Gyurkity Péter

Tovább nyomulnak előre az okostelefonok

A szegmensen belül azonban jelentős változások játszódnak le, több gyártó is helyet cserélt.

A Gartner közzétette a harmadik negyedévre vonatkozó fontosabb adatait, amelyek alapján felmérhetjük a mobiltelefonos, illetve az okostelefonos piac jelenlegi állapotát. A számokból kiderül, hogy a Samsung tovább veszített súlyából, hiszen gyakorlatilag mindenki ellene intézett újabb támadást, miközben a kínai gyártók komoly előrelépést mutathatnak fel.


A nyári és őszi hónapokban az első helyét őrző dél-koreai cég több mint 73 millió okostelefont szállított le, amivel a teljes piac 24,4 százalékát mondhatta magáénak. Ez jelentős csökkenésnek minősül, hiszen tavaly ilyenkor 80 millió készüléket, illetve 32,1 százalékos piaci részesedést mondhattak magukénak. A változás természetesen az olcsó és ugyanolyan gyors kínai megoldások elterjedésének köszönhető, az új riválisok számos kellemes fejlesztéssel lepték el a piacot, nagyrészt a számukra hazai piacra támaszkodva, amely szintén rohamos ütemben bővül.


Az okostelefonok gyártóinak versenyében legalább ilyen fontos fejlemény, hogy az LG kiszorult az első ötből, a Xiaomi pedig bekerült ebbe a körbe – mi több, a Samsung és az Apple mellett a másik három helyet már kínai gyártók birtokolják. Az Apple a maga részéről a phablet kategóriában igyekszik megszorongatni legfőbb riválisát, az új iPhone 6 páros egyelőre jól teljesít, míg a többiek az árversenyben szeretnék megverni a Samsungot. Az operációs rendszerek között az Android tovább növelte előnyét, a szoftver immár a teljes piac 83,1 százalékát uralta, míg az iOS kénytelen volt beérni 12,7 százalékkal – érdekes módon még ez is előrelépésnek bizonyult, hiszen helyettük a Windows Phone és a BlackBerry szenvedett el veszteséget.


A globális mobiltelefonos piacon szintén a Samsung végzett az első helyen, a visszaszorulás azonban itt is egyértelmű. A második a tulajdonost váltó Nokia, ám az Apple nem sokkal lemaradva követi őket a harmadik helyen (nyilván kizárólag okostelefonokra támaszkodva). Az LG itt még jó volt a negyedik helyre, ötödiknek azonban már itt is a Huawei futott be. Érdemes megjegyezni, hogy míg okostelefonokból 20 százalékkal több fogyott, a hagyományos mobilok forgalma 25 százalékkal esett vissza. A teljes piac 60 százalékát immár az okosok tették ki, ez az arány 2018-ra elérheti a 90 százalékot.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ragnaar #1
    A fene se gondolta, hogy az egyéb totál ismeretlen telefongyártók kb. annyi telefont adnak el összesen mint a Samsung. (14Q3-ban meg2x annyit).