Berta Sándor
A WebVR segítheti áttöréshez a virtuális valóságot
A technológia elterjedéséhez hiányoznak az alkalmazások és az egyszerű kezelhetőség.
A virtuális valóság szemüvegek jelenleg rendkívül nehézkesen használható készülékek, amelyek a PC-hez is nagyon bonyolult módon csatlakoztathatók. Ráadásul az alkalmazásukhoz szükség van meghajtóprogramok és más szoftverek, például kompatibilis alkalmazások feltelepítésére. Sok felhasználónak ez a folyamat egyszerűen túl hosszadalmas, hiszen számos készülék sokkal egyszerűbben üzembe helyezhető és kezelhető, még azok számára is, akiknek fogalmuk sincs a technikáról. Megoldást jelenthet viszont a WebVR megjelenése és elterjedése.
A WebVR egy olyan böngészőben futtatható alkalmazás, amely a Javascripten alapul. A WebVR használata esetén elegendő a virtuális valóság szemüveget felhelyezni és a böngészőn keresztül máris megtekinthetők a VR-tartalmak. A legnagyobb gond az, hogy a WebVR segítségével jelenleg még nem hozhatók létre bonyolultabb alkalmazások, például 3D-játékok. A másik probléma, hogy az ipar semmibe veszi a WebVR-t, mert az egyes fejlesztők és gyártók inkább a saját megoldásaikat készítik és részesítik előnyben, ahelyett, hogy a közös szabvány mögé sorakoznának fel, amely megkönnyítené mind az ő életüket, mind a felhasználók életét.
A Mozilla már 2014 júliusában támogatta a WebGL megalkotását, amelynek a segítségével lehetővé válik a böngészőn belül a 3D-grafikák hardveres gyorsítása. A technika először a Firefoxban mutatkozott be, majd az összes nagyobb böngészőben is megjelent, a jövőben pedig a WebVR szabvány alapjául szolgálhat.
A virtuális valóság szemüvegek jelenleg rendkívül nehézkesen használható készülékek, amelyek a PC-hez is nagyon bonyolult módon csatlakoztathatók. Ráadásul az alkalmazásukhoz szükség van meghajtóprogramok és más szoftverek, például kompatibilis alkalmazások feltelepítésére. Sok felhasználónak ez a folyamat egyszerűen túl hosszadalmas, hiszen számos készülék sokkal egyszerűbben üzembe helyezhető és kezelhető, még azok számára is, akiknek fogalmuk sincs a technikáról. Megoldást jelenthet viszont a WebVR megjelenése és elterjedése.
A WebVR egy olyan böngészőben futtatható alkalmazás, amely a Javascripten alapul. A WebVR használata esetén elegendő a virtuális valóság szemüveget felhelyezni és a böngészőn keresztül máris megtekinthetők a VR-tartalmak. A legnagyobb gond az, hogy a WebVR segítségével jelenleg még nem hozhatók létre bonyolultabb alkalmazások, például 3D-játékok. A másik probléma, hogy az ipar semmibe veszi a WebVR-t, mert az egyes fejlesztők és gyártók inkább a saját megoldásaikat készítik és részesítik előnyben, ahelyett, hogy a közös szabvány mögé sorakoznának fel, amely megkönnyítené mind az ő életüket, mind a felhasználók életét.
A Mozilla már 2014 júliusában támogatta a WebGL megalkotását, amelynek a segítségével lehetővé válik a böngészőn belül a 3D-grafikák hardveres gyorsítása. A technika először a Firefoxban mutatkozott be, majd az összes nagyobb böngészőben is megjelent, a jövőben pedig a WebVR szabvány alapjául szolgálhat.