Berta Sándor

Tehetetlenek a tévéadók az internettel szemben

Az internet egyre nagyobb hatást gyakorol a televíziós ágazatra. A saját gyártású műsorokkal nyomuló Netflix stratégiája egyre inkább kifizetődőnek tűnik.

A Nielsen elemzése szerint a streaming-szolgáltatások, elsősorban a Netflix egyre nagyobb sikereket érnek el, ami olyan nagy sikerű sorozatoknak köszönhető, mint a Kártyavár. A televízióadók megpróbálják felvenni a kesztyűt, az HBO például ebben a hónapban hívta életre HBO Now nevű ajánlatát, amely sorozatokat, dokumentumfilmeket és filmeket kínál, s olyanok is megrendelhetik, akik nem rendelkeznek kábelszolgáltatóknál előfizetéssel. Az HBO Now hátránya, hogy a havidíja 14,99 dollár, szemben a Netflix 8,99 dolláros csomagjával, illetve egyelőre csak a Cablevision és Apple rendszerén keresztül érhető el.

Az amerikai kábelszolgáltatókkal kötött előfizetői szerződések átlagosan 80 dollárba kerülnek, ezért rendkívül sok csatornát kapnak a felhasználók, azonban azok túlnyomó részére semmi szükségük nincsen. Tavaly a Netflix, az Amazon Prime és a Hulu szolgáltatását használó amerikai háztartások aránya 36-ról 40 százalékra emelkedett. A platformok különösen azoknál az elsősorban fiatal felhasználóknál népszerűek, akik a laptopjukról, az okostelefonjukról vagy a táblagépekről nézik a tévéműsorokat.

A Netflix globális felhasználói tábora 2015 első negyedévében 4,9 millióval nőtt és már meghaladja a 62 milliót. A bevétel egy esztendő alatt 24 százalékkal 1,57 milliárd dollárra nőtt, viszont a nyereség 53,1 millió dollárról 23,7 millió dollárra csökkent. Nemzetközi viszonylatban a vállalat 65 millió dolláros operatív veszteséget könyvelhetett el, a második negyedévre ezen a területen 101 millió dolláros mínusszal számol a menedzsment - ez derült a Netflix által az amerikai tőzsde zárása után benyújtott dokumentumból. A hírekre rendkívül jól reagált a piac, a tőzsde zárása után a részvény közel 12 százalékkal drágult és ennek köszönhetően több mint 530 dolláros csúcson zárt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • arty #9
    anyám a cipőfűzőjét be tudja kötni, ellenben netflixre nem tud regelni.

    ő most akkor "ki" ?
  • Archenemy #8
    Szintén, sztem pár éven belül itt is lesz.
  • Ender Wiggin #7
    a tévében 42 perc az epizód és 18 perc a reklám. az interneten 42 perc az epizód. melyik a nyerő?
  • Renátó1985 #6
    Én tuti azonnal előfizetnék a Netflix-re, ha lenne itthon, még akkor is ha csak feliratosan lenne magyar.
  • paby88 #5
    nem olyan egyszerű... ha annyira lusta hozzá hogy regisztráljon egy online filmes oldalra vagy leszedje torrentről akkor gondolom egyéb alap dolgoknál is akadályok merülnek fel cipőfűző bekötés, ing begombolás...
  • Tikal #4
    akkor te még mindig nem látod az eltolódást :)
  • zola2000 #3
    Most még, de egyre inkább elavul a dolog.

    Előnyként szokták felhozni, hogy "a net nem olyan egyszerü hogí bekapcsolod és nézed" pedig csak egy okostv vagy tv box kell hozzá, és az,
  • zetortraktor #2
    Mi ebben a tehetetlenség? Tévé 100+ millió háztartásban van, Netflix 40 millióban. a tévésorozatok zöme sokkal nézettebb még úgy is Amerikában, hogy egyetlen időpontban nézhetők meg. Idén is volt olyan sorozat, ami évek óta nem látott nézettséget hozott. Kiegészítőnek jó a net, de amíg a legtöbb tévésorozat tévére készül, addig az emberek ott fogják nézni.
  • paby88 #1
    mi az a tévé?