Berta Sándor

Az újságírás aranykora előtt állunk

Arianna Huffington, a The Huffington Post alapítója szerint a rugalmatlan kiadók el fognak bukni.

"A közösségi média alapvetően megváltoztatja a hírekhez való viszonyunkat. Ma foglalkozunk a hírekkel, reagálunk rájuk és megosztjuk azokat. Aranykorban élünk, ahol a fogyasztók a világhálón szörfölhetnek, használhatják a keresőket és ezáltal hozzáférhetnek a legjobb cikkekhez, ráadásul azokhoz megjegyzéseket fűzhetnek, reagálhatnak rájuk és közösségeket hozhatnak létre." - fejtette ki a menedzser. A vezető Athénban született és az 1980-as években költözött New Yorkba. Nevezték már a bloggerek királynőjének és számos könyvet is kiadott, majd 2005-ben megalapította a The Huffington Postot, amit 2011-ben adott el a médiacéggé alakuló AOL internetszolgáltatónak. 2006-ban a világ 100 legbefolyásosabb személye közé választották és ő a Huffington Post Media Group elnöke.

"A The Huffington Post egy olyan platform, ahol ismert és ismeretlen emberek egyaránt kifejezhetik magukat, s mindezt egy olyan cégnél tehetik meg, amely 2012-ben Pulitzer-díjat kapott és amelynél számos oknyomozó újságíró dolgozik. Nagyon hálás vagyok a sorsnak azért, hogy a lapot az Amerikai Egyesült Államokban indíthattam el és számos más országba is eljuttathatom, novemberben például Görögországban fog elindulni. Több százan dolgoznak nekünk világszerte. Elkötelezettek vagyunk a minőségi, oknyomozó újságírás iránt. Foglalkozunk a diákhitelekkel, az elveszített drogháborúval, a klímaváltozással és a minden területen megtalálható egyenlőtlenségekkel."

"Amikor Jeff Bezos egy évvel ezelőtt megvásárolta a The Washington Postot, akkor sikerült ötvöznie a hagyományos médiaágazat legjavát a digitális sajtóorgánumokban rejlő határtalan lehetőségekkel. Mindez óriási lehetőségeket hozott magával. Az újságok jövőjét érintő negatív hírekkel ellentétben az újságírás aranykora előtt állunk. Továbbra sincs hiány nagyszerű cikkekből és az újságírás iránt érdeklődő, valamint a hírekre éhes emberekből. Most néhány olyan modell keresése zajlik, amelynek keretében összeköthetők a régi dolgok az újakkal."

"Vannak olyan újságok, amelyek képesek lesznek alkalmazkodni az új helyzethez és környezethez. Ugyanakkor van valami olyasmi, mint a kollektív DNS, elsősorban azoknál, akik még az internet megjelenése előtt születtek. Ők meg akarnak inni egy csésze kávét, belelapozni a kedvenc újságjukba és az egyik cikk elolvasásakor úgy szeretnének felpillantani, hogy felteszik a kérdést: el tudod ezt hinni? Majd átnyújtják a lapot a velük szemben ülőnek. Szerintem a jövőben is lesz helyük az újságoknak. Ugyan az elmúlt években volt vita arról, hogy vajon a hagyományos sajtóorgánumok túlélik-e ezt a korszakot és hogy minden tartalom csak online lesz-e elérhető. A hagyományos kiadók, például a The New York Times vagy a National Public Radio (NPR) egyre inkább használják a digitális eszközöket, a videókat, a Twitter-üzeneteket és minden más lehetőséget, ami csak van" -

Arianna Huffington hozzátette, hogy a jövőben a kiadóknak alkalmazkodóképesnek kell lenniük és szembe kell nézniük az "innovátori dilemmával". Még a nagyon sikeres és nagyon képzett munkatársakkal rendelkező cégek is elbukhatnak, mert túlzottan ragaszkodnak ahhoz a stratégiájukhoz, aminek köszönhetően egykor befutottak. Pont ez teszi őket sebezhetővé és ezért nem tudnak rugalmasak lenni. Elszalasztják a nagy lehetőségeket, mert képtelenek módosítani a saját gyakorlatukat. A legnagyobb hiba az, hogy sok kiadó nem alkalmazkodik az új körülményekhez és nem képesek felfogni, hogy a régi és az új média összeolvad.

