Berta Sándor
A Netflixszel versenyezne az Alibaba
A kínai társaság is szeretne belépni a filmes piacra és akkora sikereket elérni, mint amerikai vetélytársa.
Az Alibaba az egyik legnagyobb kínai társaság és felismerte, hogy a Netflix, az HBO, az Amazon Prime Instant Video és a többi cég stream-stratégiájában komoly lehetőségek vannak, így követné a tengerentúli konkurensei példáját és komoly nyereségre tenne szert. A vállalat már be is jelentette, hogy a következő két hónapon belül elindítja saját videostream-szolgáltatását.
Patrick Liu, az Alibaba otthoni szórakoztató részlegének vezetője hangsúlyozta, hogy újra akarják definiálni az otthoni szórakoztatás fogalmát és azt remélik, hogy a Tmall Box Office (TBO) nevű platformjuk ugyanolyan sikereket fog elkönyvelni, mint a Netflix vagy az HBO. A TBO az elképzelések alapján a kínai és más országokban működő produkciós vállalkozásoktól vásárolna különböző tartalmakat, emellett pedig saját filmeket is készítene.
A Tmall Box Office szolgáltatásnak elsősorban Kínában lehet komoly esélye a sikerre, hazai pályán ugyanis az Alibaba még az Amazont is meg tudta előzni az online piacterek területén. Patrick Liu kifejtette, hogy az ingyenesen hozzáférhető és a fizetős tartalmak egyaránt megtalálhatók lesznek a TBO kínálatában, de az ajánlatok 90 százaléka fizetős lesz. A felhasználók választhatnak majd havidíjas konstrukciót, de akár egyetlen filmre is előfizethetnek.
Az Alibaba nem csupán a streampiacra lépne be, hiszen már tavaly szeptemberben jelezte, hogy Európában és az Amerikai Egyesült Államokban is terjeszkedne. Míg a Netflix a Távol-Keleten és konkrétan Kínában is megjelenne. Az amerikai konszern számos kínai médiacéggel folytat tárgyalásokat, érdekesség, hogy köztük volt egy olyan társaság, a Wasu Media Holding is, amelybe Jack Ma kínai milliárdos, az Alibaba csoport alapítója és elnöke is befektetett.
Az Alibaba az egyik legnagyobb kínai társaság és felismerte, hogy a Netflix, az HBO, az Amazon Prime Instant Video és a többi cég stream-stratégiájában komoly lehetőségek vannak, így követné a tengerentúli konkurensei példáját és komoly nyereségre tenne szert. A vállalat már be is jelentette, hogy a következő két hónapon belül elindítja saját videostream-szolgáltatását.
Patrick Liu, az Alibaba otthoni szórakoztató részlegének vezetője hangsúlyozta, hogy újra akarják definiálni az otthoni szórakoztatás fogalmát és azt remélik, hogy a Tmall Box Office (TBO) nevű platformjuk ugyanolyan sikereket fog elkönyvelni, mint a Netflix vagy az HBO. A TBO az elképzelések alapján a kínai és más országokban működő produkciós vállalkozásoktól vásárolna különböző tartalmakat, emellett pedig saját filmeket is készítene.
A Tmall Box Office szolgáltatásnak elsősorban Kínában lehet komoly esélye a sikerre, hazai pályán ugyanis az Alibaba még az Amazont is meg tudta előzni az online piacterek területén. Patrick Liu kifejtette, hogy az ingyenesen hozzáférhető és a fizetős tartalmak egyaránt megtalálhatók lesznek a TBO kínálatában, de az ajánlatok 90 százaléka fizetős lesz. A felhasználók választhatnak majd havidíjas konstrukciót, de akár egyetlen filmre is előfizethetnek.
Az Alibaba nem csupán a streampiacra lépne be, hiszen már tavaly szeptemberben jelezte, hogy Európában és az Amerikai Egyesült Államokban is terjeszkedne. Míg a Netflix a Távol-Keleten és konkrétan Kínában is megjelenne. Az amerikai konszern számos kínai médiacéggel folytat tárgyalásokat, érdekesség, hogy köztük volt egy olyan társaság, a Wasu Media Holding is, amelybe Jack Ma kínai milliárdos, az Alibaba csoport alapítója és elnöke is befektetett.