Berta Sándor
A jó hírek gyorsabban terjednek
Az emberek szívesebben osztják meg az ismerőseikkel a jó, illetve az erős pozitív érzelmeket kiváltó történeteket, mint a negatív híreket. Figyelembe vesszük a kiváltott hatást is.
Johann Berger
, a Pennsylvania Egyetem szociálpszichológusa szerint ezért a jó hírek hamarabb is terjednek az interneten. A szakember a The New York Times több ezer olyan cikkét elemezte ki, amelyeket az olvasók a leggyakrabban küldtek tovább e-mailben az ismerőseiknek. A legnagyobb érdeklődést a tudományos témákról szóló cikkek váltották ki, emellett nagyon sok vicces vagy izgalmas írás linkjét is továbbították a felhasználók. Az egyik történet Susan Boyle brit énekesről szólt, akit az egyik szigetországi tehetségkutató showműsorban fedeztek fel.
A szakember nagyon érdekes tapasztalatokra tett szert. Az internetezők az üzenetek megosztásakor arra is gondolnak, hogy miként fognak erre reagálni a címzettek, ennek ellenére a negatív érzelmeket (dühöt, félelmet) kiváltó történeteket is rendszeresen továbbítják. Nagyon gyorsan elterjedt például a világhálón a Joseph Kony ugandai vezetőről készült videó, akit súlyos bűncselekmények elkövetésével vádoltak. Összességében elmondható, hogy az olvasók azokat az anyagokat osztották meg leginkább az ismerőseikkel, amelyek érzelmeket váltottak ki belőlük, a jó hírek azonban előnyt élveztek. Mindez megmagyarázza azt is, hogy miért jelennek meg olyan gyakran különböző bejegyzések a Facebookon és a Twitteren.
A berlini Humboldt Egyetem és a Darmstadti Műszaki Egyetem közös tanulmányából kiderült, hogy bármennyire népszerű is a Facebook, érdekes érzéseket hoz elő a felhasználókból. Miután mindenki kicsit kiszínezi bejegyzéseiben élete történéseit és a negatív dolgokat elhagyja, ezért az emberek irigykednek egymás sikerére, baráti kapcsolataira, különösen a keveset kommunikáló tagok. A kutatók által megkérdezett internetezők egyharmada azt mondta, hogy a platform látogatása során gyakran érez frusztrációt, és szomorúságról, fáradtságról, kudarcérzetről, magányosságról számoltak be. Ennek fő oka az irigység.
Johann Berger
, a Pennsylvania Egyetem szociálpszichológusa szerint ezért a jó hírek hamarabb is terjednek az interneten. A szakember a The New York Times több ezer olyan cikkét elemezte ki, amelyeket az olvasók a leggyakrabban küldtek tovább e-mailben az ismerőseiknek. A legnagyobb érdeklődést a tudományos témákról szóló cikkek váltották ki, emellett nagyon sok vicces vagy izgalmas írás linkjét is továbbították a felhasználók. Az egyik történet Susan Boyle brit énekesről szólt, akit az egyik szigetországi tehetségkutató showműsorban fedeztek fel.A szakember nagyon érdekes tapasztalatokra tett szert. Az internetezők az üzenetek megosztásakor arra is gondolnak, hogy miként fognak erre reagálni a címzettek, ennek ellenére a negatív érzelmeket (dühöt, félelmet) kiváltó történeteket is rendszeresen továbbítják. Nagyon gyorsan elterjedt például a világhálón a Joseph Kony ugandai vezetőről készült videó, akit súlyos bűncselekmények elkövetésével vádoltak. Összességében elmondható, hogy az olvasók azokat az anyagokat osztották meg leginkább az ismerőseikkel, amelyek érzelmeket váltottak ki belőlük, a jó hírek azonban előnyt élveztek. Mindez megmagyarázza azt is, hogy miért jelennek meg olyan gyakran különböző bejegyzések a Facebookon és a Twitteren.
A berlini Humboldt Egyetem és a Darmstadti Műszaki Egyetem közös tanulmányából kiderült, hogy bármennyire népszerű is a Facebook, érdekes érzéseket hoz elő a felhasználókból. Miután mindenki kicsit kiszínezi bejegyzéseiben élete történéseit és a negatív dolgokat elhagyja, ezért az emberek irigykednek egymás sikerére, baráti kapcsolataira, különösen a keveset kommunikáló tagok. A kutatók által megkérdezett internetezők egyharmada azt mondta, hogy a platform látogatása során gyakran érez frusztrációt, és szomorúságról, fáradtságról, kudarcérzetről, magányosságról számoltak be. Ennek fő oka az irigység.