Berta Sándor
Tehetetlenek a tévéadók az internettel szemben
Az internet egyre nagyobb hatást gyakorol a televíziós ágazatra. A saját gyártású műsorokkal nyomuló Netflix stratégiája egyre inkább kifizetődőnek tűnik.
A Nielsen elemzése szerint a streaming-szolgáltatások, elsősorban a Netflix egyre nagyobb sikereket érnek el, ami olyan nagy sikerű sorozatoknak köszönhető, mint a Kártyavár. A televízióadók megpróbálják felvenni a kesztyűt, az HBO például ebben a hónapban hívta életre HBO Now nevű ajánlatát, amely sorozatokat, dokumentumfilmeket és filmeket kínál, s olyanok is megrendelhetik, akik nem rendelkeznek kábelszolgáltatóknál előfizetéssel. Az HBO Now hátránya, hogy a havidíja 14,99 dollár, szemben a Netflix 8,99 dolláros csomagjával, illetve egyelőre csak a Cablevision és Apple rendszerén keresztül érhető el.
Az amerikai kábelszolgáltatókkal kötött előfizetői szerződések átlagosan 80 dollárba kerülnek, ezért rendkívül sok csatornát kapnak a felhasználók, azonban azok túlnyomó részére semmi szükségük nincsen. Tavaly a Netflix, az Amazon Prime és a Hulu szolgáltatását használó amerikai háztartások aránya 36-ról 40 százalékra emelkedett. A platformok különösen azoknál az elsősorban fiatal felhasználóknál népszerűek, akik a laptopjukról, az okostelefonjukról vagy a táblagépekről nézik a tévéműsorokat.
A Netflix globális felhasználói tábora 2015 első negyedévében 4,9 millióval nőtt és már meghaladja a 62 milliót. A bevétel egy esztendő alatt 24 százalékkal 1,57 milliárd dollárra nőtt, viszont a nyereség 53,1 millió dollárról 23,7 millió dollárra csökkent. Nemzetközi viszonylatban a vállalat 65 millió dolláros operatív veszteséget könyvelhetett el, a második negyedévre ezen a területen 101 millió dolláros mínusszal számol a menedzsment - ez derült a Netflix által az amerikai tőzsde zárása után benyújtott dokumentumból. A hírekre rendkívül jól reagált a piac, a tőzsde zárása után a részvény közel 12 százalékkal drágult és ennek köszönhetően több mint 530 dolláros csúcson zárt.
A Nielsen elemzése szerint a streaming-szolgáltatások, elsősorban a Netflix egyre nagyobb sikereket érnek el, ami olyan nagy sikerű sorozatoknak köszönhető, mint a Kártyavár. A televízióadók megpróbálják felvenni a kesztyűt, az HBO például ebben a hónapban hívta életre HBO Now nevű ajánlatát, amely sorozatokat, dokumentumfilmeket és filmeket kínál, s olyanok is megrendelhetik, akik nem rendelkeznek kábelszolgáltatóknál előfizetéssel. Az HBO Now hátránya, hogy a havidíja 14,99 dollár, szemben a Netflix 8,99 dolláros csomagjával, illetve egyelőre csak a Cablevision és Apple rendszerén keresztül érhető el.
Az amerikai kábelszolgáltatókkal kötött előfizetői szerződések átlagosan 80 dollárba kerülnek, ezért rendkívül sok csatornát kapnak a felhasználók, azonban azok túlnyomó részére semmi szükségük nincsen. Tavaly a Netflix, az Amazon Prime és a Hulu szolgáltatását használó amerikai háztartások aránya 36-ról 40 százalékra emelkedett. A platformok különösen azoknál az elsősorban fiatal felhasználóknál népszerűek, akik a laptopjukról, az okostelefonjukról vagy a táblagépekről nézik a tévéműsorokat.
A Netflix globális felhasználói tábora 2015 első negyedévében 4,9 millióval nőtt és már meghaladja a 62 milliót. A bevétel egy esztendő alatt 24 százalékkal 1,57 milliárd dollárra nőtt, viszont a nyereség 53,1 millió dollárról 23,7 millió dollárra csökkent. Nemzetközi viszonylatban a vállalat 65 millió dolláros operatív veszteséget könyvelhetett el, a második negyedévre ezen a területen 101 millió dolláros mínusszal számol a menedzsment - ez derült a Netflix által az amerikai tőzsde zárása után benyújtott dokumentumból. A hírekre rendkívül jól reagált a piac, a tőzsde zárása után a részvény közel 12 százalékkal drágult és ennek köszönhetően több mint 530 dolláros csúcson zárt.