Berta Sándor
Jöhet a virtuális barátnő
A nehezen ismerkedők nemsokára a digitális asszisztens-programokat egy csábító kinézetű nővel megszemélyesítve használhatják.
A Voler Creative ötvözni akarja a virtuális valóságot és a mesterséges intelligenciát, s egy virtuális barátnőt fejleszt. Dillon Seo, a startup vezetője elmondta, hogy az olyan digitális asszisztenseknek, mint a Siri, az Alexa vagy a Cortana, van egy komoly problémájuk: nem rendelkeznek valóban megbízható információkkal a felhasználóikról. A 30 éves dél-koreai szakember megtalálta a megoldást: a virtuális barátnőt, amelynek neve Mary.
Dillon Seo 2 milliárd dollárért adta el az Oculust a Facebooknak, de már korábban felfigyelt a magányos emberek növekvő számára
A virtuális barátnővel egy virtuális valóság szemüveg segítségével lehet kommunikálni. Mary megkérdezi, hogy milyen ruhát húzzon fel, majd megmutat két ruhát, amelyek a virtuális térben mögötte, a falon láthatók. Seo kifejtette, hogy a mesterséges intelligenciák ma már annyira fejlettek, hogy beszélgetni lehet velük. Ugyanakkor a kérdéseket csak előre meghatározott számú válaszokkal képesek megválaszolni és nem kezdeményeznek, csak reagálnak a felvetésekre. A startupja segítségével ezért olyan szituációkat tervezett, amelyekben a mesterséges intelligencia az aktív szerepet veszi át.
A projekt sikeréhez számtalan még kiforratlan technológia összekapcsolása szükséges
Egy randevú egyike azoknak a kevés természetes szituációknak, amelyekben a személyes kérdések nem hatnak furcsán, ezért ilyen helyzeteket modelleztek le. Seo rámutatott, hogy az emberek hajlamosak őszintébbek lenni, ha a velük szemben lévő személyt vonzónak találják, emiatt a virtuális barátnő kinézetét mindenki maga határozhatja meg. Mary a kérdéseire adott válaszokból megtanulja megismerni a másikat és ezután már a bonyolultabb kérdéseket is képes lesz megválaszolni. Amennyiben például valaki egy idegen városban van és jól akarja érezni magát, akkor Mary megfelelő javaslatokkal áll elő.
A generált adatok továbbíthatók a Siri, az Alexa és a Cortana rendszerébe vagy a reklámokat kínáló cégeknek is. Ezek azok a nagyon személyes információk, amiket minden mesterséges intelligenciával foglalkozó társaság, akár a Facebook, a Google vagy az Amazon is szeretne megszerezni. Seo a startupot abból a pénzből finanszírozza, amit az Oculus eladása után kapott. A vállalkozásnak összesen 15 munkatársa van. A virtuális barátnőnek egyelőre csak a demó verziója érhető el, a végleges változat jövőre készülhet el. Mary megalkotásának ötletét a Her című film adta, amiben Theodore Twombly beleszeret a Samantha nevű mesterséges intelligenciába.
A szakember arra a kérdésre nem tudja a választ, hogy mennyire mélyülhetnek el a kapcsolatok a mesterséges intelligenciák és az emberek között, csupán azt látta, hogy az emberek egyre magányosabbak. Seónak felesége és két gyermeke van; megkérdezték tőle, hogy a felesége mit szól a projekthez, de szerinte neje nem féltékeny, mert egy mesterséges intelligenciára miért lenne az. Persze felmerül a kérdés, hogy a fejlesztő miért bátorítja az embereket arra, hogy a mesterséges intelligenciákkal kommunikáljanak. Nem volna-e jobb, ha azt javasolná, hogy inkább más embereket ismerjenek meg? Erre válasz helyett visszakérdezett: mi van azokkal az emberekkel, akiknek nincs esélyük másokkal megismerkedni, például, mert rondák? Többek között nekik akart esélyt adni.
A Voler Creative ötvözni akarja a virtuális valóságot és a mesterséges intelligenciát, s egy virtuális barátnőt fejleszt. Dillon Seo, a startup vezetője elmondta, hogy az olyan digitális asszisztenseknek, mint a Siri, az Alexa vagy a Cortana, van egy komoly problémájuk: nem rendelkeznek valóban megbízható információkkal a felhasználóikról. A 30 éves dél-koreai szakember megtalálta a megoldást: a virtuális barátnőt, amelynek neve Mary.
Dillon Seo 2 milliárd dollárért adta el az Oculust a Facebooknak, de már korábban felfigyelt a magányos emberek növekvő számára
A virtuális barátnővel egy virtuális valóság szemüveg segítségével lehet kommunikálni. Mary megkérdezi, hogy milyen ruhát húzzon fel, majd megmutat két ruhát, amelyek a virtuális térben mögötte, a falon láthatók. Seo kifejtette, hogy a mesterséges intelligenciák ma már annyira fejlettek, hogy beszélgetni lehet velük. Ugyanakkor a kérdéseket csak előre meghatározott számú válaszokkal képesek megválaszolni és nem kezdeményeznek, csak reagálnak a felvetésekre. A startupja segítségével ezért olyan szituációkat tervezett, amelyekben a mesterséges intelligencia az aktív szerepet veszi át.
A projekt sikeréhez számtalan még kiforratlan technológia összekapcsolása szükséges
Egy randevú egyike azoknak a kevés természetes szituációknak, amelyekben a személyes kérdések nem hatnak furcsán, ezért ilyen helyzeteket modelleztek le. Seo rámutatott, hogy az emberek hajlamosak őszintébbek lenni, ha a velük szemben lévő személyt vonzónak találják, emiatt a virtuális barátnő kinézetét mindenki maga határozhatja meg. Mary a kérdéseire adott válaszokból megtanulja megismerni a másikat és ezután már a bonyolultabb kérdéseket is képes lesz megválaszolni. Amennyiben például valaki egy idegen városban van és jól akarja érezni magát, akkor Mary megfelelő javaslatokkal áll elő.
A generált adatok továbbíthatók a Siri, az Alexa és a Cortana rendszerébe vagy a reklámokat kínáló cégeknek is. Ezek azok a nagyon személyes információk, amiket minden mesterséges intelligenciával foglalkozó társaság, akár a Facebook, a Google vagy az Amazon is szeretne megszerezni. Seo a startupot abból a pénzből finanszírozza, amit az Oculus eladása után kapott. A vállalkozásnak összesen 15 munkatársa van. A virtuális barátnőnek egyelőre csak a demó verziója érhető el, a végleges változat jövőre készülhet el. Mary megalkotásának ötletét a Her című film adta, amiben Theodore Twombly beleszeret a Samantha nevű mesterséges intelligenciába.
A szakember arra a kérdésre nem tudja a választ, hogy mennyire mélyülhetnek el a kapcsolatok a mesterséges intelligenciák és az emberek között, csupán azt látta, hogy az emberek egyre magányosabbak. Seónak felesége és két gyermeke van; megkérdezték tőle, hogy a felesége mit szól a projekthez, de szerinte neje nem féltékeny, mert egy mesterséges intelligenciára miért lenne az. Persze felmerül a kérdés, hogy a fejlesztő miért bátorítja az embereket arra, hogy a mesterséges intelligenciákkal kommunikáljanak. Nem volna-e jobb, ha azt javasolná, hogy inkább más embereket ismerjenek meg? Erre válasz helyett visszakérdezett: mi van azokkal az emberekkel, akiknek nincs esélyük másokkal megismerkedni, például, mert rondák? Többek között nekik akart esélyt adni.