Berta Sándor
A jó hírek gyorsabban terjednek
Az emberek szívesebben osztják meg az ismerőseikkel a jó, illetve az erős pozitív érzelmeket kiváltó történeteket, mint a negatív híreket. Figyelembe vesszük a kiváltott hatást is.
Johann Berger , a Pennsylvania Egyetem szociálpszichológusa szerint ezért a jó hírek hamarabb is terjednek az interneten. A szakember a The New York Times több ezer olyan cikkét elemezte ki, amelyeket az olvasók a leggyakrabban küldtek tovább e-mailben az ismerőseiknek. A legnagyobb érdeklődést a tudományos témákról szóló cikkek váltották ki, emellett nagyon sok vicces vagy izgalmas írás linkjét is továbbították a felhasználók. Az egyik történet Susan Boyle brit énekesről szólt, akit az egyik szigetországi tehetségkutató showműsorban fedeztek fel.
A szakember nagyon érdekes tapasztalatokra tett szert. Az internetezők az üzenetek megosztásakor arra is gondolnak, hogy miként fognak erre reagálni a címzettek, ennek ellenére a negatív érzelmeket (dühöt, félelmet) kiváltó történeteket is rendszeresen továbbítják. Nagyon gyorsan elterjedt például a világhálón a Joseph Kony ugandai vezetőről készült videó, akit súlyos bűncselekmények elkövetésével vádoltak. Összességében elmondható, hogy az olvasók azokat az anyagokat osztották meg leginkább az ismerőseikkel, amelyek érzelmeket váltottak ki belőlük, a jó hírek azonban előnyt élveztek. Mindez megmagyarázza azt is, hogy miért jelennek meg olyan gyakran különböző bejegyzések a Facebookon és a Twitteren.
A berlini Humboldt Egyetem és a Darmstadti Műszaki Egyetem közös tanulmányából kiderült, hogy bármennyire népszerű is a Facebook, érdekes érzéseket hoz elő a felhasználókból. Miután mindenki kicsit kiszínezi bejegyzéseiben élete történéseit és a negatív dolgokat elhagyja, ezért az emberek irigykednek egymás sikerére, baráti kapcsolataira, különösen a keveset kommunikáló tagok. A kutatók által megkérdezett internetezők egyharmada azt mondta, hogy a platform látogatása során gyakran érez frusztrációt, és szomorúságról, fáradtságról, kudarcérzetről, magányosságról számoltak be. Ennek fő oka az irigység.
Johann Berger , a Pennsylvania Egyetem szociálpszichológusa szerint ezért a jó hírek hamarabb is terjednek az interneten. A szakember a The New York Times több ezer olyan cikkét elemezte ki, amelyeket az olvasók a leggyakrabban küldtek tovább e-mailben az ismerőseiknek. A legnagyobb érdeklődést a tudományos témákról szóló cikkek váltották ki, emellett nagyon sok vicces vagy izgalmas írás linkjét is továbbították a felhasználók. Az egyik történet Susan Boyle brit énekesről szólt, akit az egyik szigetországi tehetségkutató showműsorban fedeztek fel.
A szakember nagyon érdekes tapasztalatokra tett szert. Az internetezők az üzenetek megosztásakor arra is gondolnak, hogy miként fognak erre reagálni a címzettek, ennek ellenére a negatív érzelmeket (dühöt, félelmet) kiváltó történeteket is rendszeresen továbbítják. Nagyon gyorsan elterjedt például a világhálón a Joseph Kony ugandai vezetőről készült videó, akit súlyos bűncselekmények elkövetésével vádoltak. Összességében elmondható, hogy az olvasók azokat az anyagokat osztották meg leginkább az ismerőseikkel, amelyek érzelmeket váltottak ki belőlük, a jó hírek azonban előnyt élveztek. Mindez megmagyarázza azt is, hogy miért jelennek meg olyan gyakran különböző bejegyzések a Facebookon és a Twitteren.
A berlini Humboldt Egyetem és a Darmstadti Műszaki Egyetem közös tanulmányából kiderült, hogy bármennyire népszerű is a Facebook, érdekes érzéseket hoz elő a felhasználókból. Miután mindenki kicsit kiszínezi bejegyzéseiben élete történéseit és a negatív dolgokat elhagyja, ezért az emberek irigykednek egymás sikerére, baráti kapcsolataira, különösen a keveset kommunikáló tagok. A kutatók által megkérdezett internetezők egyharmada azt mondta, hogy a platform látogatása során gyakran érez frusztrációt, és szomorúságról, fáradtságról, kudarcérzetről, magányosságról számoltak be. Ennek fő oka az irigység.