Berta Sándor
A Firefox támogatná a virtuális valóság hardvereket
A Mozilla elindított egy projektet, amelynek keretében új funkcióval látná el a népszerű böngészőt.
Vladimir Vukicevic, a fejlesztéseket vezető szakember blogbejegyzésében azt írta, hogy a Firefox a jövőben támogathatja a különböző virtuális valóság (VR) hardvereket. Mindez csupán az első lépés lehet ahhoz, hogy a teljes web támogassa a VR-megoldásokat. Vukicevic közölte: a Firefox korábbi kiadásait kiegészítik a VR-eszközök natív támogatásával, így a webes fejlesztők lassan majd kezdhetik kibővíteni a honlapokat és a tartalmakat a VR-interaktivitáshoz kapcsolódó funkciókkal.
A szakember egyike a WebGL megalkotóinak és a fő feladata az, hogy kiépítse ezt a területet a Mozillánál. A WebGL segítségével lehetővé válik a böngészőn belül a 3D-grafikák hardveres gyorsítása. A technika először a Firefoxban mutatkozott be, majd az összes nagyobb böngészőben is megjelent, a jövőben pedig a WebVR szabvány alapjául szolgálhat.
A VR kapcsán az elsődleges felhasználási területnek a játékok tűnnek, azonban Vukicevic ezt másként látja. Szerinte a virtuális valóságban rejlő webes lehetőségek nagyon izgalmasak, hiszen a web egy élő univerzum, ahol különböző élmények hozhatók létre és oszthatók meg. Az emberek a böngészőjük bevonásával produktívak lehetnek, szórakozhatnak vagy akár tanulhatnak is, és a böngésző biztosíthatja a hozzáférést a metaverzumhoz. A Mozilla tervét támogatja Brandon Jones, a Google programozója, aki szerint a WebVR-t integrálni kellene a Chrome böngészőbe. Ezzel némileg ellentétes véleményt fogalmazott meg viszont Adam Barth vezető fejlesztő, aki úgy vélte, hogy nem ártana kicsit kivárni.
Vladimir Vukicevic, a fejlesztéseket vezető szakember blogbejegyzésében azt írta, hogy a Firefox a jövőben támogathatja a különböző virtuális valóság (VR) hardvereket. Mindez csupán az első lépés lehet ahhoz, hogy a teljes web támogassa a VR-megoldásokat. Vukicevic közölte: a Firefox korábbi kiadásait kiegészítik a VR-eszközök natív támogatásával, így a webes fejlesztők lassan majd kezdhetik kibővíteni a honlapokat és a tartalmakat a VR-interaktivitáshoz kapcsolódó funkciókkal.
A szakember egyike a WebGL megalkotóinak és a fő feladata az, hogy kiépítse ezt a területet a Mozillánál. A WebGL segítségével lehetővé válik a böngészőn belül a 3D-grafikák hardveres gyorsítása. A technika először a Firefoxban mutatkozott be, majd az összes nagyobb böngészőben is megjelent, a jövőben pedig a WebVR szabvány alapjául szolgálhat.
A VR kapcsán az elsődleges felhasználási területnek a játékok tűnnek, azonban Vukicevic ezt másként látja. Szerinte a virtuális valóságban rejlő webes lehetőségek nagyon izgalmasak, hiszen a web egy élő univerzum, ahol különböző élmények hozhatók létre és oszthatók meg. Az emberek a böngészőjük bevonásával produktívak lehetnek, szórakozhatnak vagy akár tanulhatnak is, és a böngésző biztosíthatja a hozzáférést a metaverzumhoz. A Mozilla tervét támogatja Brandon Jones, a Google programozója, aki szerint a WebVR-t integrálni kellene a Chrome böngészőbe. Ezzel némileg ellentétes véleményt fogalmazott meg viszont Adam Barth vezető fejlesztő, aki úgy vélte, hogy nem ártana kicsit kivárni.