Berta Sándor
Független marad a WhatsApp
Az üzenetküldő szolgáltatás a jövőben is a Facebooktól külön fog működni és reklámok továbbra sem lesznek benne.
David Marcus, a közösségi platform menedzsere elmondta, hogy a Messenger programjukban nem lesznek reklámok, mert a felhasználók komfortérzete fontosabb a számukra. Amennyiben ez mindegy lenne nekik, akkor integrálnák azokat és 500 millió emberre támaszkodva biztosítanának így finanszírozást, de nem sürgeti őket az idő, nem kell mindenképpen plusz bevételeket szerezniük. Ugyanakkor a jövőben felmerülhet egy olyan megoldás, hogy a vállalatok számára kínálnak egy kommunikációs csatornát és ezektől az ügyfelektől kérnek majd bizonyos összegeket.
Marcus megerősítette, hogy a WhatsApp megtartja a külön székhelyét és továbbra is a Facebooktól függetlenül működik majd. Elmondása szerint nem gyűjtik az adatokat sem, most amúgy sem a személyes információk vannak előtérben, kizárólag stratégiai dolgokról egyeztetnek. Arról is megállapodtak, hogy a Messengerben tesztelt néhány új funkciót később az alkalmazásba is integrálnák. Az már eldőlt, hogy a két szolgáltatást nem fogják összevonni. A vízió az, hogy a WhatsApp lehet a gyors kommunikációt és alapvető funkciókat kínáló új megoldás, az SMS új verziója, míg a Facebook Messengert különböző alkalmazásokkal és funkciókkal egészítenék ki. A WhatsApp jelenleg több mint 600 millió, míg a Facebook Messenger több mint 500 millió felhasználóval rendelkezik. Míg az előbbi a mobiltelefonszámra, az utóbbi a Facebook-profilra épül.
A menedzser végül közölte, hogy erős szereplő akarnak lenni a beszédfelismerés területén. Már ki is fejlesztettek egy technológiát, amely a Messenger hangos üzeneteit szöveggé alakítja át. Különösen fontos volt, hogy a szoftver megtanulja felismerni és feldolgozni a teljesen normálisan mondott mondatokat. "Az emberek általában megpróbálnak tisztán és egyértelműen fogalmazni akkor, ha egy számítógéppel beszélnek" - hangsúlyozta Marcus. A rövid üzeneteknél viszont nem ez a helyzet, ezért a Facebook azt reméli, hogy előnyökhöz juthat a projektből. A hangos üzenetek szöveggé alakításának funkcióját a platform egyelőre csak kevés felhasználó bevonásával teszteli az Amerikai Egyesült Államokban.
A Facebook tavaly februárban vásárolta meg 19 milliárd dollárért a szolgáltatást és már 2014 júniusában kiderült, hogy önálló marad. Tavaly karácsonykor pedig olyan információk szivárogtak ki, hogy az okostelefonokat meghódító alkalmazás a közeljövőben az asztali számítógépeken és a laptopokon is megjelenhet.
Időközben megjelent a WhatsApp PC-s változata, amely azonban egyelőre csak a Chrome böngészőre érhető el.
David Marcus, a közösségi platform menedzsere elmondta, hogy a Messenger programjukban nem lesznek reklámok, mert a felhasználók komfortérzete fontosabb a számukra. Amennyiben ez mindegy lenne nekik, akkor integrálnák azokat és 500 millió emberre támaszkodva biztosítanának így finanszírozást, de nem sürgeti őket az idő, nem kell mindenképpen plusz bevételeket szerezniük. Ugyanakkor a jövőben felmerülhet egy olyan megoldás, hogy a vállalatok számára kínálnak egy kommunikációs csatornát és ezektől az ügyfelektől kérnek majd bizonyos összegeket.
Marcus megerősítette, hogy a WhatsApp megtartja a külön székhelyét és továbbra is a Facebooktól függetlenül működik majd. Elmondása szerint nem gyűjtik az adatokat sem, most amúgy sem a személyes információk vannak előtérben, kizárólag stratégiai dolgokról egyeztetnek. Arról is megállapodtak, hogy a Messengerben tesztelt néhány új funkciót később az alkalmazásba is integrálnák. Az már eldőlt, hogy a két szolgáltatást nem fogják összevonni. A vízió az, hogy a WhatsApp lehet a gyors kommunikációt és alapvető funkciókat kínáló új megoldás, az SMS új verziója, míg a Facebook Messengert különböző alkalmazásokkal és funkciókkal egészítenék ki. A WhatsApp jelenleg több mint 600 millió, míg a Facebook Messenger több mint 500 millió felhasználóval rendelkezik. Míg az előbbi a mobiltelefonszámra, az utóbbi a Facebook-profilra épül.
A menedzser végül közölte, hogy erős szereplő akarnak lenni a beszédfelismerés területén. Már ki is fejlesztettek egy technológiát, amely a Messenger hangos üzeneteit szöveggé alakítja át. Különösen fontos volt, hogy a szoftver megtanulja felismerni és feldolgozni a teljesen normálisan mondott mondatokat. "Az emberek általában megpróbálnak tisztán és egyértelműen fogalmazni akkor, ha egy számítógéppel beszélnek" - hangsúlyozta Marcus. A rövid üzeneteknél viszont nem ez a helyzet, ezért a Facebook azt reméli, hogy előnyökhöz juthat a projektből. A hangos üzenetek szöveggé alakításának funkcióját a platform egyelőre csak kevés felhasználó bevonásával teszteli az Amerikai Egyesült Államokban.
A Facebook tavaly februárban vásárolta meg 19 milliárd dollárért a szolgáltatást és már 2014 júniusában kiderült, hogy önálló marad. Tavaly karácsonykor pedig olyan információk szivárogtak ki, hogy az okostelefonokat meghódító alkalmazás a közeljövőben az asztali számítógépeken és a laptopokon is megjelenhet.
Időközben megjelent a WhatsApp PC-s változata, amely azonban egyelőre csak a Chrome böngészőre érhető el.