Berta Sándor
Terjeszkedik az Oculus VR
A virtuális valóság szemüveget fejlesztő vállalat a tranzakciókkal megerősítheti a pozícióját. A rutinmunkákban is sokat segíthetnek az okos-szemüvegek.
Az Oculus VR igyekezett az elmúlt hónapokat a lehető legjobban kihasználni és két vállalkozást is felvásárolt. Az egyik megvett csapat egy olyan eszközt alkotott meg, amely lehetővé teszi a kézzel való információbevitelt, míg a másik 3D-modellek létrehozását könnyíti meg.
A Nimble VR különleges kézmozgáskövető módszert fejlesztett ki, ami meglehetősen valósághű irányítást biztosíthatna a jövőben a virtuális valóság játékokban. Mindez azt jelentené, hogy a felhasználó úgy használhatná a kezeit és az ujjait, mint a valódi életben. Ez a módszer akkor is használható, ha valaki éppen nem aktiválja a virtuális valóság szemüvegét. A másik megvásárolt cég a 13th Lab, amely kamerák segítségével készít 3D-modelleket, amelyeket aztán be lehet olvasni programokba. Ez lehetővé teszi a nagyon valósághű objektumok elkészítését.
Emellett van még egy erősítés: Chris Bregler motion-capture specialista is csatlakozott az Oculus VR csapatához. Ő korábban a Hewlett-Packard, a Disney Feature Animation és az Industrial Light and Magic munkatársa volt, s a jövőben a fejlesztőcsapat munkáját támogatja majd.
A WS cég az okos szemüvegek gyártásban való felhasználását preferálja: Mateusz Baraniecki, a cég egyik munkatársa dícsérőleg jelentette ki, hogy az eszköz részben leveszi a válláról a gondolkodás terhét. Annak ellenére, hogy tökéletesen ismeri a folyamatokat, mindig rövid pillantást vet a kijelzőre, amin apró ábrák mutatják meg a következő lépéseket. Korábban ezek az útmutatók papírlapokon voltak, de azokra ritkán tekintett rá, túl bonyolulttá tették a munkáját. Az okos-szemüvegnek köszönhetően nem ejt hibákat és kevésbé bizonytalan.
Wassim Saeidi, a WS ügyvezetője szerint a projekt növelheti a versenyképességüket, hatékonyabb munkavégzést és jobb minőségű termékeket eredményez. A munkatársaik a technológiának köszönhetően a megfelelő időben és helyen a legjobb módon a leghatékonyabb instrukciók mellett dolgozhatják fel az anyagokat.
Jelenleg a dolgozók átlagosan naponta 4 órán át használják az okos-szemüvegeket. Baraniecki szerint ugyan eleinte meglehetősen zavarták az alkalmazottakat az eszközök, mostanra viszont megszokták, és akár 8 órán át is tudnák használni. Bár a megoldás kétségkívül hasznos és tehermentesíti a munkavállalókat a rutinmunkák során, de a teljes gyártási helyzetről még nem szolgáltat nekik fontos kiegészítő információkat. A WS képviselői, illetve a megkérdezett szakemberek abban egyetértettek, hogy minden technológiai lehetőség ellenére a végső ellenőrzésnek az ember kezében kell maradnia.
Az Oculus VR igyekezett az elmúlt hónapokat a lehető legjobban kihasználni és két vállalkozást is felvásárolt. Az egyik megvett csapat egy olyan eszközt alkotott meg, amely lehetővé teszi a kézzel való információbevitelt, míg a másik 3D-modellek létrehozását könnyíti meg.
A Nimble VR különleges kézmozgáskövető módszert fejlesztett ki, ami meglehetősen valósághű irányítást biztosíthatna a jövőben a virtuális valóság játékokban. Mindez azt jelentené, hogy a felhasználó úgy használhatná a kezeit és az ujjait, mint a valódi életben. Ez a módszer akkor is használható, ha valaki éppen nem aktiválja a virtuális valóság szemüvegét. A másik megvásárolt cég a 13th Lab, amely kamerák segítségével készít 3D-modelleket, amelyeket aztán be lehet olvasni programokba. Ez lehetővé teszi a nagyon valósághű objektumok elkészítését.
Emellett van még egy erősítés: Chris Bregler motion-capture specialista is csatlakozott az Oculus VR csapatához. Ő korábban a Hewlett-Packard, a Disney Feature Animation és az Industrial Light and Magic munkatársa volt, s a jövőben a fejlesztőcsapat munkáját támogatja majd.
A WS cég az okos szemüvegek gyártásban való felhasználását preferálja: Mateusz Baraniecki, a cég egyik munkatársa dícsérőleg jelentette ki, hogy az eszköz részben leveszi a válláról a gondolkodás terhét. Annak ellenére, hogy tökéletesen ismeri a folyamatokat, mindig rövid pillantást vet a kijelzőre, amin apró ábrák mutatják meg a következő lépéseket. Korábban ezek az útmutatók papírlapokon voltak, de azokra ritkán tekintett rá, túl bonyolulttá tették a munkáját. Az okos-szemüvegnek köszönhetően nem ejt hibákat és kevésbé bizonytalan.
Wassim Saeidi, a WS ügyvezetője szerint a projekt növelheti a versenyképességüket, hatékonyabb munkavégzést és jobb minőségű termékeket eredményez. A munkatársaik a technológiának köszönhetően a megfelelő időben és helyen a legjobb módon a leghatékonyabb instrukciók mellett dolgozhatják fel az anyagokat.
Jelenleg a dolgozók átlagosan naponta 4 órán át használják az okos-szemüvegeket. Baraniecki szerint ugyan eleinte meglehetősen zavarták az alkalmazottakat az eszközök, mostanra viszont megszokták, és akár 8 órán át is tudnák használni. Bár a megoldás kétségkívül hasznos és tehermentesíti a munkavállalókat a rutinmunkák során, de a teljes gyártási helyzetről még nem szolgáltat nekik fontos kiegészítő információkat. A WS képviselői, illetve a megkérdezett szakemberek abban egyetértettek, hogy minden technológiai lehetőség ellenére a végső ellenőrzésnek az ember kezében kell maradnia.