Berta Sándor

Kiterjesztett valóság-céget vett az Apple

A 2003-ban alapított Metaio AR-technológiákkal foglalkozik, azaz információkat tudhatunk meg a mobil kamerája által látott dolgokról.

A vállalkozás honlapján az olvasható, hogy minden termék eladását leállították, a korábbi megoldások is csak 2015. december 15-ig használhatók fel. A vállalat portfóliójának része a Metaio Creator nevű eszköz, egy szoftverfejlesztő csomag, a Metaio Cloud platform és a Continous Visual Search nevű Cloud-alapú képfelismerő rendszer. A Metaio Engineer lehetővé teszi a kiterjesztett valóság használatát az ipari környezetekben és a virtuális konstrukciós elemek megjelenítését. A junaio nevű alkalmazással a felhasználók fotók alapján 3D-s felvételeket készíthetnek, ezeket hozzárendelhetik egy helyszínhez, egy objektumhoz vagy egy épülethez, de megoszthatják más portálok, például a közösségi oldalak látogatóival is. A felvételekhez illeszthetők Twitter-üzenetek vagy akár linkek is.


Az Apple nem akarta kommentálni a tranzakciót, az egyik szóvivője csupán annyit mondott, hogy időről időre vesznek kisebb technikai cégeket és alapvetően nem árulnak el semmit a terveikről. A TechCrunch arra számít, hogy az Apple a Metaio megvásárlásával erősíteni fogja a saját törekvéseit az AR területén. A lehetséges felhasználási területek között vannak a virtuális valóság szemüvegek és az Apple Maps térképszolgáltatás.

A müncheni székhelyűnek cégnek van egy kirendeltsége San Fransiscóban, s eddig az Atlantic Bridge és Westcott társaságoktól kapott befektetési tőkét. Az ezer ügyfele közé tartozik a Ferrari, a megoldásait 30 országban 150 000 felhasználó alkalmazza.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #7
    jee, lehet megint photoshopolni displayeket mint az lg reklámokban!
  • VolJin #6
    Most mit izgat téged, ha egy alkalmazástól kapsz reklámot, hogy az a kattintgatási szokásaidnak megfelelő reklámot dob eléd?
    Nem fog ott ülni egy személy, aki majd jól kibeszél magában vagy a mellette ülővel, hanem, tök automata a teljes folyamat. Lehet, hogy hihetetlen, de a valóságban pont leszarják, hogy mit veszel, mire költesz, hol jársz.

    A bankkártyánál is az a huhogás fő motívuma, hogy a bank listázza, hogy hol vásárolsz. Cak azért csinálja, hogy eltudjon számolni veled, hogy hova ment a pénz. Amúgy pont leszarja hogy hol, mit vásárolsz mennyiért, harmadik félnek meg nem adja ki, mert van olyan, hogy banktitok, és ez törvényileg nagyon szabályozva van.
    Hatóság, nyomozószerv, stb aki kikérheti az adatokat, senki más.
  • Skylake #5
    Egyenlőre feltétlenül, mert még ennek nem volt érezhető és átfogó hátránya.
  • VolJin #4
    Én például rengeteg embernek sértem meg a személyiségi jogát jelen pillnatban is, mert a metrón ülök és látom az arcukat...
  • Papichulo #3
    A legtobb embernek fontosabbak az ingyenes szolgaltatasok, mint a szemelyes adataik vedelme...
  • M2 #2
    Ez soha nem is volt másként, de pont leszarja mindenki.
  • Skylake #1
    Cserébe kapjuk is majd a halálpontosan targetált kontextuális alapú reklámokat, plusz az összes nemzetbiztonsági hatóság, akinek lesz a cuccoshoz hozzáférése (kétségtelenül lesz), szintet léphet a felhasználók profilírozásában.

    Éljen, hogy újabb szeletét adhatjuk fel a magánéletnek - tudom, hogy ez a szó újbeszélül lassan szitokszónak tekinthető - és leszünk figyelmünk által rángathatók olyan technológiák által, ahol mi végső soron nem a felhasználók leszünk, hanem csupán a termékek. (Ahogy erre például szerintem az Android márkanév remekül utal is.)