Berta Sándor
Nagyot erősödött a Huawei
A piacvezető kínai okostelefon-gyártó Európában is egyre több országban kerül az élbolyba, leginkább a közép- és felsőkategóriára koncentrálnak.
A Kína déli részén lévő Dongguanban van a Huawei szinte észrevehetetlen gyára, amelynél az üvegfal mögött robotkarok keresik az alkatrészeket és teszik helyükre azokat. A csarnokon keresztül kis szállítóautók haladnak át önállóan, a padlóban elhelyezett jelek vezetik őket. A Huawei ebben a létesítményben készíti okostelefonjai 10 százalékát, a többséget még mindig a partnerei (Foxconn stb.) gyártják. A cég az elmúlt három hónapban 27,4 millió okostelefont szállított ki, amely 63 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Dongguanban elsősorban a luxusmobilok készülnek, például a Mate S.
A Huawei megpróbálja a felsőbb árkategóriában is megvetnie a lábát. Mindez része annak a stratégiának, amelynek keretében a gyártó megválik a termékpalettája egy részétől és két piaci szegmensre összpontosít: a középkategóriás és a drága modellekre. Richard Yu, a fogyasztói üzletág vezérigazgatója különösen a Kínán kívül tapasztalt növekedésre büszke, azaz ez a stratégia elsősorban az európai piacon lehet sikeres. 2014-ben a Huawei még 75 millió okostelefont adott el, az idén már átlépné a 100 milliós határt és az okostelefon-részleg 16 milliárd dolláros bevételre tehet szert idén. Időarányosan jól állnak, a közép- és felsőkategóriás készülékek 7 százalékos növekedést értek el 2015 második negyedévéhez képest, amely az összes szállítás egyharmadát jelenti.
Richard Yu kezében a cég nagy reménysége, a Mate S
A társaság majdnem megduplázta eredményeit kontinensünkön és piaci részesedését tekintve az első három gyártó között van Ausztriában, Belgiumban, Olaszországban, Portugáliában, Spanyolországban, Svájcban és Új-Zélandon. Kínában is jelentős sikereket érnek el, ebben a negyedévben 81 százalékkal növelték kiszállításaikat, és 15,2 százalékos részesedéssel ők a piacvezetők.
Kevin Ho, a vállalat mobiltelefon-gyártásért felelős vezetője azt közölte, hogy elsők akarnak lenni ezen a területen és az Apple, illetve a Samsung kihívói lennének. Jelenleg a Fortuna 500-as listáján a 228. helyen vannak. Ahhoz, hogy az eladásaik tovább növekedjenek, szükség lenne a márkanév erősítésére, az imázs prémiummá formálására.
Karissa Chua, az Euromonitor International elektronikai szakértője szerint ugyan ez a stratégia hosszú távon kifizetődhet, de kérdéses, hogy az óriáscég egyszerre lehet-e sikeres mindkét kategóriában. A cég legnagyobb hiányosságának egyértelműen a brandépítést tartja, a Huaweinek jobban meg kellene különböztetnie magát azoktól a kínai okostelefon-gyártóktól, melyek szintén külföldön akarnak terjeszkedni. A Lenovo ezért vásárolta fel a Motorolát, hogy így tudja növelni a márka ismertségét Észak-Amerikában és Európában.
Sok pénzt fordítanak fejlesztésre, de inkább a márka erősítésére kellene figyelniük
Xu Qinsong, a végfelhasználói üzlettel kapcsolatos részleg alelnöke elmondta, hogy a Mate S az első próbálkozásuk a legfelső szegmensben, míg a Honor márkával az alsó árkategóriára koncentrálnának és a fiatal, internetező ügyfeleket szólítanák meg, akik nem akarnak 600 vagy 700 eurót kiadni egy okostelefonért. Ezzel pedig egy új célcsoportot érhetnének el a termékeikkel. A Huawei rendelkezik azzal a pénzügyi tőkével, amelynek a segítségével új piacokon terjeszkedhet. 170 000 dolgozójuk közel fele kutatással és fejlesztéssel foglalkozik, a cég nagyon erősen a saját innovációira összpontosít. Xu Qinsong rámutatott, hogy 76 000 szabadalmuk van, ezek közül 18 000 érinti a prémiumszegmenst.
A GfK piackutató intézet legutóbbi jelentése szerint a Huawei globális piaci részesedése az okostelefon-gyártók piacán 9,5 százalék volt 2015 januártól augusztusig tartó időszakában, amely értelmében a vállalat továbbra is a világ három vezető okostelefon-gyártója között szerepel. A Huawei zászlóshajó készülékeiből, a Mate 7-ből 6,5 millió, a P7-ből 7,5 millió, a P8-ból 4 millió darabot szállított ki a piaci bejelentésük óta.