"Én minden egyes napomat 20-30 perc meditációval kezdem, offline feltöltődéssel indítok. Az emberek sokat nyerhetnek azzal, ha rendszeresen elbúcsúznak egy időre a kijelzőiktől és az eszközeiktől. Ez független attól, hogy ez a szünet egy hétig, egy napig vagy csupán pár percig tart. Javaslom, hogy éjjel legyen mindenki offline és a készülékeit be se vigye a hálószobájába. A digitális világból való kiszakadás segít abban, hogy bölcsességgel, intuícióval és kreativitással töltődjünk fel, s amikor reggel felébredünk, akkor ne kapcsoljuk be és nézzük meg azonnal az okostelefonunkat, hanem hagyjunk magunknak egy percet, lélegezzünk egy mélyet és adjunk hálát. Minderre szükség van ahhoz, hogy megfelelően kezdhessük el a napot" - szögezte le a The Huffington Post alapítója.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • SanMaster #7
    Mi ez a fos PR cikk????
  • caius marius #6
    Nézd csak meg merre is megy ez az ISIS dolog és mindjárt látod honnan is bűzlik az egész.
    Na ki akar szárazföldi csapatokat küldeni harcolni Szíriába és Irakba? Na ki fogja elindítania,a folytonos szarkeverésével, a harmadik világháborút?
    Nem tudom, hogy ezek a gyengeelméjű amerikaiak miből gondolják, hogy ezen nem lát át senki?
    Annyira egyszerű.
    Újságírás aranykora? Hol?
  • Pares #5
    Arról viszont már nem beszélnek, hogy az ISIS kinek is köszönheti igazából a létrejöttét.
  • endrev #4
    Halgatyó (poén a név) egy vilaghelyzeteblog-huszár, rá se ránts, gothmog. Azok a blogok gyártják a híreket, nem is tehetnek mást, mert csak egy-egy manus van mögöttük, vagyis egy laptop mögött. Az ilyen "nyomorult amerikaiaknak" vannak csak oknyomozó újságírói.

    Egyébként meg van egy rossz hírem, Halgatyó; ha igazad van, akkor az ISIS nem is terrorszervezet, és nem fejez le gyerekeket. Elkapták egy az ISIS soraiban élő francia nő Skype-beszélgetését az anyjával, azt magyarázta neki, hogy ő ott boldog, és hogy a média hazugságokat terjeszt az ISIS-ről. Ha nem az ő agyát mosták ki, akkor a miénket mossák nap mint nap, így tehát akkor vagy nem fejez le az ISIS gyerekeket és újságírókat, vagy lefejez, de igazából ez egy világszép dolog.

    Na ezt bogozd ki... ;) :D
  • gothmog #3
    Ami beleillik a világképedbe: Igaz
    Ami ellentmond neki: Hazug.
    Vagy hogyan definiálnád ezt az ún. "IGAZMONDÁST"?
  • halgatyó #2
    A média 95%-ából az IGAZMONDÁS hiányzik, semmi más.
    Kétféle média fog maradni: egy nagyvolumenű hazugrongybanda, amely megkapja a pénzt azoktól, akiknek az érdekében hazudik, és egy sokkal kisebb volumenű igazmondó rész.
    Ennek a nyomorult amerikainak a hantázgatása meg annyit ér mint a fing.
  • endrev #1
    Nna, ehhez a nagy aranykorhoz dobjuk már hozzá, hogy Magyarországon tanuljanak is meg magyarul az újságírók... Katasztrofális a helyesírás némelyiknél, és néha nem is azt jelenti egy-egy mondatuk, amit jelenteni akar, mert a szerző olykor képtelen egy rendes magyar mondatot megfogalmazni... És neki önérzeti kérdés, hogy ezen ne változtasson. Egóbajnokok...