Berta Sándor

Személyre szabható filmeket szeretne a BBC

Már napjainkban is előfordul, hogy bizonyos filmeket vagy azok egyes jeleneteit módosítják az egyes országokra jellemző szokások és tapasztalatok alapján. A BBC még egy lépéssel tovább menne, a brit közszolgálati adó a felhasználókhoz igazítaná a műsorokat.

A közszolgálati adó fejlesztési részlege nem csupán bizonyos régiókra optimalizálna alkotásokat, hanem szeretne személyre szabható filmeket létrehozni. Az ehhez szükséges eljárás neve Visual Perceptive Media. A projekt honlapja szerint egy olyan alkotást kell elképzelni, amelyben az elbeszélést, a háttérzenét, a színeket és a film alapvető érzéseit is valós időben az adott néző személyiségéhez igazítják.

A BBC már évek óta kísérletezik a Visual Perceptive Media eljárással, 2012-ben például megjelent egy online hangos játék, amely a hallgató IP-címének különböző elemei alapján játszik le dolgokat. A filmes projektben a BBC a Perceptiv nevű céggel működik együtt, amelynek alkalmazása pontos profilt készíthet a felhasználónak tetsző dolgokról. A nézőknek elég néhány kérdésre válaszolniuk egy film lejátszása előtt, például, hogy milyen zenét szeretnek, hogy férfiak vagy nők-e, hány évesek és mik a kedvenc színeik.

A program célja, hogy kiderítse: az illető romantikus, kreatív vagy félénk? Ezek a döntések és tulajdonságok befolyásolják végül az alkotás összetételét. A felhasználó ízlése alapján például megváltozhatnak az egyes jelenetekben a színek és a háttérzenék, de az is lehet, hogy bizonyos jeleneteket egyes személyek nem is látnak majd vagy más szereplők perspektívájából tekinthetnek meg. Ian Forrester, a BBC munkatársa szerint a technológia elérte azt a pontot, amikor mindez annyira zökkenőmentesen valósítható meg, hogy az emberek egyáltalán semmit sem fognak észrevenni.

A projekt egyelőre kísérleti jellegű és a Perceptive Media is a digitális korszakban egy viszonylag új kutatási terület. A hollywoodi fejlesztések ugyanakkor megmutatják, hogy mennyire fontos napjainkban a filmstúdióknak az, hogy lehetőleg személyre szabott tartalmakat kínáljanak az embereknek. Minél jobban sikerül ezt megvalósítani, annál nagyobb érzelmek válthatók ki a nézőkből. A megoldásnak ugyanakkor vannak hátrányai: egyrészt minimálissá válnak a meglepetések, túl sablonosak lesznek az alkotások, másrészt sérülhet a filmkészítők szabadsága és egyénisége. Már csak ezért sem valószínű, hogy a személyre szabható művek olyan gyorsan meghódítják a stream-szolgáltatásokat vagy a virtuális valóság rendszereket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #6
    :DD

    ígyis alig készül el időre a render, vagy ha el is készül majd peter jackson kér másikat
  • zola2000 #5
    Ilyen tervek voltak már a dvd megjelenésekor is, hogy film közben lehessen választani milyen szemszögből akarjuk nézni vagy merre folytassa a főhős ... de nem lett belőle semmi.
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2015.12.15. 16:09:50
  • Cat #4
    "ez kb olyan mint amikor a kisgyerek mondja meg hogy mit akar enni és csak csokit fog enni"

    Te is ezt csinálod, most is: a fideszesek csak fidesz lapokat vesznek, másik oldalon meg népszavát, népszabadságot. Amerikában a demokratákkal/republikánusokkal ugyanígy van, nem kapcsolnának el a Foxról pl. a másik oldal adójára. A facebook is erősíti ezt, azt ajánlja amivel azonosulni tudsz.
  • gombabácsi #3
    ez kb olyan mint amikor a kisgyerek mondja meg hogy mit akar enni és csak csokit fog enni, aminek ügye nem lesznek túl jó következményei a szervezet kifejlődésére nézve

    vagy mint annak a gyereknek immunrendszere, akit mindentől óvtak a szülei
  • Sir Cryalot #2
    http://www.thetimes.co.uk/tto/business/industries/technology/article3545449.ece
    http://www.thetimes.co.uk/tto/multimedia/archive/00338/113484545_iphone_338476b.jpg
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2015.12.15. 03:02:39
  • Sir Cryalot #1
    Ez a legkönnyebb mert ha valamire bizonyíték az információs szupersztráda az az hogy legtöbb emberbe szemernyi személyiség sem szorult, bizonyítja ezt a világ legnyereségesebb cége is aminek a zealot-jai első dolgukban hessegetnek el bármiféle csoportdinamikára avagy flocking-re utaló írást.