Berta Sándor

Terjeszkedik az Oculus VR

A virtuális valóság szemüveget fejlesztő vállalat a tranzakciókkal megerősítheti a pozícióját. A rutinmunkákban is sokat segíthetnek az okos-szemüvegek.

Az Oculus VR igyekezett az elmúlt hónapokat a lehető legjobban kihasználni és két vállalkozást is felvásárolt. Az egyik megvett csapat egy olyan eszközt alkotott meg, amely lehetővé teszi a kézzel való információbevitelt, míg a másik 3D-modellek létrehozását könnyíti meg.

A Nimble VR különleges kézmozgáskövető módszert fejlesztett ki, ami meglehetősen valósághű irányítást biztosíthatna a jövőben a virtuális valóság játékokban. Mindez azt jelentené, hogy a felhasználó úgy használhatná a kezeit és az ujjait, mint a valódi életben. Ez a módszer akkor is használható, ha valaki éppen nem aktiválja a virtuális valóság szemüvegét. A másik megvásárolt cég a 13th Lab, amely kamerák segítségével készít 3D-modelleket, amelyeket aztán be lehet olvasni programokba. Ez lehetővé teszi a nagyon valósághű objektumok elkészítését.


Emellett van még egy erősítés: Chris Bregler motion-capture specialista is csatlakozott az Oculus VR csapatához. Ő korábban a Hewlett-Packard, a Disney Feature Animation és az Industrial Light and Magic munkatársa volt, s a jövőben a fejlesztőcsapat munkáját támogatja majd.

A WS cég az okos szemüvegek gyártásban való felhasználását preferálja: Mateusz Baraniecki, a cég egyik munkatársa dícsérőleg jelentette ki, hogy az eszköz részben leveszi a válláról a gondolkodás terhét. Annak ellenére, hogy tökéletesen ismeri a folyamatokat, mindig rövid pillantást vet a kijelzőre, amin apró ábrák mutatják meg a következő lépéseket. Korábban ezek az útmutatók papírlapokon voltak, de azokra ritkán tekintett rá, túl bonyolulttá tették a munkáját. Az okos-szemüvegnek köszönhetően nem ejt hibákat és kevésbé bizonytalan.


Wassim Saeidi, a WS ügyvezetője szerint a projekt növelheti a versenyképességüket, hatékonyabb munkavégzést és jobb minőségű termékeket eredményez. A munkatársaik a technológiának köszönhetően a megfelelő időben és helyen a legjobb módon a leghatékonyabb instrukciók mellett dolgozhatják fel az anyagokat.

Jelenleg a dolgozók átlagosan naponta 4 órán át használják az okos-szemüvegeket. Baraniecki szerint ugyan eleinte meglehetősen zavarták az alkalmazottakat az eszközök, mostanra viszont megszokták, és akár 8 órán át is tudnák használni. Bár a megoldás kétségkívül hasznos és tehermentesíti a munkavállalókat a rutinmunkák során, de a teljes gyártási helyzetről még nem szolgáltat nekik fontos kiegészítő információkat. A WS képviselői, illetve a megkérdezett szakemberek abban egyetértettek, hogy minden technológiai lehetőség ellenére a végső ellenőrzésnek az ember kezében kell maradnia.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Matte87 #4
    Nekem is pont ez jutott róla eszembe! :D

    http://ell.akamai.coub.com/get/bucket:22.31/p/coub/simple/cw_gif_big/c8568d7306d/ee54b9819d95658c33c09/1409457649_1386987113_1v5d928_hu0cwe7.gif
  • lerboy #3
    Lassan eljutunk a johnny Mnemonic filmbeli netezéshez is :))
  • soundsonic #2
    Én mindenképp szeretnék majd beszerezni egyet. A távoli jövőben azt is el tudom képzelni, hogy igazi virtuális sétákat tehetünk a külföldi és hazai városokban anélkül, hogy oda utaznánk. Így sokkal több ember eljuthat álmai helyszínére. Szerintem a google maps-hez hasonló és a videóban leképzett városrész keverékével igen durván meg lehetne csinálni. Szerintem azt is meg tudnák oldani egy kerettel, hogy igazából mint egy futópadon sétálj. Ettől vannak még elrugaszkodott ötleteim is.. de az még sok idő hogy illatokat is érezzünk.. Én már most elkezdek gyűjteni rá :D
  • tobias88 #1
    Pont szombaton próbáltam ki, kifejezetten pozitív élmény volt a 3d-hez képest (bár kicsit pixeles volt az a verzió amit használhattam)