Berta Sándor
Kiterjesztett valóság-céget vett az Apple
A 2003-ban alapított Metaio AR-technológiákkal foglalkozik, azaz információkat tudhatunk meg a mobil kamerája által látott dolgokról.
A vállalkozás honlapján az olvasható, hogy minden termék eladását leállították, a korábbi megoldások is csak 2015. december 15-ig használhatók fel. A vállalat portfóliójának része a Metaio Creator nevű eszköz, egy szoftverfejlesztő csomag, a Metaio Cloud platform és a Continous Visual Search nevű Cloud-alapú képfelismerő rendszer. A Metaio Engineer lehetővé teszi a kiterjesztett valóság használatát az ipari környezetekben és a virtuális konstrukciós elemek megjelenítését. A junaio nevű alkalmazással a felhasználók fotók alapján 3D-s felvételeket készíthetnek, ezeket hozzárendelhetik egy helyszínhez, egy objektumhoz vagy egy épülethez, de megoszthatják más portálok, például a közösségi oldalak látogatóival is. A felvételekhez illeszthetők Twitter-üzenetek vagy akár linkek is.
Az Apple nem akarta kommentálni a tranzakciót, az egyik szóvivője csupán annyit mondott, hogy időről időre vesznek kisebb technikai cégeket és alapvetően nem árulnak el semmit a terveikről. A TechCrunch arra számít, hogy az Apple a Metaio megvásárlásával erősíteni fogja a saját törekvéseit az AR területén. A lehetséges felhasználási területek között vannak a virtuális valóság szemüvegek és az Apple Maps térképszolgáltatás.
A müncheni székhelyűnek cégnek van egy kirendeltsége San Fransiscóban, s eddig az Atlantic Bridge és Westcott társaságoktól kapott befektetési tőkét. Az ezer ügyfele közé tartozik a Ferrari, a megoldásait 30 országban 150 000 felhasználó alkalmazza.
A vállalkozás honlapján az olvasható, hogy minden termék eladását leállították, a korábbi megoldások is csak 2015. december 15-ig használhatók fel. A vállalat portfóliójának része a Metaio Creator nevű eszköz, egy szoftverfejlesztő csomag, a Metaio Cloud platform és a Continous Visual Search nevű Cloud-alapú képfelismerő rendszer. A Metaio Engineer lehetővé teszi a kiterjesztett valóság használatát az ipari környezetekben és a virtuális konstrukciós elemek megjelenítését. A junaio nevű alkalmazással a felhasználók fotók alapján 3D-s felvételeket készíthetnek, ezeket hozzárendelhetik egy helyszínhez, egy objektumhoz vagy egy épülethez, de megoszthatják más portálok, például a közösségi oldalak látogatóival is. A felvételekhez illeszthetők Twitter-üzenetek vagy akár linkek is.
Az Apple nem akarta kommentálni a tranzakciót, az egyik szóvivője csupán annyit mondott, hogy időről időre vesznek kisebb technikai cégeket és alapvetően nem árulnak el semmit a terveikről. A TechCrunch arra számít, hogy az Apple a Metaio megvásárlásával erősíteni fogja a saját törekvéseit az AR területén. A lehetséges felhasználási területek között vannak a virtuális valóság szemüvegek és az Apple Maps térképszolgáltatás.
A müncheni székhelyűnek cégnek van egy kirendeltsége San Fransiscóban, s eddig az Atlantic Bridge és Westcott társaságoktól kapott befektetési tőkét. Az ezer ügyfele közé tartozik a Ferrari, a megoldásait 30 országban 150 000 felhasználó alkalmazza.