Berta Sándor

Lázonganak a Facebook-dolgozókat szállító buszvezetők

A Facebook szerződéses partnerei szállítják az alkalmazottak nagy részét a cég központjába, azonban a buszvezetők többsége nem elégedett a jelenlegi helyzettel.

A buszvezetők a mostaninál sokkal jobb munkakörülményeket követelnek és emellett szakszervezetet is szerveznének, de komoly akadályokba ütköztek. Jimmy Maerina, az egyik buszvezető azt kifogásolta, hogy az új kollégáikat 500 dolláros prémiummal csábítják, míg ők legfeljebb egyetlen 25 dolláros vásárlási bónuszt kapnak éves jutalomként. Ő hétfőtől péntekig szállítja a közösségi portál munkatársait.

A legnagyobb problémát a munkaidő jelenti. A buszok reggel 5 és 6 óra között indulnak a Menlo Parkba, majd 12 és 17 óra között szünetet kell tartaniuk. Ezt az időt nem otthon töltik, hanem vagy a buszon vagy a Facebook-kávézókban, erre az állásidőre azonban nem kapnak pénzt. 17 óra után kezdik visszaszállítani a dolgozókat és ez 3-4 órán át tart. Rome Aloise, a Teamster helyi szakszervezetének képviselője elmondta, hogy a vezetők csupán kilenc órányi munka után kapnak fizetést, az órabérük 18 dollár. Maerina havonta 2400 dollárt keres, ennek a fele elmegy a saját és a családja betegbiztosítására. Mindezek tükrében a 25 dolláros éves bónusz meglehetősen rossz viccnek tűnik.


Aloise levelet küldött Mark Zuckerbergnek, amiben azt írta: ez az egész arra emlékezteti, amikor a nemesek a szolgáikkal hintókon szállíttatták magukat, és szerinte azóta semmi sem változott. Választ nem kapott, ami nem meglepő, lévén a buszvezetőket nem közvetlenül a vállalat alkalmazza. A Facebook rendkívül sok pénzt fizet busztársaságoknak az utak megszervezéséért.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • int #6
    ha nincs rendes fizu nem lesz költés sem..
  • IMYke2.0.0.0 #5
    Ott a pont.
  • COOLancs #4
    Ócska próbálkozás hogy lelejmolják a Zuckert. Ha nem tetszik jöhetnek Mo-ra buszozni tízszer annyit dolgozni fele annyi pénzért, sírva rohannának vissza.
  • kvp #3
    Eloszor is igen, meg mindig ott tartunk, hogy a cehes mesteremberek (programozok) alatt meg ott vannak az oket kiszolgalo kocsisok (buszvezetok). A fizetesbeli elteres oka az, hogy a programozok munkaja valamivel tobbet er a mai piacon es egyelore nehezebb is oket potolni.

    A 18 dollaros oraber az valoszinuleg a brutto. Ebbol lejon az ado, meg az osszes tobbi fa. Ami marad az a netto ber. Egyebkent ez 18 dollaros bruttonal es 12%-os kulccsal 2800-ra jon ki, de nem minden sofor dolgozik 9 orat, ez a beosztasuktol fugg, van aki kesobb kezd es korabban vegez. 8 oras munkaidovel a fizetes mar csak netto 2500-ra jon ki, ami nagyjabol a cikk beli ertek. Nem sok, foleg kaliforniaban, de azert van roszabbul fizetett allas.
  • Meridian #2
    18 dolláros órabérrel nem 2400 dollár jön havi munkabérre... hanem 18*9*22=3564
  • DontKillMe #1
    Az Orangeways már évek óta így tesz. Bár, náluk néha az is csodaszámba megy, ha megjön időre a fizu és nem késik hónapokat a kajajegy. De azt, hogy ott dekkolsz két fuvar közt egy távoli városban fél napnál is többet, azt ők sem fizetik. pl. 5436/938 járatszám oda. 07:16-ra bent van. Ugyanez a busz, 5436/225 járatszámmal délután 13.50-kor indul vissza. Közte meg cumi.