Berta Sándor
Lázonganak a Facebook-dolgozókat szállító buszvezetők
A Facebook szerződéses partnerei szállítják az alkalmazottak nagy részét a cég központjába, azonban a buszvezetők többsége nem elégedett a jelenlegi helyzettel.
A buszvezetők a mostaninál sokkal jobb munkakörülményeket követelnek és emellett szakszervezetet is szerveznének, de komoly akadályokba ütköztek. Jimmy Maerina, az egyik buszvezető azt kifogásolta, hogy az új kollégáikat 500 dolláros prémiummal csábítják, míg ők legfeljebb egyetlen 25 dolláros vásárlási bónuszt kapnak éves jutalomként. Ő hétfőtől péntekig szállítja a közösségi portál munkatársait.
A legnagyobb problémát a munkaidő jelenti. A buszok reggel 5 és 6 óra között indulnak a Menlo Parkba, majd 12 és 17 óra között szünetet kell tartaniuk. Ezt az időt nem otthon töltik, hanem vagy a buszon vagy a Facebook-kávézókban, erre az állásidőre azonban nem kapnak pénzt. 17 óra után kezdik visszaszállítani a dolgozókat és ez 3-4 órán át tart. Rome Aloise, a Teamster helyi szakszervezetének képviselője elmondta, hogy a vezetők csupán kilenc órányi munka után kapnak fizetést, az órabérük 18 dollár. Maerina havonta 2400 dollárt keres, ennek a fele elmegy a saját és a családja betegbiztosítására. Mindezek tükrében a 25 dolláros éves bónusz meglehetősen rossz viccnek tűnik.
Aloise levelet küldött Mark Zuckerbergnek, amiben azt írta: ez az egész arra emlékezteti, amikor a nemesek a szolgáikkal hintókon szállíttatták magukat, és szerinte azóta semmi sem változott. Választ nem kapott, ami nem meglepő, lévén a buszvezetőket nem közvetlenül a vállalat alkalmazza. A Facebook rendkívül sok pénzt fizet busztársaságoknak az utak megszervezéséért.
A buszvezetők a mostaninál sokkal jobb munkakörülményeket követelnek és emellett szakszervezetet is szerveznének, de komoly akadályokba ütköztek. Jimmy Maerina, az egyik buszvezető azt kifogásolta, hogy az új kollégáikat 500 dolláros prémiummal csábítják, míg ők legfeljebb egyetlen 25 dolláros vásárlási bónuszt kapnak éves jutalomként. Ő hétfőtől péntekig szállítja a közösségi portál munkatársait.
A legnagyobb problémát a munkaidő jelenti. A buszok reggel 5 és 6 óra között indulnak a Menlo Parkba, majd 12 és 17 óra között szünetet kell tartaniuk. Ezt az időt nem otthon töltik, hanem vagy a buszon vagy a Facebook-kávézókban, erre az állásidőre azonban nem kapnak pénzt. 17 óra után kezdik visszaszállítani a dolgozókat és ez 3-4 órán át tart. Rome Aloise, a Teamster helyi szakszervezetének képviselője elmondta, hogy a vezetők csupán kilenc órányi munka után kapnak fizetést, az órabérük 18 dollár. Maerina havonta 2400 dollárt keres, ennek a fele elmegy a saját és a családja betegbiztosítására. Mindezek tükrében a 25 dolláros éves bónusz meglehetősen rossz viccnek tűnik.
Aloise levelet küldött Mark Zuckerbergnek, amiben azt írta: ez az egész arra emlékezteti, amikor a nemesek a szolgáikkal hintókon szállíttatták magukat, és szerinte azóta semmi sem változott. Választ nem kapott, ami nem meglepő, lévén a buszvezetőket nem közvetlenül a vállalat alkalmazza. A Facebook rendkívül sok pénzt fizet busztársaságoknak az utak megszervezéséért.