Berta Sándor
Évtizedes út elején tart az Oculus
Mark Zuckerberg elmondta, hogy az Oculus Riftre alapozva miként képzeli el a virtuális valóság jövőjét.
A Facebook első embere úgy véli, hogy a virtuális valóság csupán az út elején tart, így az Oculus Rift esetleges piacra dobásától sem szabad nagyon sokat várni. A kezdetekkor ugyan elérhető lesz az eszközhöz néhány alkalmazás és játék, de ez csak a jéghegy csúcsa lesz. A meghatározó és nagy dolgok majd csupán azután jelennek meg, ha a virtuális valóság elfogadottá válik, mint új játékplatform és mindez sok időbe telhet.
Ez szerinte akár 10-15 évet is jelenthet, ugyanis általában ennyi időre van szükség, amíg egy új platformot elfogadnak az emberek. Zuckerberg abból indult ki, hogy körülbelül tíz évbe fog telni, amíg a virtuális valóságból komoly üzlet lesz. 50-100 millió eladott készülékre lesz szükség és csak ezután lehet a platformot meghatározónak tekinteni.
A Facebook vezetője hozzátette, hogy először a termékek első generációját kell kifejleszteni és értékesíteni, ezután lehet meghatározni a célcsoportot, majd egy ökorendszert is fel kell építeni a virtuális valóság köré. Csak ezután valósulhat meg a valódi üzlet, amihez viszont el kellene érni a mainstream-piacot. A virtuális valóság tehát nem lehet egy olyan eszköz, ami kizárólag a játékosokat érdekli. Ráadásul a technológiát és az ahhoz kapcsolódó szemüveget is folyamatosan tovább kell fejleszteni, hogy egyre több lehetőséget kínálhasson a felhasználóknak.
A menedzser az Oculus Rift felhasználói változatával kapcsolatban azt mondta, hogy az utolsó prototípus már egy nagy lépést jelentett a megfelelő irányba. Március végén vált ismertté, hogy a Facebook 2 milliárd dollárt fizetett az Oculus VR-ért.
A Facebook első embere úgy véli, hogy a virtuális valóság csupán az út elején tart, így az Oculus Rift esetleges piacra dobásától sem szabad nagyon sokat várni. A kezdetekkor ugyan elérhető lesz az eszközhöz néhány alkalmazás és játék, de ez csak a jéghegy csúcsa lesz. A meghatározó és nagy dolgok majd csupán azután jelennek meg, ha a virtuális valóság elfogadottá válik, mint új játékplatform és mindez sok időbe telhet.
Ez szerinte akár 10-15 évet is jelenthet, ugyanis általában ennyi időre van szükség, amíg egy új platformot elfogadnak az emberek. Zuckerberg abból indult ki, hogy körülbelül tíz évbe fog telni, amíg a virtuális valóságból komoly üzlet lesz. 50-100 millió eladott készülékre lesz szükség és csak ezután lehet a platformot meghatározónak tekinteni.
A Facebook vezetője hozzátette, hogy először a termékek első generációját kell kifejleszteni és értékesíteni, ezután lehet meghatározni a célcsoportot, majd egy ökorendszert is fel kell építeni a virtuális valóság köré. Csak ezután valósulhat meg a valódi üzlet, amihez viszont el kellene érni a mainstream-piacot. A virtuális valóság tehát nem lehet egy olyan eszköz, ami kizárólag a játékosokat érdekli. Ráadásul a technológiát és az ahhoz kapcsolódó szemüveget is folyamatosan tovább kell fejleszteni, hogy egyre több lehetőséget kínálhasson a felhasználóknak.
A menedzser az Oculus Rift felhasználói változatával kapcsolatban azt mondta, hogy az utolsó prototípus már egy nagy lépést jelentett a megfelelő irányba. Március végén vált ismertté, hogy a Facebook 2 milliárd dollárt fizetett az Oculus VR-ért.