Berta Sándor

Jelenleg nem téma a virtuális valóság az Apple számára

A kaliforniai óriáscég érdeklődik a terület iránt, de eddig nem volt nagy bejelentése. Mindez nagyon is tudatos döntés.

Tim Cook, az Apple vezérigazgatója elmagyarázta, hogy miért nem foglalkoznak igazán a virtuális valósággal (VR). A társaság annak ellenére meglehetősen visszafogott a témában, hogy 2013 novemberében felvásárolta az Xbox Kinect szenzor gyártóját, a PrimeSense-t, majd ugyanígy tett Metaio nevű kiterjesztett valóság vállalkozással és a Faceshift svájci fejlesztőstúdióval is. Emellett februárban kiszivárgott, hogy a társaság szorgalmasan dolgozik saját VR-termékein.

A menedzser közölte, hogy semmi sem válthatja ki vagy helyettesítheti egy ember megérintését, ezért az olyan technológiákra összpontosítanak, amelyek ezt lehetővé teszik. Az egyik ilyen technológia a kiterjesztett, illetve a vegyes valóság. A virtuális valóságban való jelenlét és a virtuális figurákkal vagy más játékosokkal való kapcsolatfelvétel ugyan audiovizuális szempontból egy nagyon érdekes érzés, de hiányzik a más személyek vagy a környezet megérintésének a lehetősége. S ez még azokból a vezérlőegységekből is hiányzik, amelyeket kifejezetten a VR-környezetekhez fejlesztenek ki. Függetlenül attól, hogy ezek az eszközök, hogy néznek ki, a játékosoknak mindig a kezükben kell tartaniuk azokat.

Tim Cook ugyan hiszi, hogy vannak érdekes alkalmazások a virtuális valóság területén, de szerinte azokkal a fejlesztők a széles tömegeket nem fogják elérni. A kiterjesztett valóság viszont sokkal több potenciált kínál, annak ellenére, hogy a technológia még a kezdeti szakaszban van és még nagyon sok fejlesztőmunkára van szükség. Az Apple ez utóbbi technológiára koncentrál. Amennyiben például két kiterjesztett valóság szemüveget viselő ember beszélget egymással, az még mindig természetesebb, mint egy VR-diskurzus. A virtuális valóság ugyanis akadályt képez a felhasználók között és ez végül oda vezethet, hogy a kiterjesztett valóság fog inkább elterjedni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gforce9 #16
    Csak épp a 4k-t már azelőtt is erőltették....
  • M2 #15
    A telefonos VR max pár óráig érdekes, annyi idő alatt megnézed azt a pár filmet és alkalmazást, ami készült rá, meg megállapítod, hogy játékra nem az igazi.
    Mindez akkor, ha szerncsés vagy és nem émelyegsz már az első percek után.

    Túl van fújva ez a telefonos VR lufi, nem kicsit a marketingesek által.
  • Madve #14
    Rakd be az iphone-t egy vr szemüvegbe, és mindjárt megérted, hogy van-e értelme manapság a 4k-nak telefonon...
  • M2 #13
    Ha egy termék szar, vagy a vásárlók csak kicsit is úgy érzik, hogy nem érte meg az árát, akkor nincs az a marketing amivel márkahűséget tudsz generálni.

    Másik dolog, hogy azokat a marketing eszközöket, amiket az Apple alkalmaz, azokat más cégek is ismerik és alkalmazzák, így nyugodtan kivonhatod a képletből - rossz helyen keresed a megoldást.

    A marketingesek meg azt a baromságot találták ki, hogy egy szaros telefonba 4K kijelzők kellenek. Na az az igazi megabullshit parasztvakítás idiótáknak. Értelmes embereket addig érdekelte a felbontás, amíg szemmel jól láthatóak voltak a pixelek. Van másik tucatnyi paraméter, ami fontosabb.
  • NEXUS6 #12
    Annyi eszem mindíg is lesz, hogy el tudjam dönteni, hogy meddig szól valami a technológiáról, és mikortól marketingről, üzletpolitikáról, érzelmi kötődés (márkahűség) tudatos kialakításáról. (pl. Telót érintően marhára nem vagyok márkahű: volt már Motorollám, Sonym, Samum, Nokiám, Microsoft, Alcatelem).

    Igen, a technológia kérdésében ne legyenek az embernek illúziói, ne hagyja hogy a technológia kérdésében az érzelmek elfedjék a tisztánlátást, pl egy kisebb, alacsonyabb felbontású kijelző esetén, ne hagyjuk, hogy olyan paraméter alapján döntsünk adott termék mellett, vagy ellen, amit valszeg a marketingesek találtak, ki, mert ez az egy senkit nem érdeklő paraméter jobb mint a konkurenciáé és aztán pl retina-display néven ezt tették a marketing középpontjába. ;)
  • NEXUS6 #11
    Ha az a kérdésed, hogy ismerem-e annyira az Apple termékeit, hogy eldöntsem, hogy pl. annak ellére hogy megtehetném de még sem veszem meg (vagy is nem a savanyú a szőlő szindróma áll fenn :) ?
    Akkor a válaszom, hogy szerintem igen.
  • M2 #10
    Annyi esze sose lesz, hogy egy tech termékhez ne érzelmileg közelítsen.
  • Rage47 #9
    valaki nagyon utalja az apple-t :D volt már valamit termeked tőlük?
  • NEXUS6 #8
    Megvárják, amíg pont olyan szintre ér a technika, hogy amíg mások kisebb de folyamatos befektetéssel épp hogy célbaérnek, ők egy nagyobb tőkefröccsel, kb nem egészen 4,5 hónappal megelőzik a konkurenciát. Eztkövetően levédetnek minden technológiát, amit a többek úgy védtek, hogy megpróbálták titokban tartani. Majd balfax üzletpolitikval a kezdeti 100%-os piaci részesedésüket ledolgozzák 15%-ra, amit aztán körömszakadva évtizedekig tartanak, köszönhetően a sznobgíkeknek, akiken a túlárazott szemetükkel viszont gennyesre keresik magukat. Amiből aztán természetesen semmit nem adóznak haza.

    Eddig is ez történt.
    ;)
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2016.10.18. 14:45:30
  • Ulkesh #7
    Megvárják, hogy a többi cég bénázzon a kezdetleges megoldásaikkal, majd a többiek hibáiból tanulva kihoznak egy valóban ütős és jól használható eszközt, amit aztán a többi gyártó szépen lemásol.

    Eddig is ez történt.