Berta Sándor

Évtizedes út elején tart az Oculus

Mark Zuckerberg elmondta, hogy az Oculus Riftre alapozva miként képzeli el a virtuális valóság jövőjét.

A Facebook első embere úgy véli, hogy a virtuális valóság csupán az út elején tart, így az Oculus Rift esetleges piacra dobásától sem szabad nagyon sokat várni. A kezdetekkor ugyan elérhető lesz az eszközhöz néhány alkalmazás és játék, de ez csak a jéghegy csúcsa lesz. A meghatározó és nagy dolgok majd csupán azután jelennek meg, ha a virtuális valóság elfogadottá válik, mint új játékplatform és mindez sok időbe telhet.

Ez szerinte akár 10-15 évet is jelenthet, ugyanis általában ennyi időre van szükség, amíg egy új platformot elfogadnak az emberek. Zuckerberg abból indult ki, hogy körülbelül tíz évbe fog telni, amíg a virtuális valóságból komoly üzlet lesz. 50-100 millió eladott készülékre lesz szükség és csak ezután lehet a platformot meghatározónak tekinteni.

A Facebook vezetője hozzátette, hogy először a termékek első generációját kell kifejleszteni és értékesíteni, ezután lehet meghatározni a célcsoportot, majd egy ökorendszert is fel kell építeni a virtuális valóság köré. Csak ezután valósulhat meg a valódi üzlet, amihez viszont el kellene érni a mainstream-piacot. A virtuális valóság tehát nem lehet egy olyan eszköz, ami kizárólag a játékosokat érdekli. Ráadásul a technológiát és az ahhoz kapcsolódó szemüveget is folyamatosan tovább kell fejleszteni, hogy egyre több lehetőséget kínálhasson a felhasználóknak.

A menedzser az Oculus Rift felhasználói változatával kapcsolatban azt mondta, hogy az utolsó prototípus már egy nagy lépést jelentett a megfelelő irányba. Március végén vált ismertté, hogy a Facebook 2 milliárd dollárt fizetett az Oculus VR-ért.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • MasterMason #8
    Pontosan, itt pont vagy 25 darab VR szemüveg van, igaz horror áron.

  • Ragnaar #7
    (Nem a VGA 3Ds hanem a driver, a megjelenítő 120Hz + a szemüveg + egy adapter ami az aktív shutter jeleket küldi a szemüvegre.) Jelenleg passzív 3Dt használok nvidia 3Dvision + LG cinema3D monitor és azt kell, hogy mondjam, hogy a stereo3D sok játékhoz (Diablo3, Starcraft2, Batman AA , Deadspace, Witcher2 pl.) többet tesz hozzá, mint bármelyik más grafikai feature jelenleg, szerintem legalábbis. Az oculus ugye a mozgásérzékelésen kívül megnöveli a látószöget, ami monitor használatával azért behatárolt.
    Utoljára szerkesztette: Ragnaar, 2014.11.06. 15:41:52
  • Papichulo #6
    VR sisakok mar tobb mint 15 eve vannak.

    Joval tobb. Consumer szinten mar kozel 25 eve is voltak az Amigahoz:


  • sanyicks #5
    Azok a 3D kimenetű nvidia kártyák rohadtul nem voltak 3D-k semmiben... Az csak egy videokártyára kötött villódzó szemüveg volt, amivel a sima monitort nézted. Nagyon gáz volt, max 2 percig bírta mindenki azt a villogást, és semmilyen 3d hatása nem volt. Olyan tipikus nvidia marketinbullshit mint a physx, DSR, meg a többi.
  • kvp #4
    VR sisakok mar tobb mint 15 eve vannak. Kereskedelmi tartalom hozzajuk amiota az elso 3D-s kimenetu nvida kartyak megjelentek. Iszonyat regen megvan minden, a vasarloi igenyt leszamitva. Most majdnem ugy nez ki, hogy lesz ra igeny, de tovabbra sem lehet ra uzeleti modellt epiteni.

    Egyebkent mar vannak sokkal jobb 3D-s szemuvegek, pl. az epson tenylegesen szemuvegbe integralt valtozata, ami hasznalhato AR rendszerkent is. Aztan ott van a samsung megoldasa, ami egy meglevo phablet-bol csinal 3D kijelzot. Tartalom is lenne, mivel szinte barmilyen 3D-s jatek renderelheto sztereokepkent, tobbnyire szoftvermodositas nelkul. 3D-s filmekbol pedig ujabban eleg sok van. A fentiek fenyeben semmi nem all a bevezetes elott, mint az, hogy a befekteto cegek nem igazan latjak a megfelelo meretu fizetokepes piacot.
  • CRMessen #3
    Duke Nukem jelenség lesz ebből is lassan. Mindenki beszél róla, hogy milyen tök jó lesz, aztán megjelenik... A különbség, hogy itt legalább vannak DK verziók, de ezek nem jutnak el a nagy tömeghez, csak néhány szerencsésebbhez, aki vagy ír tesztet, vagy nem, és azt is szubjektíven. A legtöbb teszt ugyan kitér a hibáira is a cuccnak, de csak mintegy mellékesen foglalkozik velük, és mindenhonnan az "it's awesome" jön. Talán ezt próbálta hűteni Mr. Arckönyv is.
  • Cat #2
    "mikor rendelhetjük már meg végre ezt a kurva terméket kereskedelmi forgalomban"

    Számomra ez a Zuckerberg nyilatkozat pont hogy a felfokozott elvárások hűtését jelenti, azaz ő maga úgy véli, hogy a termék még szar, egy évtized, rengeteg fejlesztés kell hogy kiforrjon, és megfelelő szoftverek, hogy használni is lehessen valamire. Szóval szerintem ne várd olyan nagyon, mert csalódni fogsz.
  • MasterMason #1
    "A kezdetekkor ugyan elérhető lesz az eszközhöz néhány alkalmazás és játék, de ez csak a jéghegy csúcsa lesz."

    Értem, tehát akkor felértünk a csúcsra, és most elindulunk a lejtőn?

    Amúgy meg rosszul vagyok attól amikor arról ugatnak, hogy mi lesz 15 év múlva, miközben még azt sem tudják megmondani, mikor jön az első consumer verzió. És ha azt hiszik érdekel bárkit is, hogy mi lesz 10-15 év múlva az téved, minket az érdekel jelenleg mikor rendelhetjük már meg végre ezt a kurva terméket kereskedelmi forgalomban. Nem DK valahányat, hanem kereskedelmi verziót tetszik érteni?

    Utoljára szerkesztette: MasterMason, 2014.11.06. 01:22:01