=te vagy a termék) berendezkedésű internetnek! Remélhetőleg az adblocker készítők sikeresen felveszik a kesztyűt, és egy lépéssel közelebb kerülünk, a "free" internet végéhez. Mert hosszabb távon nagyon nem jó az.