A Kína déli részén lévő Dongguanban van a Huawei szinte észrevehetetlen gyára, amelynél az üvegfal mögött robotkarok keresik az alkatrészeket és teszik helyükre azokat. A csarnokon keresztül kis szállítóautók haladnak át önállóan, a padlóban elhelyezett jelek vezetik őket. A Huawei ebben a létesítményben készíti okostelefonjai 10 százalékát, a többséget még mindig a partnerei (Foxconn stb.) gyártják. A cég az elmúlt három hónapban 27,4 millió okostelefont szállított ki, amely 63 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Dongguanban elsősorban a luxusmobilok készülnek, például a Mate S.
A Huawei megpróbálja a felsőbb árkategóriában is megvetnie a lábát. Mindez része annak a stratégiának, amelynek keretében a gyártó megválik a termékpalettája egy részétől és két piaci szegmensre összpontosít: a középkategóriás és a drága modellekre. Richard Yu, a fogyasztói üzletág vezérigazgatója különösen a Kínán kívül tapasztalt növekedésre büszke, azaz ez a stratégia elsősorban az európai piacon lehet sikeres. 2014-ben a Huawei még 75 millió okostelefont adott el, az idén már átlépné a 100 milliós határt és az okostelefon-részleg 16 milliárd dolláros bevételre tehet szert idén. Időarányosan jól állnak, a közép- és felsőkategóriás készülékek 7 százalékos növekedést értek el 2015 második negyedévéhez képest, amely az összes szállítás egyharmadát jelenti.
Richard Yu kezében a cég nagy reménysége, a Mate S
A társaság majdnem megduplázta eredményeit kontinensünkön és piaci részesedését tekintve az első három gyártó között van Ausztriában, Belgiumban, Olaszországban, Portugáliában, Spanyolországban, Svájcban és Új-Zélandon. Kínában is jelentős sikereket érnek el, ebben a negyedévben 81 százalékkal növelték kiszállításaikat, és 15,2 százalékos részesedéssel ők a piacvezetők.
Kevin Ho, a vállalat mobiltelefon-gyártásért felelős vezetője azt közölte, hogy elsők akarnak lenni ezen a területen és az Apple, illetve a Samsung kihívói lennének. Jelenleg a Fortuna 500-as listáján a 228. helyen vannak. Ahhoz, hogy az eladásaik tovább növekedjenek, szükség lenne a márkanév erősítésére, az imázs prémiummá formálására.
Karissa Chua, az Euromonitor International elektronikai szakértője szerint ugyan ez a stratégia hosszú távon kifizetődhet, de kérdéses, hogy az óriáscég egyszerre lehet-e sikeres mindkét kategóriában. A cég legnagyobb hiányosságának egyértelműen a brandépítést tartja, a Huaweinek jobban meg kellene különböztetnie magát azoktól a kínai okostelefon-gyártóktól, melyek szintén külföldön akarnak terjeszkedni. A Lenovo ezért vásárolta fel a Motorolát, hogy így tudja növelni a márka ismertségét Észak-Amerikában és Európában.
Sok pénzt fordítanak fejlesztésre, de inkább a márka erősítésére kellene figyelniük
Xu Qinsong, a végfelhasználói üzlettel kapcsolatos részleg alelnöke elmondta, hogy a Mate S az első próbálkozásuk a legfelső szegmensben, míg a Honor márkával az alsó árkategóriára koncentrálnának és a fiatal, internetező ügyfeleket szólítanák meg, akik nem akarnak 600 vagy 700 eurót kiadni egy okostelefonért. Ezzel pedig egy új célcsoportot érhetnének el a termékeikkel. A Huawei rendelkezik azzal a pénzügyi tőkével, amelynek a segítségével új piacokon terjeszkedhet. 170 000 dolgozójuk közel fele kutatással és fejlesztéssel foglalkozik, a cég nagyon erősen a saját innovációira összpontosít. Xu Qinsong rámutatott, hogy 76 000 szabadalmuk van, ezek közül 18 000 érinti a prémiumszegmenst.
A GfK piackutató intézet legutóbbi jelentése szerint a Huawei globális piaci részesedése az okostelefon-gyártók piacán 9,5 százalék volt 2015 januártól augusztusig tartó időszakában, amely értelmében a vállalat továbbra is a világ három vezető okostelefon-gyártója között szerepel. A Huawei zászlóshajó készülékeiből, a Mate 7-ből 6,5 millió, a P7-ből 7,5 millió, a P8-ból 4 millió darabot szállított ki a piaci bejelentésük óta.