Gyurkity Péter
A Google rontott, az Apple javított az okostelefonoknál
A november adatok szerint a Windows Phone veszített legtöbbet súlyából, Japánban az iOS vezet.
A Kantar Worldpanel a napokban tette közzé a novemberi forgalom alapján összeállított számokat, mégpedig országokra lebontva, hogy közelebbről is szemügyre vehessük az egyes régiókra jellemző helyzetet és trendet. Elmondható, hogy a Google a legtöbb piacot magabiztosan vezeti, ám az iOS az iPhone 6 okostelefonok révén javítani tudott.
Az Android előnyére jellemző, hogy Kínában – amely immár egyértelműen a legnagyobb okostelefonpiac a világon – 5 új készülékből 4 már ezen operációs rendszerre támaszkodik, az Apple részesedése itt a novemberi eladásokból mindössze 18,1 százalék volt (még ez is némi javulást mutatott az egy évvel korábbi állapothoz képest). Az erőviszonyok hasonló módon oszlanak meg számos egyéb államban, így például Németország, Spanyolország és Olaszország is hasonló számokat produkált, de az EU hat legnagyobb piaca együttvéve sem nagyon tér el ettől. Az Egyesült Királyságban már némileg kiegyenlítettebb a helyzet a két nagy között, itt ugyanis az Android a teljes forgalom 56,4 százalékát mondhatta magáénak, míg az iOS részesedése 30,3 százalék volt.
Az Egyesült Államokban már szinte fej-fej mellett halad a Google és az Apple szoftvere, bár előbbi első helye még itt is megvan: az Android 50,4 százalékot, az iOS pedig 43,1 százalékot birtokolt, nyilván az almás cég új készülékeinek jóvoltából. Japánban érdekes módon az iOS vezeti a listát, bár itt az egy évvel korábbi 69,1 százalékról egészen 53,8 százalékra esett vissza, amit az Android használt ki a legjobban, 42,4 százalékra emelkedve a szigetország piacán. A Windows Phone eközben a vesztesnek kijáró címet érdemelte ki, befolyása a legtöbb piacon visszaesett, itt pedig még Olaszország sem képezett kivételt, ahol a szoftver korábban 16 százalékot mondhatott magáénak.
A WP elsősorban a belépő szinten produkál tűrhetően, míg a csúcskategóriás megoldások hiánya egyértelműen rányomja bélyegét a jelenlegi és a jövőben teljesítményükre.
A Kantar Worldpanel a napokban tette közzé a novemberi forgalom alapján összeállított számokat, mégpedig országokra lebontva, hogy közelebbről is szemügyre vehessük az egyes régiókra jellemző helyzetet és trendet. Elmondható, hogy a Google a legtöbb piacot magabiztosan vezeti, ám az iOS az iPhone 6 okostelefonok révén javítani tudott.
Az Android előnyére jellemző, hogy Kínában – amely immár egyértelműen a legnagyobb okostelefonpiac a világon – 5 új készülékből 4 már ezen operációs rendszerre támaszkodik, az Apple részesedése itt a novemberi eladásokból mindössze 18,1 százalék volt (még ez is némi javulást mutatott az egy évvel korábbi állapothoz képest). Az erőviszonyok hasonló módon oszlanak meg számos egyéb államban, így például Németország, Spanyolország és Olaszország is hasonló számokat produkált, de az EU hat legnagyobb piaca együttvéve sem nagyon tér el ettől. Az Egyesült Királyságban már némileg kiegyenlítettebb a helyzet a két nagy között, itt ugyanis az Android a teljes forgalom 56,4 százalékát mondhatta magáénak, míg az iOS részesedése 30,3 százalék volt.
Az Egyesült Államokban már szinte fej-fej mellett halad a Google és az Apple szoftvere, bár előbbi első helye még itt is megvan: az Android 50,4 százalékot, az iOS pedig 43,1 százalékot birtokolt, nyilván az almás cég új készülékeinek jóvoltából. Japánban érdekes módon az iOS vezeti a listát, bár itt az egy évvel korábbi 69,1 százalékról egészen 53,8 százalékra esett vissza, amit az Android használt ki a legjobban, 42,4 százalékra emelkedve a szigetország piacán. A Windows Phone eközben a vesztesnek kijáró címet érdemelte ki, befolyása a legtöbb piacon visszaesett, itt pedig még Olaszország sem képezett kivételt, ahol a szoftver korábban 16 százalékot mondhatott magáénak.
A WP elsősorban a belépő szinten produkál tűrhetően, míg a csúcskategóriás megoldások hiánya egyértelműen rányomja bélyegét a jelenlegi és a jövőben teljesítményükre.