Gyurkity Péter
Hazai pályán erősek az európai telefongyártók
Több európai szereplő is megerősítette pozícióját a piacon, már a kínai riválisok is aggódnak.
Érdekes trend bontakozott ki az utóbbi egy-két évben az európai, illetve az EMEA-régió országainak mobilpiacán, ahol több helyi szereplő is megkapaszkodott, mi több, az első helyek valamelyikét is megkaparintotta. Ezen kisebb gyártók már a kifejezetten olcsó kínai megoldásokkal is fel tudták venni a versenyt, aggodalmat kiváltva az ázsiai riválisokból.
Ágazati források számoltak be arról, hogy az olyan, korábban még a kontinensen is alig ismert kisebb szereplők, mint például a Wiko, a Fly, illetve a Prestigio is komoly eredményeket tudtak elérni a számukra hazai piacokon. Előrenyomulásuk némileg meglepő, hiszen több kínai versenytárs, többek között a Huawei, a Lenovo, vagy akár a TCL (Alcatel) is kifejezetten olcsó, 50 és 200 euró közötti megoldásokat dobott piacra, abban a reményben, hogy ezekkel elárasztják majd a kontinens országait, ám ez nem minden esetben következett be, mivel a fent említett európai riválisok is szép számokat tudnak felmutatni. Természetesen ők is kínai beszállítókra támaszkodnak, az ottani nagyok példáját követve azonban optimalizálni tudták a beszerzési csatornákat és árakat, ezzel pedig hazai pályán tudták fokozni a versenyt.
Kiemelik, hogy a Wiko (amelynek egy telefonjáról márciusban mi is hírt adtunk) Franciaországban már a teljes piac 15 százalékát uralja, amivel ugyan elmarad a Samsungtól, ám megelőzi az olyan nagy neveket, mint az Apple, az LG, illetve a Sony Mobile. A Fly eközben Oroszországban lépett elő a második legnagyobb okostelefon-gyártóvá, 10 százalék feletti piaci részesedéssel, míg Ukrajnában a harmadik helyen szerepel. A ciprusi Prestigio – amely legutóbb egy Windows Phone okostelefont mutatott be - a teljes EMEA-régióban is jó eredményeket ért el, Szlovákiában pedig a harmadik helyre küzdötte fel magát, szintén 10 százalék feletti aránnyal (ez Fehéroroszországban a negyedik helyre volt elég).
Jövőre a kínai cégek még olcsóbb változatokat mutatnak majd be, ezek a hardver terén szintén emelik majd a lécet – meglátjuk, hogy a helyi márkák mennyire tudják majd tartani magukat Európa országaiban.
Érdekes trend bontakozott ki az utóbbi egy-két évben az európai, illetve az EMEA-régió országainak mobilpiacán, ahol több helyi szereplő is megkapaszkodott, mi több, az első helyek valamelyikét is megkaparintotta. Ezen kisebb gyártók már a kifejezetten olcsó kínai megoldásokkal is fel tudták venni a versenyt, aggodalmat kiváltva az ázsiai riválisokból.
Ágazati források számoltak be arról, hogy az olyan, korábban még a kontinensen is alig ismert kisebb szereplők, mint például a Wiko, a Fly, illetve a Prestigio is komoly eredményeket tudtak elérni a számukra hazai piacokon. Előrenyomulásuk némileg meglepő, hiszen több kínai versenytárs, többek között a Huawei, a Lenovo, vagy akár a TCL (Alcatel) is kifejezetten olcsó, 50 és 200 euró közötti megoldásokat dobott piacra, abban a reményben, hogy ezekkel elárasztják majd a kontinens országait, ám ez nem minden esetben következett be, mivel a fent említett európai riválisok is szép számokat tudnak felmutatni. Természetesen ők is kínai beszállítókra támaszkodnak, az ottani nagyok példáját követve azonban optimalizálni tudták a beszerzési csatornákat és árakat, ezzel pedig hazai pályán tudták fokozni a versenyt.
Kiemelik, hogy a Wiko (amelynek egy telefonjáról márciusban mi is hírt adtunk) Franciaországban már a teljes piac 15 százalékát uralja, amivel ugyan elmarad a Samsungtól, ám megelőzi az olyan nagy neveket, mint az Apple, az LG, illetve a Sony Mobile. A Fly eközben Oroszországban lépett elő a második legnagyobb okostelefon-gyártóvá, 10 százalék feletti piaci részesedéssel, míg Ukrajnában a harmadik helyen szerepel. A ciprusi Prestigio – amely legutóbb egy Windows Phone okostelefont mutatott be - a teljes EMEA-régióban is jó eredményeket ért el, Szlovákiában pedig a harmadik helyre küzdötte fel magát, szintén 10 százalék feletti aránnyal (ez Fehéroroszországban a negyedik helyre volt elég).
Jövőre a kínai cégek még olcsóbb változatokat mutatnak majd be, ezek a hardver terén szintén emelik majd a lécet – meglátjuk, hogy a helyi márkák mennyire tudják majd tartani magukat Európa országaiban.