Berta Sándor
Újabb részletek a Samsung VR-szemüveg projektjéről
Kiszivárgott a Samsung virtuális valóság szemüvegének szoftvere, amiből magára az eszközre is következtetni lehet.
Nemrég írtunk arról, hogy a Samsung virtuális valóság szemüveget készít az Oculus VR segítségével. A gyártó a szeptemberi berlini Nemzetközi Híradástechnikai Kiállításon (IFA) mutathatja be a Gear VR nevű készüléket, amelynél az alkalmazott technikát nem a szemüvegben helyezték el, hanem az ahhoz MicroUSB-porton kapcsolódó okostelefonban. A programot és arról készített fotókat a SamMobile ismertette, így vált láthatóvá, hogy a dél-koreai konszern milyen funkciókkal akarja ellátni az új eszközt és hogy az miként fog működni.
A Gear VR hasonló elven működik, mint a Google Cardboard Design és az adatátvitel az USB hármas szabványon alapul. A fő szoftveren keresztül tölthető le és telepíthető számos program, például a VR Panorama, a VR Cinema és a HMT Manager. Ezek segítségével panorámafelvételek készíthetők, valamint filmek nézhetők meg 3D-ben.
A Gear VR-t ellátják érintőképernyővel és kamerával, a felhasználók pedig állandóan átválthatnak a virtuális és az átlátszó, úgynevezett See through üzemmód között. Utóbbi lehetővé teszi, hogy a szemüveg viselője a kamera segítségével az érintőképernyőn keresztül láthassa az őt körülvevő környezetet. Az ugyanakkor egyelőre még kérdéses, hogy a kijelzőn különböző információkat is meg lehet-e majd jeleníteni vagy sem. Az eszköz támogatja a beszédparancsok használatát és óránként figyelmezteti a viselőjét arra, hogy a virtuális világban tartózkodik.
A Gear VR sikere két tényezőtől fog függeni: az árától és hogy hány alkalmazás lesz elérhető hozzá. A termék várható megjelenési időpontja és bevezető ára egyelőre nem ismert.
Nemrég írtunk arról, hogy a Samsung virtuális valóság szemüveget készít az Oculus VR segítségével. A gyártó a szeptemberi berlini Nemzetközi Híradástechnikai Kiállításon (IFA) mutathatja be a Gear VR nevű készüléket, amelynél az alkalmazott technikát nem a szemüvegben helyezték el, hanem az ahhoz MicroUSB-porton kapcsolódó okostelefonban. A programot és arról készített fotókat a SamMobile ismertette, így vált láthatóvá, hogy a dél-koreai konszern milyen funkciókkal akarja ellátni az új eszközt és hogy az miként fog működni.
A Gear VR hasonló elven működik, mint a Google Cardboard Design és az adatátvitel az USB hármas szabványon alapul. A fő szoftveren keresztül tölthető le és telepíthető számos program, például a VR Panorama, a VR Cinema és a HMT Manager. Ezek segítségével panorámafelvételek készíthetők, valamint filmek nézhetők meg 3D-ben.
A Gear VR-t ellátják érintőképernyővel és kamerával, a felhasználók pedig állandóan átválthatnak a virtuális és az átlátszó, úgynevezett See through üzemmód között. Utóbbi lehetővé teszi, hogy a szemüveg viselője a kamera segítségével az érintőképernyőn keresztül láthassa az őt körülvevő környezetet. Az ugyanakkor egyelőre még kérdéses, hogy a kijelzőn különböző információkat is meg lehet-e majd jeleníteni vagy sem. Az eszköz támogatja a beszédparancsok használatát és óránként figyelmezteti a viselőjét arra, hogy a virtuális világban tartózkodik.
A Gear VR sikere két tényezőtől fog függeni: az árától és hogy hány alkalmazás lesz elérhető hozzá. A termék várható megjelenési időpontja és bevezető ára egyelőre nem ismert.